Ελλάδα|31.05.2023 16:32

ΜΜΜ υπό… κατάρρευση: Συρμός του ΗΣΑΠ κινούνταν με ανοιχτή πόρτα – Τι καταγγέλλουν εργαζόμενοι

Μαρία Λιλιοπούλου

Με... πατέντες προσπαθούν να επισκευάσουν συρμούς προκειμένου αυτοί να μην αποσυρθούν από την κυκλοφορία οι εργαζόμενοι της Γραμμής 1 του μετρό (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) ώστε να βγαίνει το ημερήσιο πρόγραμμα, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Οι ίδιοι φέρνουν στο φως και την περίπτωση συρμού του ΗΣΑΠ, ο οποίος πριν δύο ημέρες αναγκάστηκε να κινηθεί με ανοιχτή την πόρτα από την Κηφισιά μέχρι το Μαρούσι, καθώς αυτή δεν έκλεινε, με το προσωπικό να κάνει εκκλήσεις από τα μεγάφωνα στους επιβάτες, οι οποίοι αντιμετώπιζαν άμεσο κίνδυνο για την ασφάλειά τους, να μην πλησιάζουν στην πόρτα.

Επιπλέον χθες Τρίτη άλλος συρμός δεν κατάφερε να σταματήσει στο σωστό σημείο της αποβάθρας προκειμένου να αποβιβάσει και να επιβιβάσει επιβάτες και συνέχισε τη διαδρομή του έως τον επόμενο σταθμό.

Οπως μάλιστα σημειώνουν στο «Εθνος» οι εργαζόμενοι, αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά σε συρμό του ΗΣΑΠ και αποτελεί ένδειξη ελλιπούς συντήρησης.

«Οι αποθήκες των ανταλλακτικών μας παραμένουν άδειες. Αυτοσχεδιάζουμε και προσπαθούμε με πατέντες να επισκευάσουμε συρμούς για να μη λείψουν από την κυκλοφορία. Ο συγκεκριμένος συρμός που κινήθηκε με ανοιχτή πόρτα είχε επισκευαστεί, αλλά λόγω της έλλειψης των σωστών ανταλλακτικών, παρουσίασε αστοχία», λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης προσθέτοντας ότι τα προβλήματα στον συγκεκριμένο συρμό είναι συνεχή, αλλά δεν υπάρχει η πολυτέλεια να αποσυρθεί πλήρως για να επισκευαστεί. Αλλωστε ενώ ο προγραμματισμός απαιτεί περί τους 19 – 21 συρμούς για να εκτελείται το καθημερινό πρόγραμμα, τα διαθέσιμα τρένα δεν ξεπερνούν τα 16 - 17.

«Είμαστε στα όριά μας σε επίπεδο και εργαζομένων, συρμών και ανταλλακτικών. Ακόμα και το πρόγραμμα ανακατασκευής των συρμών της 8ης γενιάς που τόσο διαφημίστηκε, δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Εχουμε εδώ και μήνες έτοιμάσει 3 συρμούς και είναι φορτωμένα τα βαγόνια στις νταλίκες, αλλά ακόμα δεν έχουν φύγει. Με αυτούς τους ρυθμούς ο πρώτος θα επιστρέψει ανακατασκευασμένος σε τρία χρόνια. Τι θα γίνει μέχρι τότε», συμπληρώνει.

Υστερα και από το εργατικό δυστύχημα στο Πέραμα που στοίχισε τη ζωή σε ακόμα έναν άνθρωπο, οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε άλλη μία ανακοίνωση, στην οποία αναφέρονται σε κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας για ένα μέσο με το οποίο μετακινούνται χιλιάδες επιβάτες αλλά και οι εργαζόμενοι καθημερινά: «Στην εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ δεν συμβαίνει τίποτα διαφορετικό από αυτά που συμβαίνουν στους όλους τους χώρους εργασίας. Η παραγωγή συγκοινωνιακού έργου είναι uber alles, θέτοντας την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων σε δεύτερη μοίρα», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, αναφέροντας τα δύο πρόσφατα περιστατικά:

«Τίποτα από αυτά δεν είναι τυχαίο. Ούτε άτυχη στιγμή είναι, ούτε δολιοφθορά, ούτε το κακό το μάτι φταίει, ούτε ο κακός μας ο καιρός.

