Moto|01.05.2022 13:52

Dunlop Roadsmart IV: Νέα τεχνολογία κατασκευής απέναντι σε όλες τις συνθήκες

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ
Φώτο: Περιοδικό ΜΟΤΟ

Η οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο και οι αλλαγές πρόσφυσης όταν οδηγείς γρήγορα σε στεγνό επαρχιακό, είναι κομμάτι της βασικής δουλειάς που αναλαμβάνει ένα καθημερινό ελαστικό δρόμου για τον αναβάτη του, κι όχι εξειδικευμένες περιπτώσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει αραιά και σπάνια

Οι απαιτήσεις από τα ελαστικά αυτής της κατηγορίας απλώνονται σε ένα τεράστιο εύρος χρήσης και συχνά οι κατασκευαστές αναφέρουν στους δημοσιογράφους-δοκιμαστές πως είναι ευκολότερο να φτιάξουν ένα βρόχινο αγωνιστικό ελαστικό ή ένα καθαρά αγωνιστικό ελαστικό, αντί ενός που έχει αναλάβει όλους τους ρόλους. Καθόλου περίεργο λοιπόν, πως σε αυτή την κατηγορία βρίσκουν εφαρμογή τεχνολογίες που έρχονται απευθείας από τις αγωνιστικές πίστες, αναζητώντας κάθε φορά τον καλύτερο συνδυασμό.

Η Dunlop έχει συνδεθεί με τους αγώνες και την αγωνιστική δράση από την αρχή της ιστορίας της και τώρα εκτός από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής τόσο της Moto2, όσο και της Moto3, κυριαρχεί και στο εξαιρετικά ιδιαίτερο από πλευράς απαιτήσεων, Tourist Trophy. Οι αναβάτες του Isle of Man TT αγωνίζονται κυρίως με ελαστικά της Dunlop τα οποία καλούνται να αποδώσουν σε μία τεράστια απόσταση αγώνα πάνω σε δημόσιο δρόμο. Μέχρι πρόσφατα το τμήμα της Dunlop που ασχολούνταν με την ανάπτυξη αλλά και την κατασκευή των αγωνιστικών ελαστικών, βρισκόταν στην Αγγλία και συγκεκριμένα στο Birmingham, αλλά έχει πλέον μεταφερθεί στο εργοστάσιο της Γαλλίας, εκεί που κατασκευάζονται και όλα τα ελαστικά της κατηγορίας του Roadsmart IV. Η μέχρι τώρα μεταφορά τεχνογνωσίας, στην κοινωνία της πληροφορίας στην οποία ζούμε ήταν άμεση και απρόσκοπτη, ωστόσο η αλλαγή αυτή προίκισε την γραμμή παραγωγής και με τις εξειδικευμένες μηχανές βουλκανισμού που μέχρι τώρα κατασκεύαζαν μονάχα τα ελαστικά της Moto2 και της Moto3 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP! Αμέσως η Dunlop έβαλε στόχο να κάνει κάτι πρωτοποριακό, και να μεταφέρει στα ελαστικά δρόμου τον τρόπο κατασκευής των κορυφαίων αγωνιστικών και όχι μόνο την τεχνογνωσία από την δημιουργία τους. Έτσι δημιουργήθηκε το νέο Roadsmart IV!

