Lifestyle|11.11.2019 12:51

Με δύναμη από τη Θεσσαλονίκη, εξάγουν στιλ και κομψότητα

Μαρία Ριτζαλέου

Όταν ήταν μικρές, έντυναν τις κούκλες τους με πολύχρωμα φορέματα, τα οποία σχεδίαζαν και έραβαν μόνες τους, ενώ τώρα που μεγάλωσαν έκαναν το χόμπι τους επάγγελμα.

Η Μελίνα και η Αναστασία Μπούφτα έχουν δημιουργήσει ένα μικρό ατελιέ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Τσιμισκή, γεμάτο σχέδια, χρώματα, υφάσματα, ρούχα, και περιοδικά μόδας, και φιλοξενούν εκεί τα κοριτσίστικα όνειρά τους. 

Σχεδιάζουν και ράβουν γυναικεία ρούχα, όλα μοναδικά κομμάτια, τα οποία πουλούν κυρίως στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη -εσχάτως και στο Χονγκ-Κονγκ-, ενώ χθες (10/11) ανέβηκαν στο catwalk του Ζαππείου Μεγάρου και παρουσίασαν τη δουλειά τους στην Athens Xclusive Designers Week, με στόχο να κατακτήσουν και την Αθήνα. 

Είναι η πρώτη φορά που συμμετείχαν στην Εβδομάδα Μόδας στην Αθήνα, ενώ πριν από μερικούς μήνες εμφανίστηκαν στο The Designers Lab του Madwalk, επίσης στην Αθήνα.

Η Μελίνα σπούδασε Χρηματοοικονομικά στο ΑΠΘ και εργάστηκε για κάποια χρόνια σε μεγάλη τράπεζα, ενώ η Αναστασία τελείωσε τις σπουδές της στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Ξάνθης, και όταν επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, αποφάσισε να συνδυάσει τις σπουδές με το πάθος της. 

«Ξεκινήσαμε το 2014, επειδή δεν βρίσκαμε ρούχα για μας, καθώς είμαστε…petit» λέει στο ethnos.gr η Μελίνα Μπούφτα, που έχει αναλάβει το οικονομικό σκέλος και το e-shop της εταιρείας «The MAnnequin Collection»

«Αρχικά συνεργαζόμασταν με ένα κατάστημα ρούχων στη Ρώμη, στο οποίο δίναμε κάποια κομμάτια μας, στη συνέχεια σε ένα άλλο στο Βερολίνο, σταδιακά δίναμε ρούχα μας σε μεμονωμένα άτομα σε όλο τον κόσμο» προσθέτει. 

Με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη οι δύο σχεδιάστριες έχουν «κατακτήσει» πολλές χώρες του εξωτερικού, τελευταία μάλιστα κάνουν άνοιγμα στην ασιατική αγορά, ενώ οι ίδιες και η δουλειά τους έχουν φιλοξενηθεί σε ξένα περιοδικά, ανάμεσά τους και στη βρετανική «Vogue». Στο Ζάππειο παρουσίασαν την ανοιξιάτικη και καλοκαιρινή κολεξιόν τους, που έχει τίτλο «Girly Geometry Collection».

Η Αναστασία εξηγεί πως τα 12 κομμάτια που έδειξαν, αλλά και όσα άλλα έχουν έτοιμα στις κρεμάστρες και στη σελίδα της φίρμας τους στο internet για την άνοιξη και το καλοκαίρι 2020, «συνδυάζουν τα έντονα γεωμετρικά πατρόν, που χαρακτηρίζουν την αισθητική του brand, με πιο girly και αέρινα στοιχεία.

Ολόκληρη η συλλογή είναι εμπνευσμένη από διάφορες μορφές τέχνης, όπως η μουσική, ο κινηματογράφος και η λογοτεχνία, και στόχος της είναι να ταξιδέψει το κοινό σε ένα κόσμο μυστήριο και παραμυθένιο, διατηρώντας παράλληλα έναν διάλογο με το παρόν».

Οι συλλογές του MΑnnequin είναι μικρές, αλλά μοναδικές, και η αρχιτεκτονική πάντα παρούσα σε αυτές, μέσα από τη χρήση της γεωμετρίας, των αλληλοεπικαλύψεων και των απροσδόκητων συνδυασμών χρωμάτων και υλικών.

