Moto | 03.10.2023 07:40

MotoGP Ιαπωνίας: Jorge Martin, Ισπανός Samurai με ιταλικό ξίφος

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας
MotoGP Ιαπωνίας

Ήδη από τα προκριματικά του Moto GP, που διεξήχθησαν το Σάββατο, λίγο πριν τον αγώνα Sprint, ο Jorge Martin έδειξε την ταχύτητά του, παίρνοντας την pole position και αφήνοντας πίσω του τον βασικό του αντίπαλο -και πρώτο γενικής κατάταξης- Pecco Bagnaia. Τα αποτελέσματά του και στους δύο αγώνες ολοκλήρωσαν το αγωνιστικό τριήμερο με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή του στην Ιαπωνία και μειώνοντας την διαφορά του στους 3 βαθμούς από τον Bagnaia!

Αγώνας Sprint: Ο Martin πρώτος σε στεγνό αγώνα χωρίς πολλές μάχες

Το Σάββατο, ο Martin, ξεκινώντας από την pole position, κατάφερε μία πεντακάθαρη νίκη. Ταυτόχρονα έδειξε στον Bagnaia ότι συνεχίσει να τον αφήνει να φεύγει μπροστά, ο κίνδυνος να χάσει το Πρωτάθλημα ο Ιταλός είναι μεγάλος. Ειδικότερα, σε αυτή την δεδομένη χρονική στιγμή που η απόσταση μεταξύ των δύο είχε μειωθεί στους 8 βαθμούς, αλλάζοντας τα δεδομένα. Μέχρι και το καλοκαιρινό διάλειμμα, ο Bagnaia έχτιζε διαφορά ασφαλείας, έχοντας πιθανότητα να πάρει τον τίτλο νωρίτερα από την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος. Η άνοδος και η σταθερότητα ωστόσο του Martin σε συνδυασμό με τις πτώσεις του εργοστασιακού αναβάτη της Ducati, έφεραν αλλαγή σκηνικού που συνεχίστηκε και στο Motegi.

Πίσω από τον Martin βρέθηκαν οι δύο KTM που πέρασαν μπροστά, πρώτα με τον Miller και αργότερα τον Binder, ο οποίος χώθηκε από την εσωτερική και πέρασε τον Bagnaia. Οι δύο KTM έμειναν πίσω από τον Martin, ανοίγοντας ταυτόχρονα την διαφορά τους με τον Bagnaia. Πίσω από τον Πρωταθλητή του 2022 βρισκόταν ο Marquez και φαινόταν πως θα υπάρξει μάχη για την τέταρτη θέση.

Προτού ακόμα ο Martin εξαφανιστεί μπροστά, ο Binder θα περάσει τον Miller και μαζί με τον Ισπανό θα μεγαλώσουν την διαφορά τους από τους υπόλοιπους. Από την άλλη ο Martin, κάνοντας ταχύτερους γύρους και διατηρώντας γρήγορο ρυθμό, βρισκόνταν στο δικό του επίπεδο. Μέχρι να ολοκληρωθεί ο αγώνας, ο αναβάτης της Prima Pramac Racing είχε κάνει μεγάλη διαφορά με τον Binder, ενώ ο Νοτιοαφρικανός με τη σειρά του δημιούργησε διαφορά από τον ομόσταυλό του, Miller.

Λίγο πιο πίσω, ο Bagnaia παρέμενε κολλημένος στον τροχό της KTM, και έβλεπε μπροστά του πολύτιμους βαθμούς, στο στάδιο που έχει φτάσει πλέον η διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Αντίστοιχα και ο Bezzecchi, που έχει λιγότερες πιθανότητες για το Πρωτάθλημα από τους Bagnaia και Martin, έπρεπε να κάνει σύντομα την κίνησή του απέναντι στον Marquez. Τελικά, με την τρίτη προσπάθεια θα καταφέρει να βρει τον δρόμο του και να περάσει τον αναβάτη της Honda. Δεν θα καταφέρει όμως να στρίψει, ανοίγοντας την γραμμή του και παρασύροντας μαζί του και τον Marquez. Το λάθος αυτό, άνοιξε την πόρτα στον Zarco, που βρισκόταν πίσω τους, παρακολουθώντας την μάχη. Έτσι, ο Bezzecchi όχι μόνο δεν κατάφερε να κερδίσει μία θέση, αλλά έχασε επιπλέον άλλη μία.

