Moto|21.02.2023 08:10

Έφτασαν στην Ελλάδα οι δύο εκδόσεις V-Strom 1050 και V-Strom 1050DE 2023 της Suzuki

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Η Suzuki για το 2023 ανανέωσε το V-Strom 1050 και πρόσθεσε στην γκάμα της τη νέα έκδοση 1050DE, για όσους θέλουν μία μοτοσυκλέτα επικεντρωμένη περισσότερο στην εκτός δρόμου οδήγηση. Και στις δύο περιπτώσεις ο κινητήρας παραμένει ο δικύλινδρος διάταξης V-90ο και χωρητικότητας 1.037 κυβικών, όπως άλλωστε αναμενόταν. Η ονομαστική του απόδοση βρίσκεται στους 105,5 ίππους στις 8.500 στροφές, ενώ η ροπή παραμένει στα 10,2kg.m.

Οι αλλαγές εντοπίζονται αρχικά στον επανασχεδιασμό της εξόδου των καυσαερίων ξεκινώντας από τις βαλβίδες εξαγωγής, αποσκοπώντας στην βέλτιστη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης με την καλύτερη απαγωγή της θερμότητας.Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πλέον quickshifter δύο κατευθύνσεων, κάτι που σημαίνει ότι ο αναβάτης θα μπορεί και να ανεβάζει αλλά και να κατεβάζει ταχύτητες χωρίς την χρήση συμπλέκτη. Το τελευταίο συνεργάζεται με αναθεωρημένες σχέσεις, όπου η πρώτη και η έκτη υπόσχονται καλύτερη συνεργασία με την επίσης αλλαγμένη τελική μετάδοση, η οποία γίνεται με μία καινούργια αλυσίδα που η Suzuki υπόσχεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Το πλαίσιο, αν και παραμένει αλουμινένιο δύο δοκών, έχει μικρές αλλαγές, που εντοπίζονται στις ενισχύσεις που έχει δεχτεί στο σημείο έδρασης της σέλας, ενώ νέο είναι και το ψαλίδι που ειδικά στην περίπτωση του 1050DE έγινε και για να αντισταθμίσει τις αλλαγές που φέρνει ο μεγαλύτερος εμπρός τροχός στην γεωμετρία της μοτοσυκλέτας. Για το 2023, η Suzuki αποφασίζει να ακολουθήσει τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, εκσυγχρονίζοντας το νέο V-Strom στον τομέα τον ηλεκτρονικών. Σε διαφορετική περίπτωση ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα έπρεπε να μειώσει την τιμή του, κάτι που με τις αυξήσεις τόσο στο κόστος παραγωγής όσο και μεταφοράς δεν θα μπορούσε να συμβεί.

Πρώτο στη λίστα είναι η χαρτογράφηση της γκαζιέρας και η βελτίωση της απόκρισης από τη μονάδα ψεκασμού. Αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν και το cruise control, στο οποίο λόγω της ride by wire λειτουργίας της γκαζιέρας, υπήρξε απλώς ένας επαναπρογραμματισμός του software. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του τελευταίου στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα είναι ότι ο αναβάτης θα έχει την δυνατότητα να το ενεργοποιήσει έχοντας 2η σχέση στο κιβώτιο σε ένα εύρος στροφών που κυμαίνεται από τις 2.000 έως τις 7.000, πράγμα που σημαίνει ότι το cruise control θα μπορεί να λειτουργεί μόλις από τα 25 χλμ/ώρα.

Η μονάδα του ABS της Bosch δέχτηκε επίσης ανανέωση, κάτι που οδηγεί την Suzuki να γλιτώσει βάρος και χώρο. Η ύπαρξη μονάδας IMU, που εκτός από την κλίση της μοτοσυκλέτας, υπολογίζει και την θέση της στο χώρο με τα νούμερα της επιτάχυνσης να συλλέγονται απο έξι άξονες. Αυτό σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται τι ακριβώς συμβαίνει κάθε στιγμή, αν δηλαδή η μοτοσυκλέτα επιταχύνει πλαγιάζοντας ή επιβραδύνει, ενώ τροφοδοτείται και από τις αλλαγές στην συμπεριφορά τον αναρτήσεων σε πραγματικό χρόνο.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μπορούν να προστεθούν διάφορα επιπλέον συστήματα, με την εισαγωγή απλώς του αντίστοιχου κώδικα λογισμικού. Έτσι, υπάρχει το Hill Hold Control, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, συνδυασμένη λειτουργία των φρένων που λειτουργούν και υπό κλίση (cornering), όπως επίσης τα συστήματα υποβοήθησης Slope και Load, τα οποία ρυθμίζουν την δύναμη της πέδησης για την βέλτιστη απόκριση σε κατηφόρα και φορτίο, αντίστοιχα.

