Moto|14.01.2023 08:19

Benelli TRK 502 X: Πληθωρική όψη και άνεση στην Α2 κατηγορία

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

To TRK έκανε την εμφάνισή του στην ευρωπαϊκή αγορά ακριβώς την στιγμή που χώρες με πολύ συγκεκριμένη μοτοσυκλετιστική κουλτούρα είχαν χτυπηθεί από την οικονομική κρίση. Αποτέλεσε άμεσα το κατάλληλο χάπι, λειτουργώντας ως αντίδοτο στην οικονομική στενότητα. Ο στόχος του είναι να προσφέρει όσα περισσότερα γίνεται με τα λιγότερα  ανταλλάγματα, κάτι που πέραν από το βάρος, είναι γενικά μία ιδανική συνθήκη.

Μία νοοτροπία που είναι βαθιά ριζωμένη στην ελληνική κουλτούρα είναι το πόσα περισσότερα μπορεί να πάρει κάποιος δίνοντας πίσω όσο το δυνατόν λιγότερα. Στα χρόνια προ της οικονομικής κρίσης κρυβόταν, όμως πλέον συναντάται χωρίς τύψεις, φόβο και πάθος καθημερινά σε κάθε ράφι των σούπερ μάρκετ. Οι προσφορές είναι οι πρώτες που φεύγουν και το 1+1 κάνει πάταγο. Δεν είναι κάτι κακό, αντιθέτως είναι έξυπνο, όμως στη μοτοσυκλέτα συγκεκριμένα δεν πρέπει πάντα να αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο, καθώς ξεπερνά το στενό φάσμα του καταναλωτικού προϊόντος. Είναι ένα όχημα που για την οδήγηση του απαιτεί μυαλό αλλά και σώμα, καθιστώντας το έτσι το πλέον προσωποποιημένο όχημα εκεί έξω.

Αυτός που διαβάζει, ενημερώνεται και ψάχνει, αυτός που θέλει να κάνει μία συνειδητοποιημένη αγορά, πρώτα αποκαλύπτει τι είναι καλό για τον ίδιο και έπειτα μαθαίνει ποια μοντέλα είναι ικανά να ανταπεξέλθουν σε αυτά που ζητάει. Όσοι δεν κάνουν κάτι τέτοιο, αναθέτουν μία τόσο σοβαρή επιλογή σε τρίτους, σε αγνώστους, με μοναδικό κριτήριο την πλειοψηφία, την οποία βέβαια δεν μπορούν να τη μετρήσουν με κανένα τρόπο. Αυτή η νοοτροπία έχει αναδείξει στην Ελλάδα μάρκες που σε άλλες χώρες με καλύτερα κριτήρια, δεν συναντούν την ίδια απήχηση. Κι αυτό είναι κάτι που ισχύει από τα κλιματιστικά και τις λευκές συσκευές, μέχρι και τις μοτοσυκλέτες κατά έναν βαθμό.

Η πρακτική αυτή στα πρώτης γενιάς Suzuki V-Strom 650 για παράδειγμα, δεν οδηγούσε σε λάθος επιλογή και θα έπρεπε να συνεχιστεί αυτούσια και στην επόμενη γενιά, η οποία ήταν ακόμη καλύτερη. Όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι η δεύτερη γενιά είχε τον μισό όγκο και αποκάλυψε έτσι πως η επιλογή από την πλειοψηφία να αναδειχθεί μία εξαιρετική μοτοσυκλέτα σε ελληνικό best seller ήταν απλώς τυχαία. Η μείωση του όγκου, οδήγησε και σε μείωση των πωλήσεων.

Το TRK 502 X, όπου το Χ σημαίνει μεγαλύτερος μπροστινός τροχός, δεν κινδυνεύει από κάτι τέτοιο. Είναι πληθωρικό τόσο που ξεπερνάει κατά πολύ την κατηγορία του και προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό που του καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό. Διατηρώντας την ίδια συνταγή που το έκανε μία δημοφιλή επιλογή στις χώρες που βρέχονται από τη βόρεια Μεσόγειο, το ανανεωμένο TRK 502 X έχει πλέον να αντιμετωπίσει έναν διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό σε ευρύτερο πλαίσιο τιμών, το οποίο επίσης συνεχώς αλλάζει.

