Moto|07.02.2023 07:40

Ένα Adventure για όλους!

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Το 790
Το 790
Το 790
Το 790
Το 790
Το 790

Από την στιγμή που το 890 στοχεύει με απόλυτο τρόπο στην κορυφή των Adventure μοτοσυκλετών έως και τα 900 κυβικά και φορτώνεται αντίστοιχα για να είναι η μοτοσυκλέτα με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό, δημιουργήθηκε αυτομάτως ένα μεγαλύτερο κενό από κάτω του. Μιλάμε με γνώμονα την τιμή και όχι τόσο τα κυβικά. Το κενό αυτό η KTM αποφάσισε να το καλύψει με μία νέα μοτοσυκλέτα σε ανταγωνιστική τιμή. Το 790 είναι ολότελα νέο κυρίως επειδή έχει τεράστιες αλλαγές στον κινητήρα και όχι τόσο γιατί ακολουθεί κι αυτό -ευτυχώς- την ανανεωμένη εμφάνιση των νέων 890 Adventure.

Από τις βασικές αλλαγές έναντι του προηγούμενου μοντέλου που άλλαξε το 2020, είναι οι δύο αντλίες λαδιού ακριβώς όπως υπάρχουν και στο 890. Μαζί τους έρχεται και η αύξηση της αδράνειας του κινητήρα που είχε ανακοινωθεί τότε ως η μεγαλύτερη αλλαγή ενώ την μοτοσυκλέτα ακολουθούν και τα υπόλοιπα περιφερειακά όπως ο ψεκασμός της Bosch και το σύστημα ηλεκτρονικών MTC που σημαίνει πως το 790 έχει αισθητήρα κλίσης, ABS που απενεργοποιείται ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει και το Rally Mode!

Οι αναρτήσεις εξακολουθούν να είναι WP APEX 43mm εμπρός και WP Apex Monoschock πίσω με διαδρομές 200mm, χωρίς όμως ρυθμίσεις πέρα από προφόρτιση πίσω. Βέβαια η μοτοσυκλέτα που είδαμε εμείς από κοντά είχε τις αναρτήσεις του 890, τελικό εξάτμισης που ανήκει στον πρόσθετο εξοπλισμό και μία σειρά από power parts διάσπαρτα σε τιμόνι και καπάκια. Αυτό έγινε γιατί το 790 δεν είναι ακόμη έτοιμο, δεν έχει ξεκινήσει η γραμμή της παραγωγής του και για αυτό δεν τρέχουν και οι διαδικασίες τροφοδοσίας του εργοστασίου από τους προμηθευτές. Θα βγει στην παραγωγή την άνοιξη, όταν και θα έρθει στην Ευρώπη, καθώς κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο που έχουν χτίσει οι Αυστριακοί εκεί σε συνεργασία με την CFMOTO. Αν θυμάστε, η συνεργασία αυτή ανακοινώθηκε το 2017 και τα θεμέλια του εργοστασίου μπήκαν το 2018 με την KTM να παραχωρεί σχέδια κινητήρων στην CFMOTO ως αντισταθμιστικά οφέλη.

