Ελλάδα|19.09.2019 13:39

Νηπιαγωγείο Καρδίτσα: Τι λένε υποστηρικτές και επικριτές για την έμφυλη διάκριση

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Δεν υπήρχε πρόθεση να προχωρήσει σε οποιαδήποτε έμφυλη διάκριση η δασκάλα του 2ου Νηπιαγωγείου Μουζακίου Καρδίτσας, η οποία ζήτησε από τα αγοράκια να φέρουν στο σχολείο όποια παιχνίδια επιθυμούν και από τα κοριτσάκια κουζινικά σκεύη, πλαστικά φρούτα και ζωάκια.

Αυτό τόνισε στο ethnos.gr η αναπληρώτρια προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, Ευαγγελία Χατζηδημητρίου, σημειώνοντας ότι κανένας γονιός δεν παραπονέθηκε για το συγκεκριμένο γεγονός. «Δόθηκε η λίστα και είναι κάτι που συνηθίζεται να γίνεται για τον προγραμματισμό του σχολείου. Να φέρουν οι γονείς κάποια πράγματα στο σχολείο ώστε να γίνεται το μάθημα. Δεν υπήρξε κακή πρόθεση από τη συνάδελφο. Όλα τα παιδάκια στα σχολεία συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια. Οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ ευαίσθητοι σε θέμα διακρίσεων και από την πρώτη μέρα αγκαλιάζουν τα παιδάκια» σημειώνει η Ευαγγελία Χατζηδημητρίου.

Σε ό,τι αφορά τον σάλο που προέκυψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με χρήστες να υποστηρίζουν ότι πρόκειται για γεγονός αναχρονιστικό και ότι η δασκάλα προχώρησε ξεκάθαρα σε έμφυλες διακρίσεις, η Ευαγγελία Χατζηδημητρίου τονίζει ότι «οι όποιοι επικριτές ας έρθουν μέσα στα σχολεία και ας δουν το έργο μας. Σας διαβεβαιώνω ότι κανένα σχολείο δεν κάνει καμία διάκριση».

«Πρόκειται για διάκριση»

Το θέμα ανέδειξε μέσα από τη σελίδα της στο Facebook «Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά» η καθηγήτρια Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας του ιδρύματος, Δήμητρα Κογκίδου. Ενημερώθηκε από μία πρώην φοιτήτριά της, η οποία είναι ευαισθητοποιημένη σε θέματα διάκρισης φύλων.

Όπως υποστήριξε στο ethnos.gr, πρόκειται για διάκριση φύλου και εν προκειμένω για διαχωρισμό παιχνιδιού. Σημείωσε, παράλληλα, ότι στόχος της ανάρτησής της δεν είναι να στοχοποιηθεί ένα σχολείο ή ένας εκπαιδευτικός, αλλά να στηλιτευθεί ο έμφυλος διαχωρισμός στην εκπαίδευση.

«Το να χρησιμοποιείς την κατηγορία του φύλου, ότι δηλαδή τα αγόρια μπορούν να κάνουν αυτό και τα κορίτσια το άλλο, αποτελεί διάκριση και εν προκειμένω διαχωρισμό παιχνιδιού. Αν θέλεις πλουραλισμό παιχνιδιών, μπορείς να χρησιμοποιήσεις άλλες κατηγοριοποιήσεις. Ουσιαστικά αναπαράγει τα έμφυλα στερεότυπα και μπορεί να έχει επιπτώσεις στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές που κάνουν τα παιδιά. Πρόκειται για διαχωρισμό από… κούνια και το θέμα είναι πολύ σύνθετο» σημειώνει στο ethnos.gr η Δήμητρα Κογκίδου.

ΚαρδίτσαεκπαίδευσηΑΠΘνηπιαγωγείο