Moto|25.08.2023 07:50

Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά των KTM 125 Duke, 250 Duke και 390 Duke για το 2024

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Για το 2024 η KTM αποφάσισε να ανανεώσει τα 125, 250, 390 Duke με αλλαγές ουσίας, σε σχέση με το 2023. Έτσι, τα τρία μοντέλα έχουν νέο πλαίσιο, νέα σχεδιαστική ταυτότητα, αλλαγές στην ιπποδύναμη και τον κυβισμό, νέα οθόνη, ενώ για πρώτη φορά τα τρία Duke αποκτούν ABS με λειτουργία cornering!

Η Αυστριακή εταιρεία είχε ήδη ανακοινώσει ότι τα 125, 250 και 390 Duke θα έχουν εκτεταμένες και ουσιαστικές αλλαγές για το 2024, οι οποίες ως στόχο έχουν να διατηρήσουν τα τρία αυτά μοντέλα στην κορυφή της κατηγορίας τους και ταυτόχρονα να προσελκύσουν νέο κοινό. Άλλωστε και τα τρία μοντέλα αποτελούν δελεαστικές προτάσεις για τους κατόχους διπλωμάτων Α2 κατηγορίας, με το 125 να ανήκει στις premium επιλογές και για όσους έχουν Α1.

Ξεκινώντας από το 390 Duke, που έχει και τις καλύτερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά, σε σχέση με τα άλλα δύο, το 2024 περνά στην τρίτη του γενιά, αποκτώντας νέα και ακόμα πιο μοντέρνα σχεδιαστική ταυτότητα. Οι αιχμηρές γραμμές του αντλούν έμπνευση από τα μεγαλύτερα αδέλφια του, κυρίως από το 1290 Super Duke R. Το μπροστινό μέρος είναι νέο, με τα νέα πλαστικά εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ να έχουν μία οπή, που βοηθά στην αεροδυναμική. Νέος είναι και ο προβολέας, ο οποίος φιλοξενεί τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, όπως επίσης και η εξάτμιση που επιστρέφει στην θέση κάτω από την μοτοσυκλέτα, όπως στην πρώτη γενιά.

Η σημαντικότερη αλλαγή όμως για την τρίτη γενιά του μονοκύλινδρου 390 Duke, αποτελεί η αύξηση στον κυβισμό του κινητήρα, ο οποίος καλύπτει έτσι τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5.2, χωρίς να χάσει από την ισχύ του. Έτσι από τα 373 κυβικά το 2023, πάει στα 398,7 για το 2024. Η αύξηση αυτή στην χωρητικότητα, ωφελεί τόσο την ιπποδύναμη που φτάνει πλέον τους 44 ίππους, σε σχέση με τους 43 που έχει το Euro5 μοντέλο, όσο και την ροπή η οποία από τα 3,8 χιλιογραμμόμετρα ανεβαίνει στα 3,9. Η κυλινδροκεφαλή έχει δεχτεί και αυτή με τη σειρά της βελτιώσεις, ενώ το φιλτροκούτι έχει μεγαλώσει για καλύτερη απόδοση.

Ένα ακόμα σημαντικό σημείο στο 390 Duke του 2024, είναι το νέο ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, μαζί με το νέο, χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο. Νέο είναι και το χυτό ψαλίδι, με διαφορετικού σχήματος ενισχύσεις και έκκεντρη τοποθέτηση του αμορτισέρ. Μπροστά, το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP Apex 43mm έχει ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, με την διαδρομή της ανάρτησης να φτάνει τα 150mm. Πίσω, υπάρχει ένα μονό αμορτισέρ της WP με ίδια διαδρομή ανάρτησης, ενώ ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς σε πέντε στάδια και την προφόρτιση του ελατηρίου, το οποίο έχει διαδρομή 60mm.

Νέα προσθήκη στο 390 Duke αποτελεί η ψηφιακή έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο 890 Adventure R 2023. Έχει νέα απεικόνιση ενδείξεων, για πιο εύκολη turn-by-turn πλοήγηση, που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει τον προορισμό του από τις τελευταίες του επιλογές, ενώ πίσω της βρίσκεται μία θύρα φόρτισης USB-C. Ο αναβάτης μπορεί να περιηγηθεί στο μενού μέσα από τους τέσσερις διακόπτες που βρίσκονται στο αριστερό γκριπ της μοτοσυκλέτας. Από το ίδιο σημείο, μπορεί να επιλέξει και ένα από τα τρία, πλέον, Riding Modes, Street, Track και Rain. Το 2024 είναι η πρώτη χρονιά που το 390 Duke εφοδιάζεται και με launch control, για καλύτερες εκκινήσεις.

Αλλαγές παρατηρούνται και τον τομέα της πέδησης, όπου μπροστά βρίσκεται ένας μονός δίσκος 320mm με τετραπίστονη ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, ενώ πλέον έχει μεταφερθεί στην δεξιά μεριά του τροχού. Πίσω, ο δίσκος 240mm συνεργάζεται με μία διπίστονη δαγκάνα. Για το 2024 το ABS της Bosch αποκτά cornering χαρακτηριστικά, ενώ η ρύθμιση Supermoto παραμένει, επιτρέποντας στον αναβάτη να απενεργοποιήσει την λειτουργία του ABS στον πίσω τροχό. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι της Michelin, τα οποία βρίσκονται πάνω σε νέες αλουμινένιες ζάντες με πέντε μπράτσα. Το ύψος της σέλας μειώθηκε κατά 10mm, φτάνοντας πλέον τα 820mm, ενώ στον κατάλογο των επίσημων αξεσουάρ της KTM υπάρχει και χαμηλότερη επιλογή, στα 800mm. Το βάρος του νέου 390 Duke ανακοινώνεται στα 165 στεγνά κιλά, ενώ θα έρθει σε δύο διαφορετικές χρωματικές επιλογές, την κλασσική “Ready 2 Race” σε πορτοκαλί-μαύρο και μία νέα, ιδιαίτερη, μπλε-γκρι.