Λίγο αργότερα, ο Bezzecchi θα περνούσε τελικά τον Marquez, χωρίς αυτή τη φορά να υποπέσει σε κάποιο λάθος, αφήνοντας τον Ισπανό στην έβδομη θέση από την οποία ξεκίνησε. Αν υπήρχαν και άλλοι γύροι, θα είχε σίγουρα αφήσει και τον Zarco πίσω του, όμως το θέαμα ήταν μπροστά.

Εκεί, ο Bagnaia είχε βάλει στόχο να περάσει τον Miller. Ο τελευταίος είναι δύσκολος αντίπαλος γιατί ξέρει σε ποια σημεία υπερτερεί η Ducati και μπορεί να τα εκμεταλλευτεί φρενάροντας πολύ αργά με την KTM του. Η μάχη μεταξύ τους για την τρίτη θέση χάρισε εξαιρετικό θέαμα, με τον Bagnaia να είναι ξεκάθαρα ο ταχύτερος, χωρίς όμως να μπορεί να προσπεράσει τον Miller. Όσες φορές προσπάθησε, άλλες τόσες αναχαιτίστηκε, μέχρι που ο Miller έχασε τη μάχη των φρένων, για να κρατήσει πίσω του τον Bagnaia. Εκείνος, έχοντας μελετήσει την τελευταία προσπάθεια του Αυστραλού, άλλαξε ελαφρώς την γραμμή του, καταφέρνοντας να προετοιμαστεί για την επόμενη στροφή, όπου και πέρασε μπροστά.

Μόλις τα κατάφερε, ξεκίνησε να ανοίγει την ψαλίδα, φτάνοντας τη διαφορά στη μισή μοτοσυκλέτα από τον Miller. Εκεί τελείωσε και το θέαμα του αγώνα, που σε άλλη περίπτωση θα έμοιαζε με αμαξοστοιχία, όπου οι μοτοσυκλέτες θα είχαν αναλάβει τον ρόλο των βαγονιών.

Το Σάββατο, ο αγώνας Sprint έδειξε το σαφές προβάδισμα του Martin, κάνοντας πιο δύσκολα τα πράγματα στον αγώνα της Κυριακής για τον Bagnaia, αν ήθελε ο Ιταλός να κρατήσει τη διαφορά από τους διώκτες του σταθερή, ή να την αυξήσει -πού τέτοια τύχη.

Ο Aleix Espargaro είχε και στον Sprint στο Motegi της Ιαπωνίας μία ακόμα ατυχία, όπου ένα μηχανικό πρόβλημα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, δημιουργώντας έναν κακό σερί για την Aprilia. Τουλάχιστον ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης της, ο Vinales, κατάφερε να μείνει εντός δεκάδας. Η χειρότερη εμφάνιση πιστώνεται στη Yamaha, με την καλύτερα τοποθετημένη εργοστασιακή της μοτοσυκλέτα να είναι στην 15η θέση.

Αγώνας Κυριακής: Ο Martin παίρνει όλους τους βαθμούς με μισό -βρόχινο- αγώνα και ο Marquez ανεβαίνει στο βάθρο

Οι καιρικές συνθήκες μετέτρεψαν σε εξαιρετικά δύσκολο τον αγώνα της Ιαπωνίας, με τη βροχή να ξεκινά πέντε λεπτά πριν την εκκίνηση, νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν βάσει των προγνωστικών. Αυτό σημαίνει ότι όλοι είχαν slick ελαστικά στις μοτοσυκλέτες τους και, όπως είναι φυσικό, ζελατίνες και εξοπλισμός ήταν προσαρμοσμένα σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες από αυτές που τελικά επικράτησαν.

Για άλλη μία φορά η εκκίνηση του Martin ήταν καλή και για λίγες στροφές η σειρά ήταν η ίδια με αυτή της πρώτης στροφής του Sprint. Έτσι, ο Miller ήταν πίσω του, με τον Bagnaia τρίτο και τον Binder να ακολουθεί.

