Ελλάδα|07.11.2018 11:18

Το μετρό ξανά προς αεροδρόμιο μετά τις αντιδράσεις

Μαρία Λιλιοπούλου

Την επαναφορά των αεροδρομιακών συρμών σε όλο το μήκος της γραμμής 3 τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να ανακοινώσει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ύστερα από σχετική απαίτηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η εταιρεία, όπως προκύπτει από σχετική επιστολή που απέστειλε χθες ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων, προχώρησε στη διακοπή της απευθείας σύνδεσης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το κέντρο της Αθήνας από την περασμένη Πέμπτη, χωρίς να ενημερώσει το υπουργείο ή τον ΟΑΣΑ, αρμόδιο φορέα για τον σχεδιασμό και τις ανακοινώσεις του συγκοινωνιακού έργου.

Επιβάτες αλλά και τουρίστες φορτωμένοι τις αποσκευές τους χρειάζονταν να αλλάζουν συρμό και αποβάθρα

Ετσι, χθες (έκτη ημέρα από την εφαρμογή του μέτρου) ο κ. Βούρδας με την επιστολή του ζητά από τις διοικήσεις «όπως επανέλθει άμεσα η κυκλοφορία της γραμμής στον αρχικό της σχεδιασμό».

Επιπλέον, απαιτεί εξηγήσεις «άμεσα για τους λόγους για τους οποίους έγινε από τη ΣΤΑΣΥ η αλλαγή στα δρομολόγια που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο» και ρωτά: Προηγήθηκε σχετική, απαιτούμενη έγκριση από τον ΟΑΣΑ; Γιατί δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 54 του ν. 4568/2018, όπου απαιτείται έγκριση από το υπουργείο; Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Νοεμβρίου οι συρμοί που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο ξεκινούν αποκλειστικά από τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας», με αποτέλεσμα τόσο οι κάτοικοι των Μεσογείων όσο και -κυρίως- οι πολυάριθμοι τουρίστες να χρειάζεται να κάνουν μετεπιβίβαση αλλάζοντας όχι μόνο συρμό αλλά και αποβάθρα προκειμένου να μετακινηθούν από και προς το αεροδρόμιο φορτωμένοι με τις αποσκευές τους, χωρίς να έχει προηγηθεί η σχετική σήμανση.

Ελλείψεις

Η διακοπή της απευθείας σύνδεσης με το κέντρο είχε αποδοθεί -αν και όχι επισήμως- στην έλλειψη συρμών εν όψει και των επεκτάσεων της γραμμής. Και αυτό γιατί το αεροδρόμιο εξυπηρετείται από επτά συγκεκριμένους συρμούς, εκ των οποίων 2-3 βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών. Ωστόσο, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες οδηγούν, όπως φαίνεται, στην άρον άρον επαναφορά της απευθείας σύνδεσης, καταδεικνύοντας ότι η αλλαγή έγινε χωρίς τον απαραίτητο σχεδιασμό, προκαλώντας αλαλούμ και μεγαλύτερη αναστάτωση από όση είχε αρχικά εκτιμηθεί.

Προχθές, μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είναι πλέον ιδιωτική, προχώρησε σε ανακοίνωση, στην οποία τόνιζε ότι συνδέει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με το αεροδρόμιο, αναφέροντας ότι η σύνδεση είναι «απευθείας και χωρίς μετεπιβιβάσεις».

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, με επιστολή του ζήτησε από τη ΣΤΑΣΥ «να επανέλθει άμεσα η κυκλοφορία της γραμμής στον αρχικό της σχεδιασμό»

Αναφορικά με την έλλειψη συρμών, κύκλοι της ΣΤΑΣΥ έλεγαν χθες ότι η αλλαγή έγινε ώστε να υπάρξει μια πιο ορθολογική διαχείριση του στόλου, συμπληρώνοντας ότι ο παροπλισμός δύο συρμών δεν παρεμποδίζει το συγκοινωνιακό έργο του αεροδρομίου, καθώς οι συχνότητες των δρομολογίων και ο συνολικός σχεδιασμός δεν επηρεάστηκαν.

Δεν έκρυβαν, όμως, ότι η κίνηση έγινε και για λόγους προστασίας των αεροδρομιακών συρμών, οι οποίοι είναι ειδική παραγγελία και σημαντικά ακριβότεροι από τους υπόλοιπους, επειδή έχουν τη δυνατότητα να μετατρέπονται από σιδηροδρομικοί σε συρμούς υπογείου. «Η σύνδεση με το κέντρο όταν η γραμμή τερμάτιζε στο Μοναστηράκι δεν μπορεί να συγκριθεί σε φθορά με τα χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσει σήμερα ο συρμός μέχρι τον νέο τερματικό της Αγίας Μαρίνας» έλεγαν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι έχει ήδη ζητηθεί η προμήθεια άλλων πέντε τέτοιων συρμών.

Αναφερόμενοι στις βλάβες, πάντως, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημείωναν χθες ότι η διοίκηση της εταιρείας θα έπρεπε να ήταν περισσότερο προνοητική ως προς τη διαδικασία συντήρησης και να έχει προχωρήσει στον σχετικό διαγωνισμό για την αντικατάσταση των τροχών. Συμπλήρωναν, δε, ότι για την επισκευή των επτά εξάρηδων απλών συρμών δεν απαιτείται ποσό μεγαλύτερο των 300.000 ευρώ 

αεροδρόμιομετρόΣΤΑΣΥ