Η φιλοσοφία των δύο κοριτσιών για τα ρούχα κάθε σεζόν συνοψίζεται στο μότο «σχεδιάζουμε ό,τι αισθανόμαστε». Ο σχεδιασμός των ρούχων ξεκίνησε το 2014 ως ένα πείραμα και τον επόμενο χρόνο δούλευαν ήδη εντατικά, στέλνοντας ρούχα στο εξωτερικό. «Νιώθουμε ότι μας ξέρουν περισσότερο έξω παρά στην εγχώρια αγορά. Μας καλούν σε μεγάλα events μόδας σε όλο τον κόσμο και δεν μας γνωρίζουν στο εσωτερικό. Τα ρούχα μας φεύγουν για τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, αλλά στη Θεσσαλονίκη και γενικά στην Ελλάδα δεν είμαστε γνωστές. Δεν ξέρω αν θα ακουστεί περίεργο, είναι πάντως αλήθεια πως το εκτός Ελλάδας κοινό υπήρξε πάντα πιο δεκτικό και φιλόξενο ως προς την δουλειά μας. Τελευταία βέβαια, δεχόμαστε προσκλήσεις και από εδώ, όπως αυτή για την συμμετοχή μας στην Εβδομάδα Μόδας στο Ζάππειο, που ήταν τιμή και χαρά για μας» αναφέρει η Μελίνα. 

Συνήθως κάνουν ρούχα κατά παραγγελία και μικρές συλλογές με 12-15 οδηγούς. Ήδη έχουν ετοιμάσει την ανοιξιάτικη και καλοκαιρινή κολεξιόν για το 2020 με φορέματα ανάλαφρα, σε φωτεινά χρώματα, ενώ δουλεύουν πυρετωδώς για να προλάβουν όλες τις κυρίες που θα ντυθούν για τα Χριστούγεννα. 

«Οι πελάτισσές μας είναι ηλικίας 25-55 χρόνων και αυτό που μας αρέσει να σχεδιάζουμε και να ράβουμε είναι φορέματα, γιατί το βλέπουμε ως  πιο ολοκληρωμένο σύνολο. Συμβουλεύουμε τις πελάτισσες, ανάλογα με τα γούστα τους τι ακριβώς θα τους πηγαίνει, προτείνουμε υφάσματα και αν θέλουν πηγαίνουμε μαζί για τις αγορές, γενικά θέλουμε να είμαστε παρούσες, σε όλη τη διαδικασία από την επιλογή του σχεδίου, μέχρι την τελική παράδοση» εξηγεί η Αναστασία.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ

H 26η Athens Xclusive Designers Week είναι η διεθνής εβδομάδα μόδας στην Ελλάδα που ξεκίνησε την Πέμπτη και ολοκληρώνεται σήμερα στον ιστορικό χώρο του Ζαππείου. Στις επιδείξεις παρουσιάστηκαν οι κολεξιόν κορυφαίων, αλλά και νέων Ελλήνων σχεδιαστών, μαζί με γνωστούς οίκους μόδας από το εξωτερικό.

Τα events έχουν προσελκύσει αυτές τις μέρες περισσότερα από 25.000 άτομα, ανάμεσά τους -εκτός από σχεδιαστές και μοντέλα- εμπόρους μόδας και δημοσιογράφους. 

Ανερχόμενοι νέοι σχεδιαστές και κορυφαίοι οίκοι μόδας μέσα από 37 shows και πολλά highlights έδειξαν τις νέες τάσεις για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2020, γεμίζοντας με λάμψη και στυλ τις πασαρέλες.

Η διοργάνωση έχει θεσπίσει και τρία βραβεία στο πλαίσιο του διαγωνισμού New Designers Awards by 1664 Blanc. Για φέτος, το θέμα που είχαν οι σχεδιαστές ήταν μια δημιουργία εμπνευσμένη από την Γαλλική Ριβιέρα. Η φετινή Εβδομάδα Μόδας ήταν συγκινησιακά φορτισμένη για τον κόσμο της μόδας, από τον πρόσφατο και τόσο αδόκητο χαμό της σπουδαίας Ελληνίδας σχεδιάστριας, Σοφίας Κοκοσαλάκη.

Θεσσαλονίκησχεδιάστριεςεπίδειξη μόδαςπασαρέλα