Αυτός που δεν ξεκίνησε καλά ήταν ο Bezzecchi, ο οποίος άνοιξε την γραμμή του στα φρένα της πρώτης στροφής, βγάζοντας εκτός πίστας τον Vinales. Αυτός με την σειρά του, έβγαλε εκτός τον Zarco, ενώ ο Bezzecchi συνέχισε κανονικά τον αγώνα από τις πίσω θέσεις. Ο Zarco θα ήταν ο μεγάλος άτυχος της ημέρας, παρά το ότι δεν πάτησε στην άμμο και δεν σημείωσε πτώση αρχικά, όπως έπαθε ο Vinales, συνεχίζοντας και αυτός τον αγώνα. Η ατυχία του Γάλλου θα συνεχιζόταν και θα τον έβρισκε στο τέλος, σε ένα ζήτημα που είναι όσο πολύπλοκες ήταν οι συνθήκες στην Ιαπωνία. Για τη διαλεύκανση όμως του τι ακριβώς συνέβη, θα πρέπει να φύγει η ομίχλη της βροχής και το σπρέι των μοτοσυκλετών, βάζοντας τα πράγματα στη σειρά τους.

Αμέσως, με την εκκίνηση του αγώνα, βγήκαν οι σημαίες που επέτρεπαν στους αναβάτες να αλλάξουν μοτοσυκλέτες. Τελικά, μπήκαν όλοι μαζί στα pits, πλην από 5 που συνέχισαν, με τους αναβάτες της Yamaha να μένουν όλοι μέσα στην πίστα με τα slick ελαστικά, μαζί με τους Pirro και Bradl. Η κίνηση των 5 θα μπορούσε ίσως να έχει εξήγηση αν η βροχή έδειχνε ότι θα σταματούσε σύντομα, κάτι που ήταν βέβαιο ότι δεν θα συνέβαινε, ή αν υπάρχει η δυνατότητα για έναν ακόμη γρήγορο γύρο, προτού εισέλθουν σε ένα πιο καθαρό pit lane. Τελικά, δεν κέρδισαν τίποτα, αντιθέτως έχασαν θέσεις, ενώ ο Morbidelli έμεινε με τα slick για πολλή ώρα, χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως λογική εξήγηση για την επιλογή του.

Ο Martin δέχτηκε προσπεράσεις, πριν μπουν για την αλλαγή των ελαστικών, με τον ίδιο να εξηγεί ότι έγινε για να δει αν ο Bagnaia θα έμπαινε μαζί τους, καταφέρνοντας τελικά στην αλλαγή να κερδίσει θέσεις. Καλά τα πήγε και ο Marquez, του οποίου το γκαράζ της ομάδας βρίσκεται μπροστά στην έξοδο των pits, κάτι που βελτιώνει τα πράγματα. Μπορεί να κρατηθεί στην εξωτερική πλευρά της λωρίδας των pits και βγαίνοντας να έχει την εσωτερική, χωρίς τίποτα να εμποδίζει το οπτικό του πεδίο στην πίστα.

Μέχρι ο Martin να περάσει τελικά μπροστά, ο Aleix Espargaro κατάφερε για λίγο να κρατήσει την πρωτιά. Μόλις βγήκαν, είχαν μπροστά τους μοτοσυκλέτες που δεν είχαν αλλάξει ελαστικά, με τον Pirro από ένα σημείο να έχει 8 δευτερόλεπτα διαφορά, ενώ ο Morbidelli θα έχανε αμέσως το όποιο προβάδισμα είχε. Βέβαια, είναι μία πλασματική πρωτιά. Ο Martin πέρασε μπροστά, ενώ αμέσως μετά θα χάσει την πρόσφυση από το εμπρός ελαστικό και μένοντας εντός ασφάλτου, αλλά εκτός ορίων πίστας, βρέθηκε για λίγο στην 9η θέση. Αργότερα, ο Binder θα σημείωνε πτώση στην ίδια στροφή.

