Ελλάδα|28.12.2023 12:05

Αεροναυπηγός για πτώση αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το T-2 Buckeye είναι παλιό θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα (ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΤΣΙΑΡΗΣ/EUROKINISSI)
Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα (ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΤΣΙΑΡΗΣ/EUROKINISSI)
Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα (ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΤΣΙΑΡΗΣ/EUROKINISSI)
Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα (ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΤΣΙΑΡΗΣ/EUROKINISSI)
Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα (ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΤΣΙΑΡΗΣ/EUROKINISSI)
Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα (ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΤΣΙΑΡΗΣ/EUROKINISSI)

«Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί» αναφέρει ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραιωσηφίδης για το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορία, το οποίο κατέπεσε οδηγώντας στον θάνατο τον 40χρονο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, στην Καλαμάτα.

«Είναι ένα παλιό αεροπλάνο από το 1974»

Όπως αναφέρει αρχικά στο Mega  ο αεροναυπηγός: «Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».

Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη: «Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως: «Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία ήδη αντικατάστασης». Σημειώνεται πως ο 40χρονος επισμηναγός υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσης.

Το χρονικό

Αν και θεωρητικά ήταν μία εκπαιδευτική πτήση καταδίωξης, στο διθέσιο εκπαιδευτικό ο 40χρονος ήταν μόνος του.

Κάποια στιγμή λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος και χάθηκε από τα μάτια των δικών του και των συναδέλφων του. Αφού είχε τελειώσει η πτήση και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 έγινε η τραγωδία.

Η συντριβή σημειώθηκε 900 μέτρα βόρεια της πύλης του αεροδρομίου, κοντά στην περιοχή Άρι στη Μικρομάνη και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 40χρονου.

Τα αίτια της πιθανής συντριβής είναι πολλά -τα οποία ερευνώνται. Κάποιοι κάνουν λόγο για έκρηξη στον αέρα.

Είχαν περάσει λίγα λεπτά από τη συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας και οι χειρότεροι φόβοι επιβεβαιώθηκαν. Ο 40χρονος έμπειρος επισμηναγός είχε αφήσει την τελευταία του πνοή.

Πληροφορίες του ίδιου μέσου αναφέρουν πως ο 40χρονος δεν εγκατέλειψε το αεροσκάφος, αν και το μοιραίο Τ-2 διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα, προκειμένου αυτό να μην καταλήξει στο χωριό Άρης προξενώντας θύματα.

Κάτοικοι της περιοχής έκαναν λόγο για έναν εκκωφαντικό θόρυβο και στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού να απλώνεται στον ουρανό.

συντριβή αεροσκάφουςειδήσεις τώραΠολεμική ΑεροπορίαέρευναΚαλαμάτα