Το Roadsmart IV είναι το πρώτο ελαστικό της κατηγορίας που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Jointless Tread για την κατασκευή της γόμας. Μέχρι τώρα το κοινό είχε αρχίσει να γνωρίζει τον όρο Jointless Belt που αφορά την κατασκευή του σκελετού και πλέον χρησιμοποιείται γενικά στα ελαστικά δρόμου. Η τεχνολογία Jointless Belt περιγράφει την δημιουργία του σκελετού από ένα ενιαίο μεταλλικό κορδόνι που τυλίγεται γύρω από το εσωτερικό πέλμα χωρίς να έχει κολλήσεις στην μέση, με πολλαπλά οφέλη για την σπορ οδήγηση. Αντίστοιχα η τεχνολογία Jointless Tread εφαρμόζει την γόμα σε μορφή μαστίχης που τυλίγεται πάνω στον σκελετό και αποκτά ενιαία υπόσταση σε ένα σώμα κατά την διαδικασία βουλκανισμού. Μέχρι τώρα η γόμα ήταν ένα μακρόστενο παραλληλόγραμμο φύλλο που κοβόταν και ενωνόταν πάνω στον σκελετό με την διαδικασία του βουλκανισμού να εξαφανίζει την ένωση. Ωστόσο ο νέος τρόπος κατασκευής επιτρέπει πιο ομοιόμορφη εφαρμογή της γόμας και επιπρόσθετα ανοίγει τον δρόμο και για μία μεγάλη αλλαγή στον σκελετό. Μέχρι τώρα η Jointless Belt εφαρμογή γινόταν με ένα κορδόνι από τρεις διαφορετικές χορδές που για να καταφέρουν να κολλήσουν στο εσωτερικό πέλμα και την γόμα, είχαν εμποτιστεί σε μία λεπτή στρώση ελαστικού. Διαφοροποιείται η Jointless Belt τεχνολογία στο Roadsmart IV και πλέον ο σκελετός δημιουργείται από ένα ενιαίο νήμα που απευθείας εφαρμόζεται πάνω στο εσωτερικό πέλμα και επάνω του δέχεται την μαστίχη της γόμας με την διαδικασία Jointless Tread. Η αμεσότερη επαφή του σκελετού με το εσωτερικό πέλμα και την εξωτερική γόμα, αφαιρεί βάρος από το ελαστικό, που είναι πάντα ευπρόσδεκτο πλεονέκτημα και ταυτόχρονα καθιστά ταχύτερη την απαγωγή θερμότητας και την διατήρηση του ελαστικού σε ιδανική θερμοκρασία για περισσότερο διάστημα. Αυτό μειώνει την φθορά και βελτιώνει την απόδοση και στο βρεγμένο.

Παράλληλα επωφελείται και η γρήγορη, σπορ οδήγηση με την αναβάθμιση της Jointless Belt τεχνολογίας καθώς παρουσιάζεται μικρότερη κινητικότητα πέλματος. Σε αυτό το τελευταίο συνδράμει και η νέα χάραξη με αυλακώσεις που εξασφαλίζουν συνεχή απορροή. Στην προηγούμενη γενιά και στο Roadsmart III, η Dunlop είχε εφαρμόσει μία τεχνική σχεδιασμού χάραξης με "νησίδες" όπως χαρακτηριστικά αποκαλούσε τα αυλάκια που χωρίζονταν σε ομάδες πάνω στην γόμα. Ήταν μία έξυπνη χάραξη που επιπρόσθετα έκανε το ελαστικό να ξεχωρίζει και εμφανισιακά από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο η παλαιά χάραξη δεν μπορούσε πλέον να ακολουθήσει τα σπορ χαρακτηριστικά του ελαστικού που είχαν αναβαθμιστεί στο Roadsmart IV με τους παραπάνω τρόπους και επιστρατεύτηκε το ειδικό λογισμικό που έχει αναπτύξει η Dunlop για την δημιουργία της νέας χάραξης, πριν επισφραγιστεί με μία μακρά διεξαγωγή δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες δύο σταδίων. Είχαμε την ευκαιρία να επαληθεύσουμε το έργο της Dunlop δοκιμάζοντας το Roadsmart IV σε ειδική πίστα εξομοίωσης οδήγησης στην βροχή και συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Το νέο ελαστικό έχει μεγαλύτερη προειδοποίηση απώλειας πρόσφυσης και ομαλότερη συμπεριφορά όταν αυτή χαθεί με ταχεία επάνοδο, την ίδια στιγμή που παρουσιάζει γρήγορες αντιδράσεις στην σπορ οδήγηση και επιτρέπει αρκετά μεγάλες κλίσεις. Στο δρόμο δεν μπορείς να βρεις τα πραγματικά του όρια καθώς αυτά είναι πολύ ψηλά τοποθετημένα και έπρεπε να επιστρατευθεί η πίστα δοκιμών για να δούμε πως οι κλίσεις που υποστηρίζει το νέο ελαστικό ξεπερνούν κατά πολύ τις ανάγκες του μέσου αναβάτη και ξεκάθαρα υποστηρίζουν την σπορ χρήση! Το νέο Roadsmart IV βάζει λοιπόν μία δυνατή υποψηφιότητα για την ηγεσία της κατηγορίας, αναλαμβάνοντας την σκυτάλη.