Moto|05.01.2023 08:30

Rally Dakar 2023: Επεισοδιακό 3ο σκέλος με νίκη Daniel Sanders, εγκατάλειψη Ricky Brabec και διακοπή το μεσημέρι

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ
Ράλι του Ντακάρ

Επεισοδιακή αποδείχθηκε η τρίτη μέρα του ράλι του Ντακάρ, η οποία περιλάμβανε μία απόσταση 669 χιλιομέτρων, με τα 447 από αυτά να αποτελούν την ειδική διαδρομή με κατεύθυνση από την Alula προς την Ha’il. Κύριο χαρακτηριστικό της διαδρομής ήταν το πλήθος των αμμόλοφων. Λόγω όμως της βροχής και των δυνατών ανέμων ο αγώνας τελικά διακόπηκε στη 13:15, καθώς τα ελικόπτερα υποστήριξης δεν μπορούσαν να πετάξουν με ασφάλεια. Μέχρι να γίνει αυτό οι πιο γρήγοροι είχαν ήδη τερματίσει.

Αρχικά, η απόφαση του διοργανωτή ASO για διακοπή αφορούσε της μοτοσυκλέτες με την πρώτη να γίνεται στο χιλιόμετρο 335 (CP2) και η δεύτερη στο 337 (CP3). Για όσους δεν είχαν προλάβει να τερματίσουν ο χρόνος τους υπολογίστηκε με βάση αυτόν που είχαν στο πρώτο μέρος του σκέλους. Όμως στις 13:31 το μεσημέρι, οι καιρικές συνθήκες έγιναν τόσο άσχημες που οι διοργανωτές δεν μπορούσαν να εγγυηθούν την ασφάλεια των αγωνιζομένων. Αποφασίστηκε έτσι, η οριστική διακοπή του σκέλους για όλες τις κατηγορίες – μοτοσυκλέτες, ATV, αυτοκινήτων, SSV και φορτηγών – ενώ ένα λεπτό αργότερα ήρθε και η ακύρωση για την κατηγορία Classic.

Για να γίνει κατανοητή η επικινδυνότητα της κατάστασης, αξίζει να γίνει αναφορά στην περίπτωση που τα δύο SSV της Red Bull Can-Am Factory Team και τα 4 μέλη των δύο ομάδων κινδύνευσαν να παρασυρθούν από χείμαρρο που είχε δημιουργήσει η καταρρακτώδης βροχή. Ευτυχώς, δύο φορτηγά που ήταν πρώτα στην γενική της κατηγορίας τους, σταμάτησαν αφήνοντας παράμερα τον δικό τους ανταγωνισμό και βοήθησαν τα δύο SSV να βγουν μέσα από τα ορμητικά νερά. Ο διοργανωτής ASO αναγνωρίζοντας την συνεισφορά τους, αφαίρεσε από το συνολικό τους χρόνο αυτόν που χρειάστηκαν για να βοηθήσουν τους συναθλητές τους.

Πίσω στα γεγονότα του αγώνα τώρα, ο Daniel Sanders, που ήταν για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ο πρωταγωνιστής του αγώνα, ξεκίνησε στην 9η θέση και ηγήθηκε για το μεγαλύτερο μέρος της ειδικής, παίρνοντας την νίκη με τη διαφορά του από τον δεύτερο Skyler Howes με εργοστασιακή Husqvarna να φτάνει στα 6 λεπτά και 19 δευτερόλεπτα. Έτσι, για την ώρα, ο έτερος αναβάτης της Gas-Gas ανταποκρίνεται στο ύψος των προσδοκιών της ομάδας, μετά την εγκατάλειψη του συναθλητή του και νικητή του Dakar το 2022, Sam Sunderland, ήδη από το πρώτο σκέλος.

Ο Ricky Brabec της Honda έδειχνε να είναι ο μόνος ικανός να ανταγωνιστεί σε ταχύτητα τον Αυστραλό της Gas-Gas. O πρώτος είναι και ο μοναδικός μέχρι σήμερα Αμερικανός που έχει κερδίσει Dakar, το 2020. Η τύχη όμως δεν ήταν με το μέρος του, καθώς στο χιλιόμετρο 274 είχε μία άσχημα πτώση εγκαταλείποντας τον αγώνα μεταφερόμενος με ελικόπτερο στο νοσοκομείο.