Την κούρσα οδηγεί ξανά ο Aleix Espargaro, με τον Marquez στη δεύτερη θέση, και πίσω του τον Bezzecchi και τον Bagnaia, ο οποίος φαίνεται ότι μπορεί να τα πάει καλύτερα. Κάτι που πρέπει να κάνει, γιατί ο Martin τον έχει ήδη φτάσει με μερικά πολύ γρήγορα προσπεράσματα. Ο Bagnaia πέρασε τον Bezzecchi και αμέσως μετά το ίδιο θα κάνει και ο Martin, με μία επιθετική αλλά καθαρή κίνηση. Στόχος του είναι να μην αφήσει τον Bagnaia να ξεφύγει μπροστά. Επόμενος στην λίστα είναι ο Marquez, που κάνει από μόνος του πιο εύκολα τα πράγματα, καθώς η διαφορά του με τον Aleix ανοίγει. Όπως κάνουν και οι Ducati στην ευθεία. Η τεράστια διαφορά με τη Honda φαίνεται εκεί, καθώς τον περνάνε με ευκολία και οι δύο!

Ο Aleix Espargaro παραμένει πρώτος, ενώ πίσω του έχει πλέον του δύο διεκδικητές του Πρωταθλήματος. Η πίστα μέχρι εκείνη την στιγμή έχει ακόμη μικτές συνθήκες και η βροχή δεν έχει μετατραπεί -ακόμα- σε καταρράκτη.

Φτάνοντας στον 6ο γύρο, ο Martin περνά και τους δύο καθαρά, δείχνοντας ταυτόχρονα την ανωτερότητά του και στην Ιαπωνία, ένα σερί που συνεχίζει στους τελευταίους αγώνες. Μετά από αυτό, ο Aleix αρχίζει να χάνει τη μία θέση μετά την άλλη, καθώς η μαλακή γόμα των ελαστικών του δεν τον βοηθά να παλέψει. Bezzecchi και Oliveira είναι στην τρίτη και τέταρτη θέση, αντίστοιχα. Πέμπτος είναι ο Marquez, ενώ ο Miller παλεύει με τον Mir, πίσω από τον Aleix Espargaro.

Στο μεταξύ, ο Martin έχει καταφέρει να ανοίξει την ψαλίδα σχεδόν στο ένα δευτερόλεπτο από τον Bagnaia. Η νίκη του την Κυριακή είναι ολοκληρωτική και καθοριστική για το Πρωτάθλημα. Όποιος παρακολούθησε τον αγώνα, δεν θα μπορέσει να βρει καλύτερο αναβάτη.

Καθώς ο Aleix Espargaro της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia καταφέρνει να σταματήσει την κατρακύλα του προς τα πίσω, τη σκυτάλη των κακών επιδόσεων παίρνει ο Oliveira της δορυφορικής ομάδας του Noale ξεκινώντας να χάνει θέσεις τη μια μετά την άλλη. Η βροχή έχει ξεκινήσει πλέον να πέφτει δυνατά, με τον Marquez να κερδίζει θέσεις. Τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά δύσκολα, από τον 10ο γύρο και μετά.

Οι Fernandez και Crutchlow εκτελούν ποινή μεγαλύτερου γύρου, λόγω του ότι έστριψαν νωρίτερα στην αλλαγή μοτοσυκλέτας. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί, η γωνία προσέγγισης του box της ομάδας είναι προκαθορισμένη, καθώς αν δεν την ακολουθήσει κάποιος αναβάτης, τότε μπαίνει μπροστά σε άλλη ομάδα, δημιουργώντας συνθήκες για πιθανή σύγκρουση.

Η Κυριακή αποδείχτηκε ότι δεν ήταν η μέρα του Bezzecchi, καθώς ο Marquez τον περνά, καταφέρνοντας να δει επιτέλους το βάθρο. Πρώτη φορά από το GP της Αυστραλίας του 2022, που συμβαίνει αυτό. Ο Martin είναι πλέον ταχύτερος, έχοντας χτίσει διαφορά 1,3 δευτερολέπτων, όμως ο αγώνας επρόκειτο σύντομα να διακοπεί.

