Moto|25.05.2023 08:10

Εκκίνηση για το Hellas Rally Raid 2023 με έντονα καιρικά φαινόμενα

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Το Hellas Rally Raid είναι ένα από τους πιο σημαντικούς αγώνας Rally Raid, ο οποίος ξεκίνησε στις 21 Μαΐου και θα διαρκέσει μέχρι τις 28 του ίδιου μήνα, με κέντρο το Καρπενήσι. Σε επτά ημέρες οι 359 συμμετέχοντες θα προσπαθήσουν να διασχίσουν 1.730 χιλιόμετρα απαιτητικών χωμάτινων διαδρομών στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας για να επιστρέψουν πίσω στο Καρπενήσι για τον τερματισμό.

Ο συγκεκριμένος αγώνας, που πραγματοποιείται από το 2011, έχει καταφέρει να συνδυάσει το όνομά του με την περιπέτεια και να εξελιχθεί στην μεγαλύτερη Rally Raid διοργάνωση μετά το θρυλικό Rally Dakar. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αρκετοί είναι αυτοί που επιλέγουν το Hellas Rally Raid ως προπόνηση για το Rally Dakar, καθώς αποτελεί μία σκληρή δοκιμασία πλοήγησης, με τους αναβάτες να μαθαίνουν την διαδρομή της επόμενης ημέρας, το βράδυ της προηγούμενης.

Φέτος, οι 359 συμμετοχές χωρίζονται σε 8 κατηγορίες, ανάλογα τον κυβισμό και τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα.

Οι κατηγορίες έχουν ως εξής:

  • M1 κάτω από 290 κ. εκ.
  • M2 300 - 390 κ. εκ.
  • M3 400 - 475 κ. εκ.
  • M4 480 - 600 κ. εκ.
  • M5 650 - 750 κ. εκ.
  • M6 650 - 1300 κ. εκ.    
  • QUAD  
  • SSV

Στον φετινό αγώνα όμως, οι συμμετέχοντες θα μπορούν να αγωνιστούν και στις κατηγορίες Rally2 και Tour. Ξεκινώντας από την πρώτη, έχει λιγότερα χιλιόμετρα διαδρομών και δεδομένα GPS μαζί με το Road Book, θέλοντας να δώσει, με ασφάλεια, μία γεύση από το Hellas Rally Raid στους νέους αγωνιζόμενους. Στην Rally2 μπορούν ωστόσο να μεταφερθούν και αναβάτες της κατηγορίας Rally, με την προϋπόθεση ότι έχουν σημειώσει μέση ταχύτητα μικρότερη από 25 χλμ/ώρα, χωρίς κάποιον σημαντικό λόγο όπως μηχανικά προβλήματα, ατυχήματα, σκασμένα ελαστικά κλπ. Στην Tour από την άλλη, όσοι συμμετέχουν είναι εκτός συναγωνισμού, ενώ η πλοήγηση γίνεται μέσω GPS. Σημαντικό είναι ότι ο καθένας μπορεί να εγκαταλείψει μία μέρα και να επανεκκινήσει όσες φορές χρειάζεται χωρίς να αποκλειστεί, αλλά με ποινές χρόνου.

Όσον αφορά τώρα το πρόγραμμα του αγώνα, οι αναβάτες των μοτοσυκλετών, quad και SXS, ξεκίνησαν την αγωνιστική τους Οδύσσεια με τον Πρόλογο των 30 χιλιομέτρων την Δευτέρα 22/5. Την δεύτερη μέρα κάλυψαν 320 χιλιόμετρα οδήγησης χωμάτινων διαδρομών (Καρπενήσι – Αθανάσιος Διάκος – Καρπενήσι), ενώ την τρίτη μέρα τα χιλιόμετρα οδήγησης θα είναι ελαφρώς λιγότερα, 280 τον αριθμό (Καρπενήσι – Θέρμος – Καπρενήσι). Την τέταρτη μέρα τα χιλιόμετρα των χωμάτινων διαδρομών ανεβαίνουν ξανά στα 340 (Καρπενήσι – Λίμνη Πλαστήρα), ενώ την πέμπτη μέρα οι συμμετέχοντες ξεκινώντας από την Λίμνη Πλαστήρα θα επιστρέψουν στο Καρπενήσι, διανύοντας 390 χιλιόμετρα. Οι δύο τελευταίες ημέρες περιλαμβάνουν λιγότερη οδήγηση με 370 χιλιόμετρα συνολικά (Καρπενήσι – Σμόκοβο -Καρπενήσι, 250χλμ), (Καρπενήσι – Γαρδίκι – Καρπενήσι 120χλμ.). Ο τερματισμός του Hellas Rally Raid 2023 θα γίνει στις 28 Μαΐου, στο Καρπενήσι.

