Ελλάδα|09.09.2023 06:00

Τουλάχιστον ένας μήνας εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου - «Τα πάντα είναι στον αέρα»

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel
καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel

Τουλάχιστον για έναν μήνα εκτιμάται ότι θα μείνει χωρίς τρένο η χώρα καθώς τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι η καταστροφή στο σιδηροδρομικό δίκτυο στις πληγείσες περιοχές που εκτείνεται σε μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων από τον Δομοκό μέχρι και έξω από τη Λάρισα, είναι τεράστια, ενώ έχει καταστραφεί και ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, ο οποίος δεν είχε προλάβει καλά καλά να λειτουργήσει.

Οι ζημιές εκτείνονται από τον σταθμό του Δομοκού μέχρι τον Κραννώνα, περίπου 10 χλμ έξω από τη Λάρισα, ενώ η αποκατάσταση του δικτύου θα χρειαστεί αρκετές ημέρες μετά την υποχώρηση των υδάτων και της λάσπης και θα κοστίσει περί τα 40 με 50 εκατομμύρια ευρώ. Ο ακριβής χρόνος διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας δεν μπορεί να υπολογιστεί αυτή τη στιγμή καθώς θα πρέπει να υποχωρήσουν τα νερά ώστε να αποκαλυφθεί το μέγεθος των βλαβών, ενώ θα απαιτηθούν και ανταλλακτικά η προμήθεια των οποίων απαιτεί χρόνο.

«Τα πάντα είναι στον αέρα»

Οι καταστροφές στο δίκτυο δεν αφορούν μόνο τις γραμμές, αλλά και τα φωτοσήματα στις κολώνες ηλεκτροδότησης και τους σταθμούς με χαρακτηριστική περίπτωση αυτόν του Δομοκού, ο οποίος κυριολεκτικά θάφτηκε στη λάσπη. Όπως μεταδίδουν σιδηροδρομικοί, ο σταθμός είναι «ξηλωμένος, διαλυμένος, τα πάντα είναι στον αέρα. Όλα τα τεχνικά δωμάτια είναι πνιγμένα στις λάσπες και όλος ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός είναι για πέταμα».

Η ολική καταστροφή φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες που έχουν τραβήξει σιδηροδρομικοί από την Κεντρική Ελλάδα.

Με λεωφορεία τα σιδηροδρομικά δρομολόγια

Δεδομένης της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας μεταξύ Λειανοκλαδίου – Λάρισας –Λιτοχώρου, και των προβλημάτων που προκλήθηκαν στο δίκτυο εξαιτίας των πλημμυρών η Hellenic Train ανακοίνωσε πως και το Σάββατο 9/9/2023 και την Κυριακή 10/9/2023 τα περισσότερα δρομολόγια θα εκτελεστούν με λεωφορεία και επέρχονται οι ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων. 

Ειδικότερα στις γραμμές:

  • ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Οι αμαξοστοιχίες Intercity 50,52,60,54 και 56 θα υποκατασταθούν με λεωφορεία. 
  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΘΗΝΑ: Οι αμαξοστοιχίες Intercity 51,53,61,55 και 57 θα υποκατασταθούν με λεωφορεία. 

  • ΑΘΗΝΑ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΑΘΗΝΑ: οι αμαξοστοιχίες 882 και 887 καταργούνται. 

  • ΛΑΡΙΣΑ - ΒΟΛΟΣ - ΛΑΡΙΣΑ: Τα δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν με λεωφορεία. 

  • ΛΑΡΙΣΑ - ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΛΑΡΙΣΑ: Καταργούνται όλα τα δρομολόγια και δεν υποκαθίστανται με λεωφορεία (λόγω απαγόρευσης οδικής κυκλοφορίας) 

  • ΛΑΡΙΣΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΛΑΡΙΣΑ: Μερική κατάργηση σε όλα τα δρομολόγια μεταξύ Λάρισας-Λιτοχώρου (υποκατάσταση με λεωφορείο από Λάρισα ως Λιτόχωρο χωρίς ενδιάμεσες στάσεις). 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια το επιβατικό κοινό μπορεί να συμβουλεύεται τα κατά τόπους εκδοτήρια, την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων (https://tickets.hellenictrain.gr/), την εφαρμογή της Hellenic Train για κινητές συσκευές (HellenicTrain App), ή το 14511 (τηλέφωνο εξυπηρέτησης επιβατών). 

σιδηρόδρομοςειδήσεις τώραHellenic TrainΟΣΕκακοκαιρία Daniel