Moto|22.09.2023 07:20

Yamaha NMAX 155 - Κορυφαία επιλογή scooter στη Euro5 εποχή

Newsroom

Το NMAX 155 δέχθηκε το 2021 μεγάλες αλλαγές από τη Yamaha, με αφορμή τη συμμόρφωση του με τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro5, ενώ από το 2022 διατίθεται και σε μία ακόμα -λευκή- χρωματική επιλογή. Παραμένει έτσι μία από τις κορυφαίες επιλογές scooter της κατηγορίας του, στους τομείς της τεχνολογίας, της χρηστικότητας και της κατανάλωσης. 

Οι αλλαγές που δέχτηκε το NMAX 155, αφορούν και την έκδοση των 125 κυβικών για την Α1 κατηγορία, οι οποίες υπήρχαν ήδη από το 2020, στα μοντέλα που πωλούνται στις ασιατικές χώρες. Οι κυριότερες εξ αυτών αφορούν το νέο design, τους νέους και συμμορφωμένους με τις Euro5 προδιαγραφές κινητήρες “Blue Core”, το νέο πλαίσιο, το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 7,1 λίτρων, το Traction Control και το σύστημα συνδεσιμότητας. 

Η τεχνολογία που έχει το NMAX, το καθιστά έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους της νέας υπέρ-εξελιγμένης γενιάς σκούτερ αστικής μετακίνησης. Τεχνολογία που πολλές φορές δεν βρίσκεται ούτε στα μεγάλου κυβισμού σκούτερ κατηγορίας GT, με το πρώτο που ξεχωρίζει να είναι ο εξελιγμένης αρχιτεκτονικής κινητήρας της Yamaha. 

Η φιλοσοφία “Blue Core” έχει στόχο την κορυφαία απόδοση σε συνδυασμό με την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, τις μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό βάρος. Σε αυτή συνεισφέρουν ο offset τοποθετημένος κύλινδρος, το μεγάλο φίλτρο αέρα, ο βελτιωμένος ψεκασμός, η μίζα Smart Motor Generator που έχει τοποθετηθεί πάνω από τον στρόφαλο, η νέα μετάδοση CVT ρυθμισμένη για λιγότερες απώλειες, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VVA για δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών, το μαζεμένων διαστάσεων ψυγείο τοποθετημένο στο πλάι του κινητήρα, ο αλουμινένιος κύλινδρος με επίστρωση DiaSil για να μην χρειάζεται ατσάλινο χιτώνιο, το σύστημα Start & Stop και άλλα. 

Η κορυφαία τεχνολογία του NMAX φαίνεται και στον στάνταρ εξοπλισμό του. Σε αυτόν περιλαμβάνονται το traction control για τον έλεγχο της πρόσφυσης του πίσω τροχού, το δικάναλο ABS, το keyless σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος, η ψηφιακή LCD οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας και τα full LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν και τεχνολογία DRL! Ακόμα, βρίσκει κανείς μονό και διπλό σταντ, ενώ η εναλλαγή των ενδείξεων γίνεται μέσω του διακόπτη MENU στο grip, χωρίς ο αναβάτης να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι. Τον ποιοτικό εξοπλισμό υπογραμμίζουν και τα ποιοτικά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης ScootSmart της Dunlop. 

Η ποιότητα κατασκευής του NMAX 155 θέτει τα στάνταρ της κατηγορίας -και όχι μόνο-, με τη συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών να είναι άριστη, χωρίς τζόγους και τριγμούς. Η βαφή έχει βάθος, με τα λογότυπα του NMAX να είναι ανάγλυφα, ενώ ο διακόπτης για το keyless σύστημα ανάφλεξης και κλειδώματος είναι άκρως εργονομικός. Το ίδιο ισχύει και για την ρύθμιση της προφόρτισης των ελατηρίων των δύο πίσω αμορτισέρ, η οποία γίνεται απλά και χωρίς την χρήση εργαλείων. 