Όσοι θέλουν να μάθουν τα όσο συμβαίνουν στο Hellas Rally θα μπορούν να το κάνουν μέσα από τον ηλεκτρονικό ιστότοπο του αγώνα (https://hellasrally.org/), ενώ στο motomag.gr θα υπάρχει δημοσιογραφική κάλυψη του αγώνα με άρθρα.

Πρόλογος και 1η μέρα: Αυξημένη δυσκολία λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων

Οι ξένοι αναβάτες, μαζί με τις λίγες ελληνικές συμμετοχές, που βρίσκονται στα βουνά της Ευρυτανίας, όπου διεξάγεται το φετινό Hellas Rally με κέντρο το Καρπενήσι, αντικρίζουν μία φθινοπωρινή εικόνα με χρώματα Άνοιξης.

Κατά την πρώτη ημέρα των διαδρομών, οι καιρικές συνθήκες οδήγησαν στην ακύρωση της τελετής έναρξης, με την βροχή να δυσκολεύει αρκετά τους αναβάτες στον Πρόλογο . Αντίστοιχα ήταν τα πράγματα και την δεύτερη ημέρα, όπου η κατηγορία Rally2 δεν πήρε εκκίνηση, για λόγους ασφαλείας. Έτσι, η λίστα εκκίνησης περιλαμβάνει 291 συμμετοχές, μαζί με τις σχεδόν 30 της κατηγορίας των SSV.

Η πορεία της δεύτερης ημέρας ήταν νότια στους πρόποδες των Βαρδούσιων, φτάνοντας μέχρι την λίμνη του Μόρνου. Η πορεία αυτή αναδεικνύει και την ακτίνα που καλύπτει το Hellas Rally Raid, καθώς και τις επόμενες ημέρες θα καλύψουν αντίστοιχη απόσταση προς πάσα κατεύθυνση, σε διαδρομές που δεν είναι γνωστές. Ο λόγος που οι διαδρομές δεν γίνονται γνωστές στο κοινό είναι γιατί κομμάτι της δυσκολίας του Rally είναι και η πλοήγηση.

Κάθε μοτοσυκλέτα ωστόσο, βρίσκεται σε ζωντανή παρακολούθηση για όλη την περίοδο του Rally. Αυτό σημαίνει ότι το κοινό μπορεί να βλέπει ακριβώς που βρίσκεται ο κάθε αναβάτης, ενώ το link είναι διαθέσιμο στο τέλος του άρθρου.

Για να δει κανείς το όνομα του κάθε αγωνιζόμενου και τον χρόνο που έχει καταγράψει, προκειμένου να έχει μία εικόνα για την θέση που θα λάβει στην βαθμολογία, το στίγμα κάθε μοτοσυκλέτας στον χάρτη αποτυπώνεται με τον αριθμό συμμετοχής. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατήσει επάνω του.

Το όργανο που έχουν οι αναβάτες για να δίνει το στίγμα τους, είναι ταυτόχρονα και το Road Book, ενώ τους ενημερώνει και για επικείμενες προσπεράσεις των SSV, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Rally Dakar! Μέχρι και τριακόσια μέτρα πριν, ο αναβάτης βλέπει ένα έντονο μπλε φως να αναβοσβήνει, γνωρίζοντας έτσι ότι κάποιος τον πλησιάζει και ετοιμάζεται να τον προσπεράσει.

Αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό για την ασφάλεια του αγώνα, ειδικά με τις συνθήκες που επικρατούν φέτος και τις συνθήκες ελάχιστης πρόσφυσης που δημιουργούν.

Όσον αφορά τον LIVE χάρτη, ενδεικτικά ο Pol Tarres τρέχει με τον αριθμό 13 και ο Θανάσης Χούντρας με τον αριθμό 621. Οι αναβάτες ξεκινούν ένας – ένας, με τον χρόνο τους να μετρά από την στιγμή της εκκίνησης. Επομένως, κάποιος που βρίσκεται πιο πίσω, μπορεί ουσιαστικά να είναι πρώτος από πλευράς χρόνου, πράγμα πολύ πιθανό καθώς οι ροδιές των υπολοίπων κάνουν ευκολότερο το έργο του, όσον αφορά την πλοήγηση.

