Ελλάδα|30.03.2023 09:32

Τέμπη: Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή σήμερα ο επιθεωρητής κυκλοφορίας Λάρισας για να απολογηθεί - Τι θα υποστηρίξει

Newsroom

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας Λάρισας παίρνει σειρά σήμερα, Πέμπτη, για να βρεθεί ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή και να απολογηθεί για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων. Ο ίδιος ως υπεύθυνος για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό, πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε, έχει υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως 23.00 να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Σημειωτέον ότι το τρένο πέρασε λίγο μετά τις 23.00.

Ο ίδιος αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος – στοιχείο που δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο – σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς την έλαβε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.

«Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα. Εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα πει αυτά που πρέπει να πει» είπε στην ΕΡΤ ο συνήγορός του Γιάννης Γλύκας. Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο επιθεωρητής κυκλοφορίας όσο και οι τρεις σταθμάρχες κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Σημειώνεται πως οι άλλοι δύο σταθμάρχες, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους μετά τις απολογίες τους στις αρχές της εβδομάδας.

Τι κατέθεσε ο σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας

Ο σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας δήλωσε αθώος για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και των πλημμελημάτων της ανθρωποκτονίας και σωματικής βλάβης από αμέλεια, με τα οποία είναι αντιμέτωπος.

Στο υπόμνημα των 36 σελίδων που παρέδωσε στον ανακριτή, ο σταθμάρχης αναφέρει πως, στις 22.30 το μοιραίο βράδυ ολοκλήρωσε τη βάρδια του και δεν ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει στον σταθμό ως τις 23.00 (που είναι και ο λόγος που τού ασκήθηκε ποινική δίωξη) καθώς, το χρονικό διάστημα μεταξύ 22.00 και 23.00 δεν αποτελεί συνυπηρέτηση, αλλά μεταβατικό χρόνο κατά τον οποίο θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της υπηρεσίας από τον ένα σταθμάρχη στον άλλο.

Σύμφωνα με το larissanet ο σταθμάρχης στο υπόμνημά του αναφέρει ότι προσελήφθη στον ΟΣΕ το 2001 και ότι προήχθη στη θέση του σταθμάρχη μετά από εκπαίδευση που πέρασε το 2014. Από το 2019 εκτελεί τα καθήκοντα του στους σταθμούς Λάρισας και Παλαιοφαρσάλων. Όπως τονίζει, δεν έχει προκαλέσει κανένα επεισόδιο, καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, ούτε έχει παραπεμφθεί ποτέ σε πειθαρχικό έλεγχο. Ο ίδιος, πατέρας δύο παιδιών, υπογραμμίζει ότι, η πιθανότητα προφυλάκισής του έχει επηρεάσει ψυχολογικά την οικογένεια του.

Όπως αναφέρει στη συνέχεια, πριν το πολύνεκρο δυστύχημα, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε εργασθεί τουλάχιστον 10 φορές ως νυχτερινός στο Σταθμό Λάρισας και ήταν «εξοικειωμένος απόλυτα με τον Σταθμό και τον τοπικό πίνακα χειρισμού αιχμών». Ο μόνιμος σταθμάρχης ανέφερε ότι «υπάρχουν τρεις βάρδιες (1η , 2η και 3η ) για τον Σ.Σ. Λάρισας, που είναι από 6:00 έως 15:00, από 14:00 έως 23:00 και από 22:00 έως 7:00 την επομένη ημέρα» ενώ πρόσθεσε ότι, «συμπίπτουν οι ώρες 6:00 με 7:00, 14:00 με 15:00 και 22:00 με 23:00, που έχουμε θεωρητικά ταυτόχρονα το προσωπικό (σταθμάρχες) της 3ης της προηγούμενης ημέρας με την 1η της επομένης, της 1ης με την 2η βάρδια και της 2ης με την 3η βάρδια.  Στην ουσία δηλαδή θεωρητικά θα σκεφτεί κανείς ότι στις 6:00 με 7:00 θα πρέπει να είναι στο Σ.Σ. Λάρισας ταυτόχρονα τρεις (3) σταθμάρχες, στις 14:00 με 15:00 τέσσερις (4) σταθμάρχες και στις 22:00 με 23:00 τρεις (3) σταθμάρχες. Τούτο όμως δεν ισχύει. Η κοινή ώρα δεν υπάρχει γιατί στα χρονικά σημεία εκείνα συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπως π.χ. στιγμιαία μεγαλύτερη συμφόρηση κυκλοφορίας. Υπάρχει καθαρά και μόνον για την διασφάλιση της ασφαλούς παράδοσης – παραλαβής από τον έναν σταθμάρχη της μιας βάρδιας στον άλλο. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Έρχεται ο Σταθμάρχης της νέας βάρδιας. Ενημερώνετε από τον προηγούμενο. Παραλαμβάνει υπηρεσία και υπογράφει το βιβλίο και αποδεσμεύει ο προηγούμενος, ο οποίος κι αποχωρεί».

Όπως τόνισε, από την ώρα που αναλαμβάνει κανείς, είναι «υπεύθυνος για την υπηρεσία που έχει αναληφθεί, μέχρι την ώρα κατά την οποία θα λάβει χώρα η επομένη αλλαγή υπηρεσίας». Ο ίδιος αρνήθηκε για μία ακόμα φορά ότι έπρεπε να παραμείνει στον σταθμό μέχρι τις 23.00, αφού «η αναγραφή αυτή δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης για τις ώρες 22:00 έως 23:00 των Σταθμαρχών της 2ης και της 3ης βάρδιας (αλλά και για τις 6:00 με 7:00 και τις 14:00 με 15:00 αντίστοιχα), αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της Υπηρεσίας από τον ένα στον άλλο και κατ’ επέκταση η ανάληψη της ευθύνης από τον επόμενο σταθμάρχη».

Τι λέει για το blanco στο βιβλίο βαρδιών

Ο ίδιος ανέφερε ακόμα και ότι, ο 59χρονος σταθμάρχης του μοιραίου δυστυχήματος, εκείνο το βράδυ, πήγε στις 21.45. Μέχρι τις 22.30 που παρέδωσε τον σταθμό, η κίνηση στο σιδηρόδρομο είχε ομαλοποιηθεί. «Από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό blanco, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο», τόνισε για τις μουτζούρες στο βιβλίο των βαρδιών.

Λίγο πριν το τέλος του υπομνήματός του ο σταθμάρχης επισημαίνει ότι, ακόμα κι αν παρέμενε στον σταθμό ως τις 23.00 δε θα άλλαζε κάτι ως προς το δυστύχημα. Μετά την ολοκλήρωση της ανακριτικής διαδικασίας ο ίδιος αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τέμπηειδήσεις τώρααπολογίαΛάρισαανακριτήςσταθμάρχης