Ελλάδα|27.08.2019 12:59

«Καμπανάκι» για νέες καθυστερήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης

Εύρης Τσουμής

«Καμπανάκι» για το μετρό της Θεσσαλονίκης χτύπησε η κοινοπραξία κατασκευής της βασικής γραμμής, επισημαίνοντας σε επιστολή της πως το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει ανατραπεί και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι νέες καθυστερήσεις.

Στην νέα επιστολή που έστειλε στις 9 Αυγούστου η Κοινοπραξία, επισημαίνεται πως αιτία της ανατροπής του προγραμματισμού είναι η καθυστέρηση που παρατηρείται σε ότι αφορά την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου.

Όπως αναφέρεται όσο δεν αποφασίζεται η τεχνική λύση του σταθμού Βενιζέλου ο χρόνος ολοκλήρωσης ου έργου είναι άγνωστος και η πρόοδος του έργου καθυστερεί.

«Μέχρι σήμερα, δεν έχει ληφθεί από την Αττικό Μετρό ουδεμία απόφαση σχετικά με την κατασκευή του επανασχεδιασμένου σταθμού, παρότι έχουν παρέλθει περίπου 2 έτη από την κοινοποίηση των αρχικών αποφάσεων» επισημαίνεται στην επιστολή.

Οι μελέτες και ο σταθμός Αγία Σοφία

Ο χάρτης του μετρό Θεσσαλονίκης

Η κοινοπραξία πάντως εντοπίζει προβλήματα και σε δύο άλλα σημεία του έργου. Το πρώτο είναι οι «επανειλημμένες καθυστερήσεις στον σχολιασμό και έγκριση των μελετών σιδηροδρομικής επιδομής, παροχής ισχύος έλξης, παροχής μέσης τάσης και διανομής χαμηλής τάσης καθώς και τροχαίου υλικού που έχουν οδηγήσει σε αδυναμία ορθής διαχείρισης από μέρους του αναδόχου των σχετικών πόρων του».

Το δεύτερο πρόβλημα προκύπτει εξαιτίας της καθυστέρησης που έχει σημειωθεί από τον ανασχεδιασμό του σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, λόγω των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στη βόρεια και νότια πρόσβαση αυτού, και της διατήρησης μέρους των αρχαιοτήτων στην βόρεια περιοχή. Μάλιστα υποστηρίζεται ότι «καθυστέρησε 18 μήνες η κατασκευή της πλάκας μεσοπατώματος λόγω του επανασχεδιασμού (από 1.2.17 κατέστη δυνατό στις 3.7.18)».

Την ευθύνη για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί η κοινοπραξία τα ρίχνει στην απελθούσα διοίκηση της Αττικό Μετρό επισημαίνοντας πως εξαιτίας αυτής της κατάστασης «θα υπάρξουν επιβαρυντικές επιπτώσεις στις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος καθώς και στη συνολική προθεσμία του έργου».

Από τον περασμένο Μάιο

Δεν είναι η πρώτη φορά που η κατασκευάστρια κοινοπραξία προειδοποιεί με επιστολές της για τον κίνδυνο νέων καθυστερήσεων εξαιτίας προβλημάτων στο έργο.

Στις αρχές του περασμένου Μαίου επισήμανε σε επιστολή της πως  στην Αττικό Μετρό λιμνάζουν συνολικά 302 μελέτες, που εμποδίζουν την πορεία και την εξέλιξη του έργου. Ανέφερε μάλιστα ως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα μια μελέτη που αφορούσε το μετασχηματιστή έλξης. Η έγκριση δόθηκε στις 8 Μαΐου του 2019 ενώ η αρχική υποβολή είχε γίνει προ τριετίας!

Σε νέα επιστολή της τον περασμένο Ιούνιο η κοινοπραξία  Άκτωρ –Selini-Impregilo-Hitachi ανέφερε ότι η παράλειψη της εταιρείας να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την απόκτηση εννέα ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά έχει συνέπειες στο χρονοδιάγραμμα του έργου και του προκαλεί οικονομική ζημία.

μετρό θεσσαλονίκηςμετρόσυρμοί