Η τεράστια έλλειψη προσωπικού, η έλλειψη ανταλλακτικών που έχει σαν αποτέλεσμα η συντήρηση των συρμών να γίνεται με ανταλλακτικά παροπλισμένων, η παλαιότητα του τροχαίου υλικού και η ανεπάρκεια των υπηρεσιακών παραγόντων είναι οι αιτίες για όλα αυτά», τονίζουν προσθέτοντας πως «η βαριά συντήρηση των συρμών έχει σχεδόν σταματήσει υπό το βάρος των συνεχών βλαβών θέτοντας το ήδη απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό σε δεινή κατάσταση. Ευτυχώς που μετά τις εξώδικες έγγραφες διαμαρτυρίες του Σωματείου μας άρχισε δειλά- δειλά να επισκευάζεται το τμήμα της γραμμής Φάληρο - Πειραιά».

Το Σωματείο μιλά για «λανθασμένη επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να μην προμηθευτεί νέο τροχαίο υλικό αλλά να ανακατασκευάσει το παλιό, κάτι που κάνει το μέλλον να φαντάζει ζοφερό. Οι συρμοί που θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει να ανακατασκευάζονται από το τέλος του 2020, περιμένουν ακόμα να μεταφερθούν στον χώρο ανακατασκευής».

Κατηγορούν μάλιστα τα στελέχη της εταιρίας ότι «για να αποδείξουν λειτουργούν όλα καλά, υποκρύπτουν την πραγματική κατάσταση. Κατά τα άλλα είμαστε τυχεροί που δεν έχουμε ατύχημα».

Διαρκές πρόβλημα η παλαιότητα του τροχαίου υλικού

Οπως έχει γράψει πολλές φορές το «Εθνος» σε ρεπορτάζ του, οι παλαιότεροι συρμοί του ηλεκτρικού άρχισαν να κυκλοφορούν στο δίκτυο του τότε ΗΣΑΠ το 1983 – 1984! Πρόκειται για τους 14 συρμούς, οι οποίοι θα ανακατασκευαστούν προκειμένου να «κερδίσουν» περισσότερο χρόνο ζωής.

Το τροχαίο υλικό της Γραμμής 1 ειναι πλέον πολύ γηρασμένο, σε οριακή κατάσταση και για το λόγο αυτό – όπως μεταδίδουν τεχνίτες της εταιρίας - βγάζει σημαντικά προβλήματα και βλάβες που δεν εντοπίζονταν παλαιότερα, όπως αποπολυμερισμό των πλαστικώνν, προβλήματα στα ρελέ, ενώ πολλές θύρες δεν είναι πλέον επισκευάσιμες.

Πολλές είναι όμως οι ελλείψεις και στο εργατικό δυναμικό καθώς περίπου 60 άτομα το χρόνο αποχωρούν με συνταξιοδότηση από τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, όπου ο μέσος όρος ηλικίας είναι υψηλός χωρίς να ανανεώνεται όσο θα έπρεπε το προσωπικό. Το προσεχές διάστημα, πάντως, αναμένεται να γίνουν ορισμένες προσλήψεις καθώς με πρόσφατη τροπολογία δόθηκε η δυνατότητα να προσληφθούν κάποιοι υπεράριθμοι από τους επιλαχόντες του διαγωνισμού του 2020 προκειμένου να καλυφθούν κρίσιμα κενά.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ειδήσεις τώραΗΣΑΠηλεκτρικόςΜΜΜΣΤΑΣΥ