Ελλάδα|18.11.2018 16:02

Υδροφόρα της αστυνομίας: Πότε αποκτήθηκε και ποιος την είχε αποσύρει

Newsroom

Σε πεδίο μάχης μετατράπηκε για ακόμα μια φορά το ιστορικό κέντρο της Αθήνας με αφορμή την Επέτειο του Πολυτεχνείου, με βόμβες μολότοφ, δακρυγόνα και... οδοφράγματα να είναι τα βασικά «όπλα» των αστυνομικών και των κουκουλοφόρων αντίστοιχα.

Αυτή τη φορά όμως η ελληνική αστυνομία, καλά προετοιμασμένη, έριξε στη μάχη κάτι που είχε να εμφανιστεί καιρό στους δρόμους της Αθήνας. Ο λόγος γίνεται για την υδροφόρα, το θωρακισμένο όχημα που έκανε την εμφάνισή του, την ώρα που οι κουκουλοφόροι προσπαθούσαν να κόψουν με τροχό την αλυσίδα της κεντρικής πύλης του Πολυτεχνείου.

Το εν λόγω όχημα της αστυνομίας, ειδικό στην αντιμετώπιση των διαδηλώσεων, εκτόξευε νερό στις θέσεις των κουκουλοφόρων εμποδίζοντάς τους να αναπτυχθούν σε δυο μέτωπα. Οι υδροφόρες της αστυνομίας ήταν πάντα παρούσες στην πολιτική ιστορία της Ελλάδας από την εποχή της αποστασίας το ΄65 μέχρι την πρώτη κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος τις κατάργησε. Την επαναφορά τους είχε πραγματοποιήσει κατά το πρόσφατο παρελθόν ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.

Πότε αποκτήθηκε από την αστυνομία 

Οι ελληνική αστυνομία αγόρασε το πρώτο όχημα το 2004, έναντι 380.000 ευρώ. Το μπλε όχημα, που οι αστυνομικοί αποκαλούν από τους ασυρμάτους τους «Αίαντα» έκανε ποδαρικό στη λεωφόρο Λαυρίου, με αφορμή τις συνεχιζόμενες διαδηλώσεις των κατοίκων κατά του ΧΥΤΑ στην Κερατέα. Μόνο που εκείνη τη φορά δεν χρησιμοποιήθηκε κατά των πολιτών αλλά για την κατάσβεση των πυρκαγιών που υπήρχαν από τα επεισόδια.

Αξιωματικοί της αστυνομίας πάντως που έχουν παρακολουθήσει τις επιδείξεις όπλων από αμερικανικές, ισραηλινές, γερμανικές και γαλλικές εταιρείες, τις κατατάσσουν στα ηπιότερα όπλα αποτροπής. Κι αυτό γιατί με το κανόνι νερού που διαθέτουν, οι αστυνομικοί μπορούν να διαλύουν φλεγόμενα οδοφράγματα αλλά και να τα στρέψουν κατά των διαδηλωτών όταν οι διμοιρίες των ΜΑΤ δέχονται πυρά από βόμβες μολότοφ.

Το καλοκαίρι των «Αγανακτισμένων», η ισραηλινή αύρα είχε στρατοπεδεύσει στη Ρηγίλλης, σε πολύ κοντινή απόσταση από την πλατεία Συντάγματος. Και πολλοί πίστευαν ότι θα δοθεί η εντολή τελικά να τη χρησιμοποιήσουν προκειμένου να διαλύσουν την 48ωρη συγκέντρωση των πολιτών. Όμως, αυτό δεν έγινε ποτέ.

Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά

Η πρώτη χρήση οχήματος με κανόνι νερού στην ιστορία έγινε στη μεσοπολεμική Γερμανία μεταξύ 1930 – 31. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ιδίως μετά την κατασκευή του τείχους του Βερολίνου, κατασκευάστηκαν τόσες πολλές μέχρι που έφτασαν στο σημείο να τις χρησιμοποιήσουν ακόμη και για τη μεταφορά νερού σε προάστια.

Στην Ελλάδα, μέχρι και τη χούντα, χρησιμοποιούνταν απαρχαιωμένες από τη Βρετανία ενώ μετά τη μεταπολίτευση έγιναν παραγγελίες και ήρθαν καινούργιες από το Βέλγιο. Τέθηκαν όμως εκτός επιχειρησιακού σχεδιασμού στις αρχές της δεκαετίας του ΄80. Σήμερα, υπάρχει μόνο ένας «Αίαντας» και το επόμενο διάστημα – αν το επιτρέπουν τα κονδύλια- θα αγοραστούν άλλα δύο υδροφόρα οχήματα.

17 ΝοεμβρίουΠολυτεχνείοαστυνομία