Εκεί όμως που το NMAX αριστεύει, είναι στην ποιότητα κύλισης. Η ιδανική λειτουργία αναρτήσεων/κινητήρα/ψεκασμού, χαρίζει στον αναβάτη μία μοναδική αίσθηση ότι αυτό που οδηγεί είναι κορυφαίο, τόσο σχεδιαστικά όσο και κατασκευαστικά. Η απόκριση του κινητήρα είναι άριστη και ο ψεκασμός αλάνθαστος, με αποτέλεσμα στο άνοιγμα του γκαζιού ο αναβάτης να παίρνει αυτό που θέλει και περιμένει. Οι επιταχύνσεις είναι σβέλτες σε όλη την κλίμακα των στροφών, ενώ η ποιοτική λειτουργιά αναρτήσεων/πλαισίου/φρένων δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για να γίνεται κάθε βόλτα απολαυστική. 

Η πληροφόρηση για το τι γίνεται κάτω από τους τροχούς είναι πολύ καλή, όπως επίσης και το κράτημα στην ελληνική άσφαλτο. Τα φρένα έχουν τόσο δύναμη όσο και αίσθηση, ενώ το δικάναλο ABS, αυξάνει την ενεργητική ασφάλεια του αναβάτη, χωρίς να ενοχλεί. Το traction control επεμβαίνει ομαλά, δίχως να τρομάζει, ενώ θα σώσει τον αναβάτη του NMAX από ανεπιθύμητα γλιστρήματα στις επιταχύνσεις, συχνό φαινόμενο ειδικά όταν οι ελληνικοί δρόμοι – καθρέπτες έχουν βραχεί. 

Το NMAX ξεδιπλώνει μία-μία τις αρετές του στην αστική χρήση. Με μήκος 1.935mm και πλάτος 740mm, δεν ξεφεύγει σε μέγεθος, ενώ η ζυγαριά ακριβείας του ΜΟΤΟ έδειξε μικρό βάρος, στα 133 γεμάτα κιλά. Μαζί με το χαμηλό ύψος σέλας στα 765mm, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και το keyless σύστημα, το σκούτερ της Yamaha χαρακτηρίζεται από μεγάλη ευχρηστία. Το μόνο που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να ανέβει πάνω και να κατευθυνθεί στον προορισμό του, χωρίς να κουράζεται στις μανούβρες, να ψάχνει τα κλειδιά του, να ακούει τον κινητήρα να δουλεύει άσκοπα στα φανάρια -χάρη στο σύστημα Start & Stop- και χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να πιέζει την μίζα, κατά την εκκίνησή του από το φανάρι. Μπορεί να μην υπάρχει ζελατίνα στον βασικό εξοπλισμό, όμως με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 125 χ.α.ω., δεν είναι κάτι που θα λείψει στον αναβάτη.  

Η σέλα είναι ιδιαίτερα άνετη, αν και η σχεδίασή της ανοίγει ελαφρώς περισσότερο από το επιθυμητό τα πόδια του αναβάτη. Από κάτω της, βρίσκεται ένας αρκετά μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που για λίγο δεν χωράει κράνος τύπου full-face σε μέγεθος Medium. Επίσης, στη δεξιά μεριά της ποδιάς βρίσκεται ένα σχετικά ρηχό ντουλαπάκι, που δεν κλειδώνει, ενώ στην αριστερή υπάρχει ένα ακόμα πιο μικρό ανοιχτό ντουλαπάκι.  

Στην ποδιά υπάρχουν δύο θέσεις για τα πόδια του αναβάτη, οι οποίες είναι εξίσου λειτουργικές. Έτσι, κατά την οδήγηση μπορεί να απλώσει τα πόδια του στην δεύτερη και πιο απλωτή, για να τα ξεκουράσει. 

Η Yamaha με το NMAX 155 προσφέρει ένα μικρό αλλά άρτια ισορροπημένο παντού σκούτερ. Ο αναβάτης του απολαμβάνει κορυφαίες αρετές για τις μετακινήσεις του στο κέντρο της πόλης, με εξαιρετικά ποιοτική αίσθηση παντού. Οι χρωματισμοί του από το 2022 και μετά είναι τρεις, η νέα προσθήκη Milky White, το Phantom Blue που έχει δεχθεί ανανεωμένο φινίρισμα μπούμερανγκ και το Power Grey. Με την τιμή του στα 4.100€, βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας, όμως αξίζει το αντίτιμό του και με το παραπάνω.

μηχανήειδήσεις τώραscooter