Ελλάδα|10.11.2019 10:32

Το σχέδιο για να µας κάνουν τη ζωή... ποδήλατο

Μαρία Λιλιοπούλου

Με οικονομικά, φορολογικά και θεσµικά κίνητρα τόσο για την απόκτηση όσο και την επαναχρησιµοποίηση ποδηλάτου θα προσπαθήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος να βάλει -έστω και αργά- τις ορθοπεταλιές στις ζωές των πολιτών στα µεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, πείθοντάςτους ότι δεν θα τους κάνει τη ζωή... ποδήλατο.

Η πρώτη Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο θα είναι έτοιµη να τεθεί σε διαβούλευση εντός του µήνα, µε στόχο να έχει θεσµοθετηθεί µέχρι τον Φεβρουάριο του 2020. Οι βασικοί της άξονες, τους οποίους παρουσιάζει το «Εθνος της Κυριακής», περιλαµβάνουν από την εφαρµογή προγραµµάτων εκµάθησης ποδηλάτου για µαθητές και ενήλικες µε τη θεσµοθέτηση ειδικού «διπλώµατος εξοικείωσης», τη δηµιουργία υποδοµών φιλικών προς το ποδήλατο αλλά και του πολυσυζητηµένου µητροπολιτικού δικτύου ποδηλατικών διαδροµών έως και µειωµένο ΦΠΑ για την απόκτηση ποδηλάτου.

Στόχος είναι να αυξηθεί η χρήση του ποδηλάτου στις αστικές µετακινήσεις όσο το δυνατόν περισσότερο σε πόλεις άνω των 20.000 κατοίκων. «Τα επόµενα χρόνια ο χάρτης των µετακινήσεων θα αλλάξει ριζικά. Ποδήλατα, οχήµατα µικροκινητικότητας, οχήµατα χωρίς οδηγό θα αναδιαµορφώσουν παγκόσµια το σύστηµα των µετακινήσεων. Η Εθνική Στρατηγική ώστε να µπει το ποδήλατο και στις ελληνικές πόλεις θα έχει συγκεκριµένους και µετρήσιµους στόχους σε βάθος εξαµήνου, έτους, διετίας και τετραετίας» εξηγεί ο γενικός γραµµατέας Χωρικού Σχεδιασµού και Αστικού Περιβάλλοντος του υπουργείου και επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ, Ευθύµιος Μπακογιάννης.

Αρχικά θα υπάρξει ένας συντονισµός έργων, ενώ θα ακολουθήσει η ενσωµάτωση του ποδηλάτου στις νέες εντάξεις και στα σχέδια πόλης, στις νέες χαράξεις του οδικού δικτύου, στον επανασχεδιασµό του αστικού και του οδικού περιβάλλοντος.

ποδήλατα