Για την δεύτερη ημέρα του αγώνα, την Τρίτη, ο Pol Tarres είχε να αντιμετωπίσει μία-δύο δυσκολίες στις αρχές της διαδρομής, λόγω του ότι έχασε λίγο χρόνο στα Βαρδούσια, αλλά συνεχίζει κανονικά. Σε καλό ρυθμό επίσης, κινείται ο Θανάσης Χούντρας, ενώ και οι δύο αγωνίζονται με Yamaha Tenere 700. Οι μοτοσυκλέτες τους είναι μεν εξοπλισμένες με πύργους για το Road Book, με εξατμίσεις και άλλα, ωστόσο δεν διαφέρουν ιδιαίτερα σε απόδοση από τις “πολιτικές” Yamaha Tenere.

Το περιοδικό ΜΟΤΟ, ήταν προσκεκλημένο για την παρακολούθηση της ενημέρωσης της καλύτερα εξοπλισμένης και οργανωμένης ομάδας στο φετινό Hellas Rally, την γαλλική της Yamaha. Εκεί, ο Pol Tarres παρότρυνε τους συμμετέχοντες να ξεκινήσουν τις πρώτες ημέρες χωρίς να ανησυχούν για την κατάταξη. Σε ερώτηση που του έγινε για το ποια ημέρα είναι η πιο δύσκολη από πλευράς κούρασης, ο ίδιος απάντησε πως αυτό διαφέρει για τον κάθε αναβάτη, αλλά η τελευταία είναι με βεβαιότητα η καλύτερη, καθώς πάντα τότε είναι που βρίσκεις τον ρυθμό σου και εύχεσαι το Rally να είχε μία βδομάδα ακόμη.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι KTM και Husqvarna είναι οι εταιρείες που έχουν τις περισσότερες μοτοσυκλέτες στην εκκίνηση. Στην πλευρά όμως τον μεγάλων On-Off, υπάρχουν πολλές Yamaha Tenere, περισσότερες από κάθε άλλη φορά, αρκετές ΚΤΜ 790 και 890 Adventure, όπως και 990 Adventure, μία Honda Africa Twin, τουλάχιστον δύο Triumph Tiger 900 και μία BMW F850GS. Μέσα σε αυτή την πληθώρα εταιρειών προστίθεται και η Ducati, με ένα ή δύο DesertX, που όμως, όπως έχει γραφτεί και στο περιοδικό ΜΟΤΟ, δεν αποτελεί και την καλύτερη επιλογή για τέτοια χρήση, καθώς το κόστος πτώσης είναι πολλαπλάσιο των υπολοίπων.

Από τις ξένες συμμετοχές ξεχωρίζει επίσης και ο Francesco Puocci, τον οποίο έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν το ΜΟΤΟ, όταν είχε βρεθεί στην Ελλάδα για να υπογράψει την συμφωνία με τον μεγάλο του χορηγό, που δεν είναι άλλος από την ελληνική DNA High Performance Filters. Η DNA, όντας μία πολυεθνική εταιρεία, πρέπει να διαφημίζεται σε πολλές και διαφορετικές χώρες και για την ιταλική αγορά, μία από τις ενέργειές της ήταν να συνεργαστεί με τον Puocci. Η επιλογή της κρίνεται, εκ των υστέρων, επιτυχημένη καθώς κατάφερε τότε να κερδίσει το ιταλικό ΚΤΜ Enduro Trophy.

Δυνατή παρουσία έχει και η Enduro Greece του Βασίλη Μπούδρου, όπως συμβαίνει άλλωστε και σε κάθε Hellas Rally, όπου παρέχει υπηρεσίες ενοικίασης enduro μοτοσυκλετών αλλά και υποστήριξης σε πλήθος αναβατών, κυρίως ξένων. Η Enduro Greece τους προσφέρει διαθέσιμη μοτοσυκλέτα μαζί με ένα πλήρες πακέτο υποστήριξης, προκειμένου να έρθουν αεροπορικώς και να οδηγήσουν στο Hellas Rally.

Το ΜΟΤΟ έχει φέτος δύο συνεργάτες δημοσιογράφους εντός της διαδρομής του Hellas Rally Raid, έχοντας έτσι την δυνατότητα παρακολούθησης της κατάταξης αλλά και την πορεία του Rally εκ των έσω. Έτσι, λοιπόν θα υπάρχει ενημέρωση με σχετική αρθρογραφία στο motomag.gr, όπως άλλωστε κάνει ΚΑΘΕ χρονιά, για ένα από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά Rally, το Hellas Rally Raid.

Η πορεία κάθε αγωνιζόμενου μπορεί να γίνει από εδώ: https://html5.anube.es/?rally=rally4889&port=auto

κακοκαιρίαράλι