Ελλάδα|13.03.2020 20:30

Σούπερ μάρκετ: Δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν πελάτες - Τα μέτρα που ζήτησαν

Newsroom

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι παραγγελίες των καταναλωτών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, εξαιτίας του κοροναϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες την τελευταία εβδομάδα οι παραγγελίες από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα και δοκιμάζουν τις αντοχές των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Υπολογίζεται ότι η αύξηση είναι πάνω από 50% και οι παραγγελίες ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες. Άνθρωποι του χώρου αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «δεν προλαβαίνουμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και αναγκαζόμαστε να διευρύνουμε τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων».

Προτού εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα οι παραγγελίες παραδίδονταν σχεδόν αυθημερόν. Πλέον τα περισσότερα καταστήματα παραδίδουν μετά από τρεις μέρες. Σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να φτάσουν και τις έξι. Μάλιστα μεγάλη αλυσίδα με ηλεκτρονικό κατάστημα παραδίδει πλέον μετά από 6 μέρες.

Στο πλαίσιο αυτό, η e-fresh.gr έλαβε επιπλέον μέτρα ασφαλείας, πέραν όσων εφάρμοζε ήδη. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί των φορτηγών φοράνε μάσκες και γάντια όταν παραδίδουν τα ψώνια στα σπίτια των καταναλωτών, ενώ αλλάζουν γάντια μετά από κάθε δρομολόγιο και, παράλληλα, πλένουν τα χέρια με αντισηπτικό μετά από κάθε παράδοση.

«Πέρα από την ασφάλεια του προσωπικού, τα παραπάνω μέτρα κάνουν και τους πελάτες να νιώθουν πιο άνετα και περισσότερο ασφαλείς. Είναι τόσο μεγάλος πλέον ο φόβος, που υπάρχουν περιπτώσεις πελατών που δεν άνοιγαν την πόρτα, αλλά ζητούσαν από τον οδηγό να αφήσει τα ψώνια στην πόρτα τους», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Οι πρώτες ελλείψεις

Αυτή τη στιγμή υπάρχει δεδομένη έλλειψη σε υγρά μαντηλάκια, αντισηπτικά, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν ζητήματα ακόμα και με το οινόπνευμα. Η εκτίμηση είναι ότι τις επόμενες μέρες προϊόντα όπως τα ρύζια, τα ζυμαρικά, τα όσπρια και κυρίως οι φακές θα γίνουν ανάρπαστα στα ράφια των πολυκαταστημάτων.

Μέτρα ζήτησαν τα σούπερ μάρκετ 

Χθες Τετάρτη μία σειρά από αιτήματα κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των μεγάλων σούπερ μάρκετ της χώρας στη συνάντηση που είχαν με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, με επίκεντρο τις επιπτώσεις του κοροναϊού στη λειτουργία της αγοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι μεταξύ άλλων βρέθηκαν η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη τροφοδοσία των καταστημάτων και να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, η διευθέτηση του θέματος με τις άδειες των εργαζόμενων γονέων καθώς και οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως συστήθηκαν και ομάδες εργασίες από στελέχη των σούπερ μάρκετ, οι οποίες ανέλαβαν την ευθύνη να ενημερώνουν σε καθημερινή βάση τα συναρμόδια υπουργεία για τυχόν προβλήματα που θα παρουσιαστούν με τις προμήθειες, την τροφοδοσία αλλά και ενδεχόμενες ελλείψεις σε προϊόντα, προκειμένου να γνωρίζει η πολιτική ηγεσία ποια είναι η κατάσταση στην αγορά.

Να σημειωθεί πως στη σύσκεψη έδωσαν το «παρών» ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ, Βασίλειος Σταύρου, ο Α. Παντελιάδης της My Market - Μετρό, o Ιάκωβος Ανδρεανίδης από τη Lidl, ο Απόστολος Αποστολάκος της ΟΚΑΑ (Οργανισμός Κεντρικών Αγορών) και η Φρόσω Αγοραστού από τη Μασούτης.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας σε δημοσιογράφους ανέφερε πως δεν υπάρχει, ούτε πρόκειται να υπάρξει έλλειψη αγαθών στην αγορά. Όπως τόνισε, το καταναλωτικό κοινό πρέπει να είναι βέβαιο ότι το υπουργείο ανάπτυξης παρακολουθεί στενά την προμήθεια και τις τιμές των αγαθών και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.

Ο κ. Παπαθανάσης κάλεσε τους πολίτες να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα μέτρα πρόληψης και σημείωσε ότι πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς, καθότι δεν θα υπάρξει καμία έλλειψη σε τρόφιμα και καταναλωτικά αγαθά.

Κορονοϊόςσούπερ μάρκετ