Το 3ο σκέλος ήταν και αυτό που για πρώτη φορά εμφανίστηκαν τα νέα συστήματα επιβράβευσης που πλέον υπάρχουν στους κανονισμούς. Έτσι, ο Mason Klein που είχε ανοίξει τη διαδρομή στην αρχή της ημέρας κέρδισε 5 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα χρόνου κλείνοντας το σκέλος στην τρίτη θέση. Αντίστοιχη μείωση έλαβε και ο Skyler Howes, που βρέθηκε στην εκκίνηση τρίτος, 3 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα χρόνου, κάτι που τον τοποθέτησε δεύτερο στη προσωρινή κατάταξη. Έτσι, οι δύο αναβάτες κατάφεραν να μείνουν κοντά στον Sanders, χωρίς όμως να καταφέρουν να τον κερδίσουν ακόμα και με τη βοήθεια του bonus.

Όπως εξελίχθηκε η τρίτη μέρα, ο Sanders βρίσκεται στην πρώτη θέση της γενικής για την ώρα. Δεύτερος με 4 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα διαφορά βρίσκεται ο Mason Klein της BAS World KTM Team. Στα 6,53’ πίσω από τον Sanders και στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Kevin Benavides της εργοστασιακής ΚΤΜ και τέταρτος ο Skyler Howes με 8,53’. Την πρώτη πεντάδα κλείνει ο Joan Barreda της περιφερειακής Monster Energy JB Team, με απόσταση 10,37’ από τον πρώτο, ενώ είναι πρώτος ανάμεσα στους αναβάτες με Honda.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση του Barreda, ο οποίος μετά από χρόνια αγώνων με την εργοστασιακή Honda, απομακρύνθηκε από την ομάδα του HRC. Ο γρήγορος αλλά ασταθής Ισπανός κατέληξε σε 2η ομάδα. Είναι σίγουρο ότι θέλει να αποδείξει στο Big H ότι έκανε λάθος που δεν του έδωσε μία ακόμα ευκαιρία – αν και μάλλον… αυτή είναι η 2η ευκαιρία του!

Ο Kevin Benavides της ΚΤΜ που κατά τη διάρκεια του 3ου σκέλους ήταν γρήγορος και σταθερός τερμάτισε, αρχικά, δεύτερος. Έλαβε όμως ποινή 2 λεπτών για υπερβολική ταχύτητα, ρίχνοντάς τον τελικά στην τέταρτη θέση.

Βέβαια, η διακοπή του αγώνα, όπου μέχρι την ανακοίνωσή της είχαν ολοκληρώσει την ειδική 43 αναβάτες, αναμένεται να αλλάξει τα αποτελέσματα. Η διοργάνωση προσπαθεί να φανεί δίκαιη απέναντι και σε αυτούς που ξεκίνησαν αργότερα και έκαναν πρόοδο, αλλά δεν κατάφεραν να τερματίσουν λόγω του πρόωρου τέλους για την ημέρα.

Πέρα από τις πρώτες θέσεις γενικής που μονοπωλούν οι μοτοσυκλέτες των ΚΤΜ, Husqvarna και Honda, άξιοι μνείας είναι και οι Ross Branch και Lorenzo Santolino με την πρώτη μοτοσυκλέτα της Hero στην 10η θέση και της Sherco στην 11η , αντίστοιχα.

Φέτος, στον αγώνα του Dakar συμμετέχουν και αναβάτες της MV Agusta με την ομάδα Lucky Explorer Team, οι οποίοι και συνεχίζουν την πορεία τους. Το παράξενο είναι ότι χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτες των ΚΤΜ και… Honda! Αυτό που προωθούν ουσιαστικά είναι το Lucky Explorer project – την adventure μοτοσυκλέτα που πρόκειται να βγάλει στην παραγωγή η ιταλική εταιρεία – και τον ρουχισμό της FuelMotorcycles για λογαριασμό της MV Agusta.

Ενδιαφέρον έχει και η πορεία του Maki Rees-Stavros, ένας αναβάτης που έχει Ουαλική και Ελληνική καταγωγή και φέτος παίρνει μέρος στο πρώτο του Dakar με μοτοσυκλέτα της Husqvarna, στην κατηγορία Original by Motul, την δυσκολότερη του αγώνα.

ράλι Ντακάρμοτοσικλέτεςράλιειδήσεις τώρα