Όπως συνηθίζει η KTM, το νέο 250 Duke ακολουθεί σχεδιαστικά το μεγαλύτερο αδερφάκι της. Έτσι, το νέο ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, το νέο χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο και το νέο χυτό ψαλίδι με τις διαφορετικού σχήματος ενισχύσεις και την έκκεντρη τοποθέτηση του αμορτισέρ, βρίσκονται και εδώ. Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος LC4c κινητήρας των 249 κυβικών, καλύπτει και αυτός τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5.2, έχοντας ταυτόχρονα αυξημένη απόδοση. Έτσι, παράγει πλέον 31 ίππους, από τους 29,5 προηγουμένως, και 2,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Οι αναρτήσεις του 250 Duke του 2024 είναι οι ίδιες με του 390 Duke, έχοντας όμως κάποιες εκπτώσεις σε χαρακτηριστικά. Αυτό συνεπάγεται ότι το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP Apex 43mm δεν ρυθμίζεται, ενώ πίσω το μονό αμορτισέρ της WP είναι ρυθμιζόμενο μόνο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Το ύψος της σέλας φτάνει τα 800mm, ενώ διατίθεται προαιρετικά και η ψηλότερη στα 820mm. Το ονομαστικό βάρος φτάνει και εδώ τα 165 στεγνά κιλά. Το 250 Duke καρπώνεται με την σειρά του τις αλλαγές που δέχθηκε το μεγαλύτερο αδερφάκι του, έχοντας πλέον έναν μονό δίσκο 320mm, στην δεξιά μεριά της μοτοσυκλέτας, με τετραπίστονη ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα και πίσω ένα δίσκο 240mm με διπίστονη δαγκάνα. Το ABS της Bosch διατηρεί τα cornering χαρακτηριστικά του και εδώ, όπως και την ρύθμιση Supermoto. Διαφορετική, σε σχέση με το 390 είναι η οθόνη 5 ιντσών, η οποία είναι μία νέα LCD – αντί για TFT – διατηρώντας την θύρα φόρτισης USB-C. Οι απεικόνιση των ενδείξεων έχει βελτιωθεί, για πιο εύκολη turn-by-turn πλοήγηση, που του επιτρέπει να επιλέξει τον προορισμό του μέσα από τις τελευταίες του επιλογές. Για την περιήγηση στο μενού υπάρχουν 4 διακόπτες που βρίσκονται στο αριστερό γκριπ της μοτοσυκλέτας. Οι διαθέσιμοι χρωματισμοί για το 250 Duke 2024 είναι δύο, ένας πορτοκαλί-γκρι και ένας πορτοκαλί-άσπρο.

Το μικρότερο μέλος των Duke, το 125, δέχτηκε και αυτό με την σειρά του αρκετές αλλαγές για το 2024. Σχεδιαστικά ακολουθεί τα χνάρια των 390 και 250 Duke, ενώ κοινά είναι και το νέο ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, το νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο και το νέο ψαλίδι με τις διαφορετικού σχήματος ενισχύσεις και την έκκεντρη τοποθέτηση του αμορτισέρ. Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος LC4c κινητήρας των 125 κυβικών συμμορφώνεται, και αυτός, με τους Euro 5.2 κανονισμούς. Και σε αυτή την περίπτωση η απόδοση είναι αυξημένη φτάνοντας τους 15 ίππους, από τους 14,5 προηγουμένως, και τα 1,17 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Οι αναρτήσεις του 125 Duke είναι ίδιες με του 390 Duke, που σημαίνει ότι το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP Apex 43mm έχει ρυθμίσεις απόσβεσης τόσο για την επαναφορά όσο και την συμπίεση, με την διαδρομή της ανάρτησης να φτάνει τα 150mm. Πίσω, το μονό αμορτισέρ της WP έχει την ίδια διαδρομή, ενώ έχει ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς πέντε σταδίων και πρόφόρτισης ελατηρίου, το οποίο έχει διαδρομή 60mm. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, όπου ο μονός δίσκος 320mm συνεργάζεται με τετραπίστονη ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, ενώ πίσω ο δίσκος 240mm με διπίστονη δαγκάνα. Η λειτουργία cornering παραμένει στο ABS της Bosch, όπως επίσης και η επιλογή Supermoto. Σε αντίθεση με το 250 Duke, το 125 Duke εφοδιάζεται με την έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών που προσφέρει βελτιωμένες ενδείξεις turn-by-turn πλοήγησης και πίσω της είναι τοποθετημένη η θύρα φόρτισης USB-C. Η περιήγηση στο μενού γίνεται και εδώ, με τους τέσσερις διακόπτες που βρίσκονται στο αριστερό γκριπ της μοτοσυκλέτας. Η σέλα απέχει 800mm από το έδαφος, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και η επιλογή των 820mm, με το βάρος του 125 Duke να ανακοινώνεται στα 154 στεγνά κιλά. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές χρωματικές επιλογές, πορτοτακαλί-γκρι-μπλε και μαύρο-μπλε.

μηχανήειδήσεις τώρα