Όλα αυτά βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα που η Suzuki ονομάζει S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System), όπου εκεί βρίσκεται και μία παλαιότερη τεχνολογία της Suzuki και αφορά την έξυπνη διαχείριση της μίζας, με την οποία ο αναβάτης πατάει μόνο μία φορά το κουμπί της μίζας. Στη συνέχεια η ίδια αποφασίζει πόσο ακριβώς θα επιμείνει για να φέρει στην ζωή τον κινητήρα, ανάλογα με την θερμοκρασία περιβάλλοντος. Τέλος, μία ακόμη τεχνολογία που έρχεται από προηγούμενα χρόνια είναι η Low RPM assist, όπου στις χαμηλές στροφές η ECU επιτρέπει στην γκαζιέρα να έχει ένα ελάχιστο άνοιγμα, τόσο ώστε να μην σβήσει ο κινητήρας ή ξεκινήσει τα κομπιάσματα.

Παραμένουν οι τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις για το Traction control. Όμως τώρα εκτός από την δυνατότητα απενεργοποίησης του, η έκδοση 1050DE έχει και την G Mode που επιτρέπει την πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού.Το Motion Track Brake System όπως το αποκαλεί η Suzuki, ή αλλιώς Cornering ABS έχει δύο διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας, ενώ σε κανένα δεν απενεργοποιείται πλήρως για την βασική έκδοση. Στο 1050DE, ωστόσο, υπάρχει μία επιπρόσθετη που απενεργοποιεί το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος στον πίσω τροχό.Όλα αυτά τώρα θα μπορεί ο αναβάτης να τα διαχειρίζεται από την νέα έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών.

Από εκεί θα επιλέγει και μία από τις τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις για την λειτουργία του κινητήρα, κοινές και στις δύο εκδόσεις. Το SDMS (Suzuki Drive Mode Selector), όπως το αποκαλεί η Suzuki, θα έχει τρεις επιλογές, που ανταποκρίνονται στα βασικά σενάρια σπορ οδήγηση, δρόμο και βροχή. Αξίζει να σημειωθεί πως και στις τρεις δεν αλλάζει η μέγιστη ισχύς, αλλά η απόκριση της γκαζιέρας με την Suzuki να τις ονομάζει Mode A (Active), Mode B (Basic) και Mode C (Comfort)

Όσον αφορά τους τροχούς, η Suzuki έχει επιλέξει χυτούς αλουμινένιους με 10 μπράτσα 19 και 17 ιντσών, μπροστά και πίσω αντίστοιχα για την βασική έκδοση, ενώ στην 1050DE τοποθετεί ζάντες αλουμινίου με ακτίνες με διάμετρο 21 και 17 ιντσών, με τον μπροστινό τροχό να έχει σαμπρέλα. Στην απλή έκδοση η μεγαλύτερη και πιο φαρδιά ζελατίνα ρυθμίζεται χωρίς εργαλεία σε 11 διαφορετικές θέσεις. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης θύρα USB αριστερά του πίνακα οργάνων, πρίζα 12V κάτω από τη σέλα στον αποθηκευτικό χώρο, κεντρικό και πλαϊνό σταντ. Για το 1050DE, η Suzuki έχει τοποθετήσει επιπλέον αλουμινένια προστατευτική ποδιά κινητήρα και κάγκελα κινητήρα.

Για το 1050 με την ρυθμιζόμενου ύψους σέλα, η Suzuki έχει μία σειρά από επιπλέον επιλογές στον εξτρά εξοπλισμό, ενώ παραμένει μία από τις πιο εύκολες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας όσον αφορά την απόσταση από το έδαφος. Για το 1050DE ο πρόσθετος εξοπλισμός επικεντρώνεται κυρίως στα ταξίδια σε διαφορετικά εδάφη. Διαφορές εντοπίζονται ανάμεσα στις δύο εκδόσεις και στο τιμόνι αλουμινίου, όπου στο 1050DE είναι φαρδύτερο κατά 40mm από την βασική έκδοση και βρίσκεται πιο κοντά στο σώμα του αναβάτη, όλα με γνώμονα την βελτιωμένη εργονομία στην όρθια θέση οδήγησης.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 165 στην απλή έκδοση, ενώ στην 1050DE βρίσκεται στα 190mm. Μεγαλύτερο κατά δέκα κιλά είναι και το ανακοινώσιμο βάρος της τελευταίας στα 252 από τα 242 κιλά του 1050.Η Suzuki επέλεξε την Ελλάδα για την παρουσίαση του νέου μοντέλου, η οποία έγινε στις αρχές Φλεβάρη, στο Λουτράκι Κορινθίας, το οποίο προσφέρει την ποικιλομορφία εδάφους που χρειάζονται οι μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας, με τις διαδρομές να ποικίλουν σε εντός και εκτός δρόμου. Το ΜΟΤΟ βρέθηκε εκεί και στο τεύχος Μαρτίου θα κυκλοφορήσει η πλήρης παρουσίαση του νέου V-Strom 1050. Μέχρι τότε στο motomag.gr υπάρχει ένα άρθρο που επεξηγεί αναλυτικά τις διαφορές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου μαζί με τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις.


μηχανήSuzuki