Moto|28.04.2022 19:11

Aprilia SR GT 125/200: Για τις περιπέτειες της πόλης!

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Το νέο SR GT είναι το πρώτο urban adventure scooter - όπως το χαρακτηρίζει - της Aprilia. Είναι μια… μετάλλαξη των GT scooters, έτσι όπως επιβάλλουν οι τάσεις της σύγχρονης εποχής.

Ξεκινώντας τον σχεδιασμό του SR GT, οι σχεδιαστές και οι μηχανολόγοι της Aprilia είχαν ως βασικούς άξονες τις θεμελιώδεις αρχιτεκτονικές αρχές του εργοστασίου. Επιθετικές γραμμές, σπορ εμφάνιση και έντονη εταιρική ταυτότητα. Το SR GT διαθέτει και τα τρία αυτά στοιχεία, ξεχωρίζοντας έτσι και από τον ανταγωνισμό. Το επίπεδο ποιότητας κατασκευής του είναι αρκετά υψηλό, με αρκετά ποιοτική βαφή και πολύ καλή συναρμογή των πλαστικών, κάτι που το μαρτυρούν και οι λεπτομέρειες.

Το SR GT παράγεται σε δύο εκδόσεις με κινητήρες των 200 και των 125 κυβικών, της σειράς i-get της Piaggio. Η είδηση όμως στην προκειμένη περίπτωση, είναι πως ο κινητήρας των 200cc είναι ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας φτιαγμένος από την αρχή, που για πρώτη φορά τοποθετείται στο σκούτερ της Aprilia. Η απόδοση του υγρόψυκτου τετραβάλβιδου μονοκύλινδρου κινητήρα νέας γενιάς με τα 174cc (για την ακρίβεια), φτάνει τα 17,4 άλογα στις 8.500 στροφές, ενώ η αντίστοιχη απόδοση του κινητήρα των 125cc είναι 14,7 ίπποι στις 8.750, ένα νούμερο που τον καθιστά τον δυνατότερο στην κατηγορία. Και οι δύο κινητήρες διαθέτουν το σύστημα start/stop.

Τα ελαστικά του SR GT είναι τα Michelin Anakee για σκούτερ, που κάνουν το ντεμπούτο τους στο σκούτερ της Aprilia, τα οποία ακολουθούν την crossover χάραξη των μεγάλων αδερφών τους, για να ταιριάξουν με το προφίλ του SR. Δεν είναι όμως μόνο η χάραξη που έχει αποτελέσει πρότυπο για συγκεκριμένα ελαστικά, αλλά και τα χαρακτηριστικά της απόδοσης έχουν περάσει αυτούσια χάρη στην τεχνογνωσία των Γάλλων.

Ένα από τα επίσης ιδιαίτερα στοιχεία του SR GT είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 175 χιλιοστά χάρη στις διαδρομές των αναρτήσεων της Showa στα 122mm για το πιρούνι των 33 χιλιοστών και στα 102mm για τα δύο αμορτισέρ πίσω. Μάλιστα, η Aprilia ανακοινώνει πως οι συγκεκριμένες διαδρομές είναι κατά 22% και 7% μεγαλύτερες από τον πιο κοντινό ανταγωνιστή της κατηγορίας τους. Η λειτουργία των αναρτήσεων είναι αρκετά σφιχτή, διατηρώντας όμως μια ισορροπία ανάμεσα στην συμπεριφορά και την άνεση, καθώς έχει και ένα ικανοποιητικό ποσοστό ενδοτικότητας ώστε να αποσβένονται οι ανωμαλίες.

Η Aprilia επέλεξε τη σωστή χρονική στιγμή για να μπει σε μια κατηγορία που προσφέρει ακόμη πρόσφορο έδαφος στα εργοστάσια να αποτελέσουν μέρος μιας νέας, διαρκώς αυξανόμενης τάσης, και το κάνει με μια κίνηση μελετημένη και ουσιαστική, χωρίς βιαστικές και επιφανειακές λύσεις.

μοτοσυκλέταAprilia