Ελλάδα|28.12.2019 21:54

Πλάκα: Δρόμος σπαζοκεφαλιά έχει προκαλέσει δεκάδες καβγάδες οδηγών! (pics)

Άρης Χατζηγεωργίου

Μια κυκλοφοριακή σπαζοκεφαλιά, κρυμμένη στα στενά της Πλάκας, γίνεται συχνά αφορμή για καβγάδες και επικίνδυνους ελιγμούς οδηγών αυτοκινήτων, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια δεκάδων μαθητών και περιοίκων.

Τόπος του… εγκλήματος η στενή οδός Θουκυδίδου, που περνά ακριβώς μπροστά από τη Σχολή Χιλλ. Ο δρόμος χωρά στο πλάτος μόνον ένα αυτοκίνητο και στα δύο άκρα του προς τις οδούς Απόλλωνος και Ναυάρχου Νικοδήμου, και σε απόσταση λίγων δεκάδων μέτρων έχει δύο απαγορευτικά σήματα. Εκ πρώτης όψεως αμφότερες οι πινακίδες απαγορεύουν την είσοδο των οχημάτων και από τις δύο πλευρές!

Οποιος έχει, όμως, λίγο χρόνο στη διάθεσή του, και εφόσον γνωρίζει ελληνικά, θα διακρίνει με αχνά από την πολυκαιρία γράμματα ότι στη μία πλευρά γράφει «Σάββ. - Κυρ. και αργίες» και στην άλλη «Εκτός Σάββ. - Κυρ. και αργίες». Μπερδευτήκατε; Δεν είστε οι μόνοι...

Ο σκοπός εκείνου που τοποθέτησε τις πινακίδες κάπου στο 2006 ήταν διπλός: Η Θουκυδίδου να είναι μονόδρομος αλλά με κατεύθυνση που να εναλλάσσεται. Αλλιώς να επιτρέπεται τις καθημερινές (από τη Ν. Νικοδήμου προς την Απόλλωνος) και αντίστροφα τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες (από την Απόλλωνος προς τη Ν.Νικοδήμου). Γιατί αυτό; Διότι τότε είχε αποφασιστεί να κλείνει τα Σαββατοκύριακα η κάθοδος της οδού Απόλλωνος μετά τη διασταύρωση με τη Θουκυδίδου και με τον τρόπο αυτό διασφαλιζόταν ο απεγκλωβισμός των οχημάτων από τον λαβύρινθο. Οπως ήταν φυσικό, η τοπική αυτή ρύθμιση απεδείχθη περίπλοκη στην εφαρμογή.

Στην οδό Θουκυδίδου στεγάζεται η Σχολή Χιλλ, ένα από τα πιο γνωστά ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας. Με επιστολή της στον Δήμο Αθηναίων τον περασμένο Μάρτιο, η Διεύθυνση της Σχολής ζητά να αλλάξει η ρύθμιση, αφού προηγουμένως περιγράφει το πρόβλημα, σημειώνοντας μεταξύ άλλων:

  • Με τη διπλή αυτή ρύθμιση και την αντίστοιχη σήμανση πολλοί οδηγοί μπερδεύονται ή βρίσκουν δικαιολογία να κινηθούν ανάποδα για τη διευκόλυνσή τους, με αποτέλεσμα τη συνάντηση οχημάτων μπροστά στο σχολείο με αντίθετη φορά, έντονους διαπληκτισμούς και καθυστερήσεις, όπου συχνά η λύση είναι ένα από τα δύο οχήματα να ανέβει στο πεζοδρόμιο που κινούνται πεζοί, μαθητές, γονείς δάσκαλοι αλλά και τουρίστες.
  • Πολλοί γονείς φέρνουν τα παιδιά στο σχολείο με το οικογενειακό ΙΧ. Με τη σημερινή φορά της οδού Θουκυδίδου, τις καθημερινές ένα ΙΧ με προορισμό το σχολείο επιβάλλεται να περάσει δύο φορές από τη διασταύρωση Θουκυδίδου και Ναυάρχου Νικοδήμου με αποτέλεσμα:

1) Τον διπλασιασμό επιβάρυνσης από την κίνηση οχημάτων τόσο γύρω από τη Σχολή Χιλλ όσο και την τριγύρω περιοχή, δεδομένης της ιδιόμορφης χωροταξίας της Πλάκας

2) Το μποτιλιάρισμα που φτάνει στα τουριστικά καταστήματα και το σχολείο της οδού Αδριανού

3)Το μποτιλιάρισμα από και μέχρι την πλατεία Λυσικράτους

4)Το μποτιλιάρισμα στην οδό Σωτήρος με επικινδυνότητα και παρεμπόδιση στην πεζή κίνηση τουριστών επί της οδού Κυδαθηναίων

5)Τη δυσκολία των τουριστών με ενοικιαζόμενα ΙΧ να διαβάσουν την πινακίδα με συνέπεια την ανάποδη πολλές φορές κίνηση από αυτούς.

6)Την ένταση που προκαλείται καθημερινά στη διασταύρωση των οδών Θουκυδίδου και Νικοδήμου λόγω υπερφόρτωσης που οδηγεί συχνά σε διαπληκτισμούς και ως εκ τούτου επικίνδυνη οδήγηση κατά το σχόλασμα ή την προσέλευση των μαθητών.

Το κυκλοφοριακό αδιαχώρητο στους δρόμους της Πλάκας ήταν πρόσφατα αντικείμενο ρεπορτάζ στο ethnos.gr με αφορμή επισημάνσεις της Επιτροπής Πρωτοβουλίας Κατοίκων Πλάκας και συζήτηση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αθηναίων στις 23 Δεκεμβρίου 2019.

Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε και η πρόταση της Σχολής Χιλλ για να αλλάξει η οδοσήμανση στο στενάκι της Θουκυδίδου. Η Διευθύντρια Σχεδίου Πόλεως Ευγενία Μελαμπιανάκη ανέφερε μεταξύ άλλων στην εισήγησή της, ότι στόχος των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Πλάκα ήταν εξαρχής, από το 1979 που σχεδιάστηκαν, η κατάργηση της «κυκλοφορίας διελεύσεως» οχημάτων από την περιοχή. Αυτός ο στόχος, πρέπει να παραμείνει, ακόμη και αν στα χρόνια που πέρασαν άλλαξαν τα δεδομένα με τις πεζοδρομήσεις στην Ερμού και την Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Εν κατακλείδι, αποφασίστηκε να καταργηθεί αμέσως η διαφοροποίηση της κατεύθυνσης στον στενό μονόδρομο τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Η πρόταση, όμως, για αντιδρόμηση, δεν πέρασε και το θέμα παραπέμφθηκε να μελετηθεί «στο πλαίσιο συνολικής μελέτης αναθεώρησης της κυκλοφορίας στην Πλάκα».

Πλάκα