Moto|22.03.2023 08:10

Η ΚΤΜ παρουσίασε το συλλεκτικό Super Duke RR του 2023

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Έχουν περάσει δύο χρόνια από το 2021, όταν η ΚΤΜ παρουσίασε το πρώτο 1290 Super Duke RR. Εκείνο αποτελούσε την κορυφαία έκδοση της μεγαλύτερης σε κυβισμό streetfighter της αυστριακής εταιρείας, ενώ η περιορισμένη παραγωγή του είχε καθοριστεί στα 500 αντίτυπα κάνοντάς το συλλεκτικό. Τα επίσημα νούμερα έκαναν λόγο για 180 ίππους και 180 κιλά. Τότε η ΚΤΜ είχε επιλέξει ένα χρωματικό συνδυασμό με πορτοκαλί, λευκό, μπλε και μαύρο με το μοτίβο να θυμίζει 3D εικόνα που χρειαζόταν ειδικά γυαλιά για να φανεί καθαρά στο μάτι του θεατή.

Για το 2023, το νέο Super Duke RR διατηρεί την ίδια 1 προς 1 αναλογία κιλών ανά ίππο, όμως η εμφάνιση εδώ είναι πιο “κακιά”, έχοντας μαύρο σε δύο αποχρώσεις (gloss black και matt carbon) με πορτοκαλί πλαίσιο και με τα γραφικά σε λευκό χρώμα.

Ο V2 κινητήρας των 1.301 κυβικών με μέγιστη απόδοση 180 ίππους και 14,3 κιλά ροπής, αποτελεί τον ισχυρότερο V2 για την κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών. Εκτός αυτού, οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν στραφεί είτε στους δικύλινδρους εν σειρά, είτε για τα μεγάλου κυβισμού Streetfighter που έχουν στην γκάμα τους επιλέγουν τετρακύλινδρους V και εν σειρά, καθιστώντας τον “πορτοκαλί” κινητήρα έναν από τους τελευταίους των Μοϊκανών.
Η έκδοση RR βασίζεται λοιπόν στο “απλό” 1290 Super Duke R EVO, όντας όμως 11 κιλά ελαφρύτερη από αυτό. Μπορεί η ΚΤΜ να επέλεξε η φωτογράφηση να γίνει σε πίστα, αλλά το RR μπορεί να βγάλει κανονικά αριθμό κυκλοφορίας και να κυκλοφορήσει νόμιμα σε δημόσιους δρόμους.

Όπως είναι φυσικό, ο εξοπλισμός του RR είναι κορυφαίος. Οι αναρτήσεις είναι οι WP APEX και είναι πλήρως ρυθμιζόμενες. Μπροστά έχει τοποθετηθεί ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι PRO 7548 κλειστού φυσιγγίου και πίσω έχει επιλεχθεί μονό αμορτισέρ PRO 7746, ενώ στο πακέτο περιλαμβάνεται και σταμπιλιζατέρ PRO 7117 με εύρος ρύθμισης 30 θέσεων.

Για να πετύχουν οι Αυστριακοί αυτή τη μείωση βάρους έχουν αλλάξει την μπαταρία με μία λιθίου, ενώ πολλά εξαρτήματα έχουν αλλαχθεί με αντίστοιχα από carbon. Η χρήση του υλικού αυτού είναι τόσο εκτεταμένη που μέχρι και το υποπλαίσιο είναι από το συγκεκριμένο υλικό. Από carbon είναι και η κασετίνα που θα πάρει ο κάθε ιδιοκτήτης μαζί με την μοτοσυκλέτα, όπου μέσα θα υπάρχουν τα κλειδιά του νέου του κτήνους.

Αυτό που λάμπει δια της απουσίας του είναι το πίσω φωτιστικό σώμα. Το τελευταίο έχει ενσωματωθεί στα LED πίσω φλας -μια πρακτική που έχουν εφαρμόσει και άλλοι κατασκευαστές τελευταία- τα οποία έχουν επιπλέον και λειτουργία adaptive brake light.

Στον έξτρα εξοπλισμό βρίσκονται η μοναδική factory τιμονόπλακα και τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ με κατεργασία CNC. Ακόμα, για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, η ΚΤΜ διαθέτει μία ολόσωμη εξάτμιση Akrapovic EVO, που προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη μείωση βάρους και λίγη παραπάνω δύναμη.

Όπως είναι λογικό τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν θα μπορούσαν να υστερούν από το υπόλοιπο σύνολο, όντας κορυφαία. Στα έξτρα υπάρχουν οι λειτουργίες TRACK και PERFORMANCE.

Η ΚΤΜ προσφέρει και μία εκτενέστατη σειρά επίσημων αξεσουάρ (KTM PowerParts) αλλά και τεχνικού ρουχισμού (KTM PowerWear). Έτσι, ο εκάστοτε ιδιοκτήτης μπορεί να προσωποποιήσει το RR του, αλλά και να είναι ντυμένος ασορτί με την μοτοσυκλέτα του.

Οι προ-παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει από τις 13 Μαρτίου 2023, ενώ γίνονται μόνο μέσα από εγκεκριμένους επίσημους εμπόρους KTM.

μηχανήειδήσεις τώρα