Το προηγούμενο TRK 502 που είχε δοκιμάσει το ΜΟΤΟ ήταν αυτό της πρώτης γενιάς, με το επόμενο να μην υπάρχει διαθέσιμο για δοκιμή. Αποτέλεσμα ήταν η απευθείας συμμετοχή του στο επικό συγκριτικό Mega Test των mini On-Off που περιλάμβανε αυθημερόν ταξίδι στην Ρουμανία, μπόλικο χώμα και επιστροφή από τον καλύτερο επαρχιακό δρόμο των Βαλκανίων για μοτοσυκλέτα. Μία άγνωστη διαδρομή της Βουλγαρίας που τώρα γίνεται σιγά σιγά γνωστή.

Αυτοί που είναι οι πιο σκληροί επικριτές απέναντι σε μία ειλικρινή κριτική, που δεν συμφωνεί με την άποψή τους, είναι πάντοτε οι ιδιοκτήτες, ειδικότερα εκείνοι που αγοράζουν με κύριο γνώμονα την τιμή μεταπώλησης και δεύτερο κατά σειρά το να ταξιδέψουν και να φορτώσουν χιλιόμετρα τη μοτοσυκλέτα τους. Για όλους αυτούς είναι ευτυχές το γεγονός πως οι αλλαγές που έγιναν στο TRK 502 X βελτιώνουν την εικόνα και αναδεικνύουν περισσότερο τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας που στόχο έχει να ανταποκρίνεται τόσο στην καθημερινή χρήση όσο και στα ταξίδια. Ο τελευταίος είναι ο τομέας που εξυπηρετεί καλύτερα από κάθε άλλη στην κατηγορία της.

Ο στρόφαλος 360 μοιρών του TRK 502 X, χρονισμό που είχε και ο δικύλινδρος κινητήρας των F800GS όταν η BMW τον αγόραζε από τη Rotax προτού μεταφέρει την παραγωγή στην Lioncin, έχει ως αποτέλεσμα να ακούγεται σαν μία BMW ενώ ο ήχος του ο είναι χαρακτηριστικότερος της κατηγορίας του. Δεν προέκυψε τυχαία. Από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας αυτού του κινητήρα, που πάτησε στα σχέδια ενός μεγαλύτερου που είχαν στην φαρέτρα τους, επέλεξαν συνειδητά αυτή την σειρά ανάφλεξης για να προδώσουν ξεχωριστό ήχο και χαρακτηριστική απόκριση στην γκαζιέρα.

Όλα αυτά παραμένουν στα νεότερα TRK 502 X που έχουν ήχο μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας, όπως ακριβώς και άνεση στο ταξίδι. Οπτικά υπάρχουν στοιχεία από το Multistrada και όγκος που πλησιάζει τα δεδομένα του BMW GS, όπως δυστυχώς και το βάρος. Το TRK 502 X βρίσκεται στα 250 κιλά, που το εξισώνουν με αυτά του GS, ενώ το CB500X είναι πενήντα κάτω και το 390 Adventure σχεδόν εκατό, αποδίδοντας τα ίδια άλογα. Βέβαια είναι γεγονός ότι οι περισσότερες κινέζικες μάρκες μαζικής παραγωγής δεν διαφέρουν σημαντικά σε βάρος, καθώς η μείωσή του απαιτεί ένα κόστος εξέλιξης που θα μετακυλήσει και στην τιμή του.

Όμως, το βάρος στο οποίο όλοι επικεντρώνονται ως αριθμό, έχει πολύ μικρή σημασία στην πράξη, με την κατανομή του να είναι εκείνο που μετράει περισσότερο. Εδώ το TRK 502 X τα πάει πολύ καλά. Εκτός από το ότι είναι μία απολύτως σταθερή μοτοσυκλέτα στις ευθείες, που μένει ακλόνητη στους πλευρικούς ανέμους, με συμπεριφορά που δεν υπάρχει σε αυτήν την κατηγορία, ταυτόχρονα παραμένει ευέλικτη στον επαρχιακό. Κάπου εδώ φαίνονται οι αλλαγές στις αναρτήσεις που έχουν κάνει μία σημαντική διαφορά. Η διαδρομή πίσω είναι μικρή, πολύ μικρότερη από την εμπρός, κάτι που δεν είναι σύνηθες, αλλά έγινε γιατί έχει βελτιωθεί έμπρακτα η προοδευτικότητα και το TRK 502 X ανταποκρίνεται στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης.