Δέκα δευτερόλεπτα πριν βγει η κόκκινη σημαία, ο Zarco πέφτει, με τη μοτοσυκλέτα του να έχει αχρηστευτεί πλήρως. Αν όμως, καταφέρει μέσα στα επόμενα πέντε λεπτά να σπρώξει το Ducati του μέχρι το box, χωρίς να κάνει παράκαμψη, τότε θα μπορέσει να συνεχίσει, στην περίπτωση που ο αγώνας ξεκινήσει πάλι. Βάσει κανονισμών μετράνε οι θέσεις από τον προηγούμενο γύρο, από αυτόν που βγήκε η κόκκινη σημαία. Όπως είναι λογικό, δεν θα μπορούσε να σπρώξει τη μοτοσυκλέτα του με τον αγώνα να είναι σε εξέλιξη. Επομένως βγαίνει εκτός πίστας και ξαναμπαίνει στη λωρίδα των pits από τον βοηθητικό δρόμο. Μόλις του ανακοινώνουν ότι σε περίπτωση επανεκκίνησης, δεν θα μπορεί να συμμετέχει, γίνεται έξαλλος, όμως η αλήθεια είναι ότι το παραθυράκι υπάρχει για όσους είχαν κάποιο πρόβλημα ή έπεσαν στον τελευταίο γύρο πριν την κόκκινη σημαία, όχι όμως καταστροφικά όπως ο Zarco. Η αντίδρασή του είναι λογική, με τη μόνιμη ατυχία που τον ακολουθεί, η οποία θα γινόταν χειρότερη στην πορεία. Με την προϋπόθεση ότι ο αγώνας δεν θα ξεκινήσει ξανά, μένει έβδομος. Αν όμως, γίνει επανεκκίνηση, τότε μένει εκτός.

Χαρακτηριστικό της τραγωδίας Zarco είναι ότι ο αγώνας ξεκίνησε, για να πάρει αμέσως ξανά κόκκινη σημαία! Κυριολεκτικά, δεν πρόλαβαν να στρίψουν οι αναβάτες. Βγήκαν απλά στην εκκίνηση για να δουν και πάλι την κόκκινη σημαία! Από την άλλη, η κατάσταση αυτή βοήθησε τον Oliveira, ο οποίος είχε βγει καθώς δεν μπορούσε να δει πλέον, και με τον αγώνα να διακόπτεται μετρούσε η θέση που είχε πριν. Αντίστοιχα τα πράγματα και για τον Vinales.

Οι αντίπαλοι έψαχναν τα παραθυράκια, καθώς μετά την πτώση του Binder, η Ducati θα μπορούσε να στεφθεί Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών μέσα στην Ιαπωνία. Ούτε και ο Miller, που είναι μάστορας της βροχής κατάφερε κάτι μέσα εκεί, καθώς η KTM δεν τον βοήθησε την Κυριακή, έχοντας συνεχή γλιστρήματα! Μετά και τη δεύτερη διακοπή, καθώς είχε ήδη διεξαχθεί πάνω από το 50% των γύρων, οι αναβάτες έλαβαν όλους τους βαθμούς, σαν να είχαν τρέξει ολόκληρο τον αγώνα.

Ένα χτύπημα για τον Zarco και ανακούφιση για τους υπόλοιπους αναβάτες, καθώς αν συνέχιζαν, πέρα από την ταλαιπωρία είχαν κίνδυνο για πτώση ή σύγκρουση, καθώς το σπρέι από τους τροχούς των πρώτων τύφλωνε εντελώς εκείνους που ακολουθούσαν. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να αλλάξει μόνο αν η ατυχία επισκεπτόταν τον Martin ή τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν απλώς χειρότερα για τους άλλους, μιας και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πού θα χτυπήσει η ατυχία. Από αγωνιστική σκοπιά το χρυσό για τον αγώνα της Κυριακής το πήρε ο καλύτερος, ενώ αν συνέχιζε είτε θα έμενε ως είχε, είτε το αποτέλεσμα θα καθοριζόταν από το “αόρατο χέρι” της τύχης, και όχι από την ικανότητα των αναβατών.

Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:

Moto GPειδήσεις τώραΙαπωνία