Ελλάδα|11.04.2019 17:15

Η επανάσταση των ντελιβεράδων και η... απεργιακή μακαρονάδα

Τίμος Φακαλής

Μπλακ άουτ σε όσους θελήσουν να παραγγείλουν σήμερα φαγητό  καθώς αρκετά εστιατόρια, πιτσαρίες και σουβλατζίδικα ξέμειναν από το πρωί από οδηγούς ντελίβερι. Εκατοντάδες «πακετάδες» και κούριερ ξεχύθηκαν από το πρωί στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αντιδρώντας στις συνθήκες «εργασιακού μεσαίωνα» στις οποίες δουλεύουν όπως καταγγέλλουν στο ethnos.gr επώνυμα και ανώνυμα μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων.  Παράλληλα καλούν τον κόσμο να συμπαρασταθεί στον αγώνα τους και να μην παραγγείλει σήμερα, μαγειρεύοντας όπως λένε μια απεργιακή μακαρονάδα. 

Αρκετά καταστήματα στην Αθήνα δεν άνοιξαν σήμερα από το πρωί καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.   Με σύνθημα «Δεν θα αλλάξουμε επάγγελμα θα αλλάξουμε το επάγγελμα» οδηγοί ντελίβερι και κούριερ από πολλές περιοχές της Αττικής συγκεντρώθηκαν στο Πεδίον του Άρεως με τα δίκυκλά τους και κρατώντας σημαίες πραγματοποίησαν μοτοπορεία  στο κέντρο της Αθήνας, το υπουργείο Εργασίας, τη Βουλή, καταλήγοντας στο Πολυτεχνείο.

«Σήμερα κορυφώνουμε τον αγώνα μας και συνεχίζουμε, τιμώντας με αυτό τον τρόπο τους 15 συναδέλφους μας που έχουν χάσει τη ζωή τους εν ώρα εργασίας σε εργατικά ατυχήματα, δολοφονίες τα χαρακτηρίζουμε εμείς, και απαιτούμε από την κυβέρνηση ένα αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο που θα διαλευκάνει τις ασάφειες όσον αφορά τους εργοδότες που διατηρούν τμήμα ντελίβερι» τόνισε ο Βασίλης Κεφαλάς μέλος του ΔΣ του συνδικάτου επισιτισμού-τουρισμού και μέλος της επιτροπής αγώνα διανομέων Θεσ/νίκης με αφορμή την σημερινή διαμαρτυρία.

Περισσότεροι από 5.000 διανομείς εργάζονται στη Θεσσαλονίκη, τρέχοντας με μεγάλη ταχύτητα στο δρόμο, μπαίνοντας… παράνομα σε μονόδρομους για να παραδώσουν την παραγγελία.  Από αυτούς οι περισσότεροι είτε εργάζονται ανασφάλιστοι είτε υποασφαλισμένοι σύμφωνα με την Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος της «Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης» και μέλος του ΔΣ του Συνδικατού Εργαζομένων στον Επισιτισμό.

«Αν πέσει απλά κάποιος από το μηχανάκι και τραυματιστεί ελαφρά ξανασηκώνεται και συνεχίζει να δουλεύει είτε γιατί δεν θέλει να χάσει το μεροκάματο είτε γιατί φοβάται να μην απολυθεί. Εργοδότες έχουν χτυπήσει συναδέλφους μας με το πρόσχημα ότι δεν χαμογελούν στον πελάτη, ή επειδή αργούν τις παραγγελίες» είπε στο ethnos.gr η κυρία Κουταλάκη.  Σύμφωνα με την ίδια άδειες δεν υπάρχουν και η ταρίφα του ωρομισθίου ξεκινάει από 3 ευρώ φτάνοντας  μέχρι και 4 ευρώ.  «Οι περισσότεροι δουλεύουν, είτε ανασφάλιστοι, είτε με μισή ασφάλιση» συμπλήρωσε. 

Απαραίτητη προϋπόθεση για να δουλέψει κάποιος είναι ο υποψήφιος να διαθέτει δικό του μηχανάκι, εξοπλισμό (κράνος, αδιάβροχο κ.α.)  και να καλύπτει τα έξοδα της βενζίνης σύμφωνα με την κυρία Κουταλάκη.  Αρκετοί δουλεύουν 10ωρα, 12ωρα ακόμη και 15ωρα χωρίς να δηλώνονται πότε οι υπερωρίες τους. Αρκετοί είναι και αυτοί που αναγκάζονται να δουλέψουν σε δύο ή ακόμη και τρία μαγαζιά μέσα στην ημέρα για να μπορέσουν να συμπληρώσουν το εισόδημά τους.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στον επισιτισμό δεν ξεπερνούν σε μισθό τα 600 ευρώ , δεν πληρώνονται τον 13ο και τον 14ο μισθό , εφόσον η εργοδότες το έχουν επιβάλει με απειλές για απολύσεις και όπου δε πιάνουν, με τραμπουκισμούς και ξυλοδαρμούς , όπως έγινε πρόσφατα με διανομέα στο Περιστέρι τονίζει από την πλευρά του στο ethnos.gr o πρόεδρος του συλλόγου Εργατοϋπαλλήλων Αττικής Γιώργος Στεφανάκης και προσθέτει: Είναι εκατοντάδες αυτοί που αναγκάζονται να κάνουν και δεύτερη δουλειά για να επιβιώσουν , με αποτέλεσμα να δουλεύουν 16 ώρες την ημέρα και να στη κυριολεξία να εξαντλούνται , άρα να μειώνονται και οι δυνάμεις τους τα αντανακλαστικά που χρειάζονται για να οδηγούν σε τέτοιες συνθήκες.

Όπως εξηγεί ο ίδιος η εγκύκλιος του υπουργείου εργασίας για τα μέτρα προστασίας στην ειδικότητα των διανομέων δεν αντιμετωπίζει ολοκληρωμένα το πρόβλημα , ούτε τη μήτρα του που γεννά αυτά τα προβλήματα, εφόσον όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει όλα τα παραπάνω , αλλά διατηρεί όλο το αντιδραστικό νομικό πλαίσιο των μηνμονίων που αποδεδειγμένα λειτούργησε και λειτουργεί με μοναδικό κριτήριο τη διασφάλιση των όρων ανταγωνισμού και κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Οι εργαζόμενοι με τα δίκυκλα ξεκίνησαν από το Πεδίον του Άρεως και έκαναν στάσεις στο υπουργείο Εργασίας, το Σύνταγμα, την Υμηττού στο Παγκράτι, την Πανόρμου, την Αλεξάνδρας και θα καταλήξουν στο Πολυτεχνείο όπου θα πραγματοποιήσουν συνέλευση.

κούριερντελίβεριοδηγοί