Εκεί που το βάρος θα επηρεάσει είναι στην εκτός δρόμου οδήγηση και σε τεχνικά κομμάτια, ενώ η ταχύτητα θα πρέπει να ανέβει αρκετά για να σταματήσουν να ικανοποιούν οι αναρτήσεις. Αλλά αυτή η χρήση ξεφεύγει από τον σχεδιασμό και τους στόχους αυτής της μοτοσυκλέτας! Η όρθια θέση οδήγησης εξυπηρετεί την πλειοψηφία των αναβατών με μόνο ένα μικρό μερίδιο που θέλουν, και κυρίως μπορούν, να κινηθούν πιο γρήγορα στο χώμα, να θελήσουν καλύτερη εργονομία και πιο άνετο αγκάλιασμα του ρεζερβουάρ.

Το TRK 502 X ανταποκρίνεται στα πλέον δημοφιλή σενάρια για εκτός δρόμου χρήση, που περιλαμβάνουν σηματοδοτημένους και με συχνή διέλευση χωματόδρομους που οδηγούν σε σημεία ενδιαφέροντος όπως παραλίες λιγότερο γνωστές στο ευρύ κοινό ή απομακρυσμένα ορεινά χωριά. Οτιδήποτε δυσκολότερο από αυτό θα συναντήσει ως πρώτη τροχοπέδη το βάρος, πολύ πριν ενοχλήσει η εργονομία. Ακόμη κι έτσι όμως για κάποιους τα εμπόδια δεν θα είναι ανυπέρβλητα, αφού οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται ακόμη και σε αυτό τον ρυθμό κατά την εκτός δρόμου οδήγηση!

Το TRK 502 X απογειώνεται με ευκολία και προσγειώνεται ομαλά όταν θα αναπτύξει φόρα σε ένα χωματόδρομο, ενώ οι διαφορές με την πιο ασφάλτινη έκδοση περιορίζονται. Στην άσφαλτο μπορεί να πλαγιάσει δυναμικά, διατηρώντας το αίσθημα της ασφάλειας χωρίς να προκαλεί έντονα καρδιοχτύπια. Αν ο αναβάτης το θελήσει, η ταχύτητα εισόδου στις στροφές μπορεί να είναι εντυπωσιακή διατηρώντας ομοιογενή συμπεριφορά στην κορυφή και δυνατή έξοδο με προβλέψιμη συμπεριφορά.

Τα φρένα είναι δυνατά και το ABS δεν επηρεάζεται από τα κιλά της μοτοσυκλέτας έχοντας καλή απόδοση όταν απαιτηθεί το ακραίο φρενάρισμα, η βασική συνθήκη που θα καλεστεί να λειτουργήσει. Στο έργο των φρένων συνδράμουν οι αναρτήσεις, με τη φόρτιση του εμπρός τροχού στο δυνατό φρενάρισμα να είναι πιο προοδευτική και πίσω να υπάρχει σωστή και προοδευτική συμπεριφορά.

Ο εξοπλισμός του TRK ήταν και εξακολουθεί να παραμένει κορυφαίος και υπερπλήρης, ωστόσο σιγά-σιγά ο ανταγωνισμός θα τον φτάσει. Η θέση της USB παροχής στο φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας σημαίνει πως το καλώδιο δεν μπορεί να βρίσκεται συνδεδεμένο όταν έχει βροχή η μπόλικο αέρα, όπως θα συνέβαινε αν για παράδειγμα είχε μεταφερθεί δίπλα στα όργανα. Σε γενικές γραμμές το TRK 502 X είναι ραφιναρισμένο, με τις νέες προδιαγραφές να μην έχουν αλλοιώσει την απόδοση ή τον χαρακτήρα του, παραμένοντας μία εξαιρετική και ολοκληρωμένη πρόταση σε αυτόν τον κυβισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ             Benelli TRK 502X

Αντιπρόσωπος:

MOTOWAY Α.Ε.

