Ελλάδα|12.11.2019 14:36

Σε... αξιοθέατο μετατράπηκε η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας - Επισκευή σε 3 χρόνια

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Σε… αξιοθέατο έχει μετατραπεί ένα χρόνο μετά την κατάρρευσή της η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας, μπροστά από το παλιό νοσοκομείο της πόλης, τη στιγμή που τα κυκλοφοριακά προβλήματα πνίγουν την πόλη και έχουν μετατρέψει σε κόλαση τις καθημερινές μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών, κυρίως αυτών που διαμένουν στην ανατολική πλευρά της Καβάλας και όσων εισέρχονται στην πόλη από την Θράκη.

Τον περασμένο Νοέμβριο, πριν από ακριβώς ένα χρόνο, κατέρρευσε ξαφνικά η γέφυρα, η οποία αποτελούσε μέρος του κεντρικού οδικού άξονα της ανατολικής πλευράς της πόλης. Από τότε δεν έχει γίνει κανένα απολύτως έργο για την αποκατάσταση του προβλήματος και τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, ενώ μόλις πριν από περίπου ένα μήνα ανατέθηκε από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» η ευθύνη εκπόνησης μελέτης, ώστε να βρεθεί η καταλληλότερη λύση και η γέφυρα να αντικατασταθεί.

Μάλιστα, τους τελευταίους μήνες τα προβλήματα έχουν ενταθεί ακόμα περισσότερο, αφού ο κόμβος σύνδεσης της ανατολικής πλευράς της Καβάλας με την Εγνατία οδό είναι κλειστός, λόγω της κατασκευής πλευρικών διοδίων. Το αποτέλεσμα είναι μέσα στην πόλη να δημιουργούνται καθημερινά τεράστια μποτιλιαρίσματα, οδηγοί μεγάλων φορτηγών από την Τουρκία, αλλά και τουριστικά λεωφορεία να μπλέκουν στους στενούς δρόμους της πόλης και να προκαλείται κυκλοφοριακό κομφούζιο και οι κάτοικοι να φτάνουν στα όρια τους για να πάνε καθημερινά στις δουλειές τους ή για οποιαδήποτε άλλη απλή μετακίνηση με το αυτοκίνητο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι προερχόμενοι από την Ξάνθη οδηγοί θέλουν να μπουν στην Καβάλα, αλλά και οι κάτοικοι της ανατολικής πλευράς της πόλης που επιθυμούν να μεταβούν στο κέντρο, θα πρέπει να κάνουν έναν τεράστιο κύκλο και να χρησιμοποιήσουν τον κόμβο του Αγίου Σύλλα.
«Οι κάτοικοι έχουν απόλυτα δίκιο που διαμαρτύρονται, αφού εδώ και ένα χρόνο είναι πολύ άσχημη η εικόνα της πόλης, σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό. Αυτή η εικόνα δε μας τιμάει ούτε ως δήμο ούτε ως χώρα. Η επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό είναι τεράστια και η πόλη βρίσκεται σε δυσλειτουργία. Η πεσμένη γέφυρα έχει καταντήσει αξιοθέατο και πολλοί πηγαίνουν, για να βγουν selfie φωτογραφίες. Η προηγούμενη δημοτική αρχή προσπάθησε να διώξει από πάνω της την όποια ευθύνη είχε και να μετακυλίσει το πρόβλημα στην Περιφέρεια. Αυτό το κατάφερε, αλλά χάσαμε πάρα πολύ χρόνο. Μπορεί να πει κάποιος, τι τη θέλετε τη γέφυρα; Μπαζώστε ένα κομμάτι και διαπλατύνετε το δρόμο. Ωστόσο, εκεί ακριβώς υπάρχει το παλιό νοσοκομείο, το οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί και χρειάζεται μόνιμη λύση», λέει στο ethnos.gr ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης.

Σε… τρία χρόνια η γέφυρα

Κατά τον ίδιο, η γέφυρα δεν πρόκειται να είναι έτοιμη σε λιγότερο από τρία χρόνια από σήμερα. Πριν από περίπου ένα μήνα η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανέθεσε την ευθύνη μελέτης στην «Εγνατία Οδός ΑΕ», η οποία διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για το έργο, προκειμένου να επιλεγεί η καταλληλότερη λύση. 

Όπως υποστηρίζει ο κ. Μουριάδης, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί η μελέτη σε διάστημα λιγότερο του ενός έτους, ενώ σίγουρα ακόμα ένας χρόνος θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί και η διαδικασία της δημοπράτησης, αν δε γίνουν ενστάσεις, οι οποίες θα προκαλέσουν νέες καθυστερήσεις.
«Δε νομίζω ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου σε λιγότερο από τρία χρόνια από σήμερα. Μέχρι τότε θα πρέπει να βρούμε λύση για το κυκλοφοριακό. Σχεδιάζουμε να διαπλατύνουμε τον υπάρχοντα δρόμο κατά 2,5 μέτρα, ώστε να υπάρχει ξανά αμφίδρομη κυκλοφορία των οχημάτων. Και αυτό το σχέδιο, όμως, θέλει το χρόνο του και οι εργασίες δεν πρόκειται να ξεκινήσουν πριν από την άνοιξη. Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι το καλοκαίρι, ώστε να προλάβουμε την έλευση των τουριστών», τονίζει ο δήμαρχος Καβάλας.

Μέσα στην εβδομάδα ο κ. Μουριάδης θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», προκειμένου να ζητήσει την επίσπευση των εργασιών για τα πλευρικά διόδια, ώστε να ανοίξει το γρηγορότερο δυνατό ο κόμβος σύνδεσης με την Εγνατία, αλλά και να εκπονηθεί όσο νωρίτερα γίνεται η μελέτη για τη γέφυρα.