Στόχος της KTM είναι να μπει στην τεράστια αγορά της Κίνας που την τελευταία πενταετία η κατηγορία των μοτοσυκλετών έχει κάνει ένα ράλι ανόδου που είναι πρωτοφανές στην παγκόσμια ιστορία της μοτοσυκλέτας και ξεπέρασε τις 500.000 μοτοσυκλέτες. Στην Κίνα πουλιούνται κάθε χρόνο σχεδόν 20 εκατομμύρια δίκυκλα οπότε το μισό εκατομμύριο των μεγάλων μοτοσυκλετών μπορεί να μην φαίνεται έντονα στους δρόμους της είναι όμως ένα τεράστιο νούμερο που σχεδόν ξεπερνά την αγορά της Ευρώπης. Η KTM έχει κάθε λόγο να θέλει λοιπόν να μπει στην αγορά εκεί, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο αν συνάψει συνεργασίες για κατασκευάσει εργοστάσιο. Αντίστοιχα οι Κινέζοι κατασκευαστές μεταφέρουν την μεταξύ τους διαμάχη εντυπώσεων σε Ευρωπαϊκό έδαφος και προσπαθούν να ξεχωρίσουν ο ένας από τον άλλο με βάση την επιτυχία που σημειώνουν εδώ! Προφανώς επιδιώκουν και στο κέρδος, αλλά ο πόλεμος εντυπώσεων είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Αντίστοιχα και η KTM δεν θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική εντός Κίνας προσφέροντας ένα 790 ίδιο με CFMOTO ή κάποια άλλη μοτοσυκλέτα που έχει αντιγράψει το σχέδιο. Στην Κίνα αγοράζουν blueprints βάση συμφωνιών που είναι ο τρόπος που δουλεύει η CFMOTO, πρώτα με την Kawasaki και τώρα με την KTM, αλλά φυσικά αντιγράφουν και ασύστολα χωρίς κανείς να μπορεί να τους εμποδίσει εντός της τεράστιας αγοράς τους. Στο τελευταίο αυτό κεφάλαιο της μοτοσυκλετιστικής τους ιστορίας ο κινητήρας της Honda για την οικογένεια των CB500 έχει σημειώσει ρεκόρ αντιγραφών. Ο δικύλινδρος της KTM φυσικά και δεν θα γλίτωνε. Σε κάθε περίπτωση όμως πρόκειται για την πρώτη του μορφή, αυτή που γνωρίσαμε και εμείς εδώ πριν αλλάξει σε 890. Η KTM λοιπόν για να φέρει την απαραίτητη αλλαγή που έπρεπε, έφτιαξε το 790 από την αρχή χρησιμοποιώντας όλη την εμπειρία που έχει κερδίσει στο μεσοδιάστημα και μαζί και όλες τις αλλαγές που εφαρμόζει και στο 890 Adventure.

Το νέο 790 με διάμετρο επί διαδρομή 88-65,7mm που μας δίνουν 799 κυβικά, ακριβώς ενενήντα λιγότερα από το 890, είναι μία ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα που κερδίζει σε κόστος λόγω προέλευσης και όχι επειδή έχει άλλες σημαντικές εκπτώσεις. Ακόμη και η μονάδα ABS είναι η Bosch 9,3MP που σημαίνει πως είναι cornering, απενεργοποιείται και θα πρέπει να περιμένουμε να δουλεύει εξαιρετικά και στο χώμα. Υπάρχει μία διαφορά προς τα πάνω στο βάρος, ζυγίζει γεμάτο 218 κιλά έναντι 215 του 890 που σίγουρα προκύπτει από τα περιφερειακά, οπότε σε κάθε περίπτωση το 790 αναμένεται να είναι κοντά στον στόχο του ως άκρως ανταγωνιστικό του Transalp και των υπολοίπων σε αυτό το πλαίσιο τιμής ενώ έχει πολύ καλύτερο εξοπλισμό! Εκείνο που θα του λείπει θα είναι η προέλευση βέβαια αλλά η KTM δεν την κρύβει, κάθε άλλο. Υποστηρίζει πως στο ολοκαίνουριο εργοστάσιο έχουν εφαρμοστεί τεχνολογίες αιχμής που εκτός από τον ενσωματωμένο ποιοτικό έλεγχο σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, πετυχαίνουν μείωση κόστους με έξυπνες λύσεις που σίγουρα θα εφαρμοστούν και στην Αυστρία τα επόμενα χρόνια.

Ακριβώς επειδή δεν είναι ακόμη έτοιμη η γραμμή παραγωγής για να υπάρχουν μοτοσυκλέτες δοκιμής (χρονικά είμαστε ένα στάδιο πίσω και από αυτό που λέμε προ-παραγωγής) δεν γινόταν παρά να το δούμε από κοντά στατικά και μόνο. Αυτό λοιπόν που βγαίνει στις φωτογραφίες ισχύει και από κοντά, το 790 είναι πιο όμορφο από το 890 και τα γραφικά, του ταιριάζουν πολύ περισσότερο! Παιδί της KISKA και αυτό φυσικά και ήδη δέχονται τα πρώτα πειράγματα, για το γεγονός πως στέλνουν στο εργοστάσιο της Κίνας καλύτερα σχέδια από εκείνα που δίνουν στην Αυστρία… Υπομονή έως την άνοιξη λοιπόν για να το δούμε και στην πράξη, όπως φυσικά και να το συγκρίνουμε με το 890 στα πλαίσια της σκληρότερης δοκιμής – Το MEGA TEST φυσικά!

μοτοσικλέτεςμοτοσυκλέταειδήσεις τώρα