Τιμή:

€7.000

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΚΙΤΣΟ

Μήκος (mm):

2.180

Ύψος (mm):

1.465

Μεταξόνιο (mm):

1.535

Απόσταση από το έδαφος (mm):

230

Ύψος σέλας (mm):

815

Ίχνος (mm):

-

Γωνία κάστερ (?):

-

Απόσταση σέλας - τιμονιού (mm):

890

Απόσταση σέλας -μαρσπιέ (mm):

550

Απόσταση μαρσπιέ - τιμονιού (mm):

910

Απόσταση πίσω σέλας - πίσω μαρσπιέ (mm):

540

ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ

240,5 kg (χωρίς καύσιμο: 225,2 kg)

Πίσω

49,8

Εμπρός

50,2

Σφάλμα στοιχείων κατασκευαστή:

+12,7%

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος:

Ατσάλινο χωροδικτύωμα

Πλάτος (mm):

912

Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη (kg):

-/210

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος:

Δικύλινδρος εν σειρά με 2ΕΕΚ και 4 Β/Κ

Διάμετρος επί διαδρομή (mm):

69 Χ 66,8

Χωρητικότητα (cc):

499,6

Σχέση συμπίεσης:

11,5:1

Ισχύς (ΗΡ/rpm):

47,6/8.500

Ροπή (kg.m/rpm):

4,6/4.500

Ειδική ισχύς (ΗΡ/l):

95,2

Τροφοδοσία:

Ψεκασμός

Σύστημα εξαγωγής:

2 σε 1

Σύστημα λίπανσης:

Υγρό κάρτερ

Σύστημα εκκίνησης:

Μίζα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Συμπλέκτης:

Υγρός πολύδισκος

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Ρύθμιση βαλβίδων (km):

24.000

Αλλαγή λαδιού (km):

6.000

Ποσότητα λαδιού με/χωρίς φίλτρο (l):

Φίλτρο λαδιού / αλλαγή (km):

6.000

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Km/h

Sec

Μέτρα

0-50

2.26

14.8

0-100

6.3

108.4

0-150

27.9

902.2

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μέτρα

Sec

km/h

0-400

14.9

136

0-1.000

31.0

156

ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑ

Km/h

Sec

Μέτρα

80-140

14.3

449

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (sec/μέτρα)

Km/h

4η

5η

6η

40-80

4.5/73

5.2/86.23

5.22/89.8

80-120

5.5/156

6.4/174.12

6.8/185.3

120-160

9.4/368.98

17.2/626.9

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ

Km/h

Sec

Μέτρα

120-40

2.3

49.4

 

ΠΙΣΩ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μονό αμορτισέρ

Διαδρομή (mm):

62

Ρυθμίσεις:

Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς

ΤΡΟΧΟΣ

Ζάντα:

4,25 Χ 17

Ελαστικό:

150/70-17

Πίεση:

-

ΦΡΕΝΟ

Μονός δίσκος 260mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS

 

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ταχύμετρο, στροφόμετρο, ένδειξη σχέσης κιβωτίου ταχυτήτων, μερικός και ολικός χιλιομετρητής, απενεργοποίηση ABS, προστατευτικά κάγκελα και σχάρα

ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Τηλεσκοπικό πιρούνι Upside-Down

Διαδρομή/Διάμετρος (mm):

140/50

Ρυθμίσεις:

Καμία

ΤΡΟΧΟΣ

Ζάντα:

3,0 Χ 19

Ελαστικό:

110/80-19

Πίεση:

-

ΦΡΕΝΟ

Δύο δίσκοι 320mm με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων και ABS

ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ

Ισχύς (ΗΡ/rpm):

40,54/8.500

Ροπή (kg.m/rpm):

4,07/4.500

ΛΕΖΑΝΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Καθόλου δεν έχουν επηρεάσει οι προδιαγραφές την φοβερή γραμμικότητα αυτού του κινητήρα που ανεβάζει σταθερά μέχρι τις 6.800 οριζοντιώνεται στο διάγραμμα χωρίς αυτό να περνά έντονα στον δρόμο και συνεχίζει μέχρι και τον κόφτη! Εντυπωσιακή και η ροπή αν και συνεχίζει με πτωτική πορεία μετά την μέγιστη τιμή, παραμένει όμως σε υψηλό επίπεδο μέχρι και την μικρή οριζοντίωση της ιπποδύναμης. Πολύ καλή η απόκριση και σταθερή η λειτουργεία του δικύλινδρου.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Μέση

6,1

Ελάχιστη

4,5

Μέγιστη

7,7

Αυτονομία (km):

357

Αυτονομία ρεζέρβας (km):

53,7

Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (l):

20/3

μηχανήειδήσεις τώρα