Moto|22.11.2023 08:10

KTM 990 DUKE 2024: Μετά το «Σούπερ Νυστέρι» έρχεται ο «Ελεύθερος Σκοπευτής» των 123 ίππων

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Με την κωδική ονομασία “TheSniper” (Ελεύθερος Σκοπευτής) παρουσίασε η KTM το 990 Duke, που έρχεται να κάνει το επόμενο βήμα μετά το 890 Duke, που οι αυστριακοί αποκαλούσαν “TheSuperScalpel”, δηλαδή το Σούπερ Νυστέρι. Η μοτοσυκλέτα καλύπτει τις νέες Euro5+ προδιαγραφές και ταυτόχρονα ανανεώνει ριζικά τη συνταγή του μεσαίου streetfighter των “πορτοκαλί”, έχοντας νέα και άκρως επιθετική εμφάνιση, με τις αλλαγές να επηρεάζουν σχεδόν όλους τους τομείς.

Η streetfighter μοτοσυκλέτα βαμμένη σε πορτοκαλί και μαύρο θα μπει στην παραγωγή το 2024, πιθανότατα ως αντικαταστάτης του 890 Duke, αφού η απόδοση των δύο δεν διαφέρει πολύ. Νέα είναι τα πλαστικά, η εντυπωσιακή μάσκα και τα full-LED φωτιστικά σώματα, με τα DRL να αυξομειώνουν πλέον αυτόματα την έντασή τους, ανάλογα με τον εξωτερικό φωτισμό. Η λειτουργία followmehome του προβολέα, τον αφήνει ανοιχτό για λίγη ώρα μετά το κλείσιμο του διακόπτη.

Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος εν σειρά, αντί για τον V2 του προηγούμενου 990 Duke που είχε εμφανιστεί μία δεκαετία πριν. Τα 947 κυβικά του αποδίδουν 123 ίππους -4 περισσότερους από το 890 Duke- και 10,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Η KTM ισχυρίζεται ότι έχει τις μικρότερες διαστάσεις της κατηγορίας, προσθέτοντας πόντους στην ευελιξία της μοτοσυκλέτας.

Τα προφίλ των 2 εκκεντροφόρων είναι πιο άγρια στο 990 Duke, με τις βαλβίδες να μένουν ανοιχτές για περισσότερο χρόνο. Το ψυγείο είναι νέο και πιο φαρδύ για βελτιωμένη ροή του υγρού και καλύτερη ψύξη των μερών του κινητήρα. Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα της εξάτμισης, με το τελικό να βρίσκεται πλέον πιο χαμηλά από του 890 Duke.

Ο ride-by-wire ψεκασμός προσφέρει πέντε συνολικά RidingModes, τρία στάνταρ και δύο προαιρετικά. HSTREET χαρτογράφηση δίνει στον αναβάτη τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα, TractionControl, ήπιο WheelieControl και ήπια απόκριση της γκαζιέρας. Στη SPORT αυτή γίνεται πιο απότομη, με την ECU να επιτρέπει περιορισμένη πλαγιολίσθηση. Η RAIN είναι αυτή με την μέγιστη ρύθμιση του TractionControl και με μειωμένη απόδοση κινητήρα. Στον επιπλέον εξοπλισμό ανήκουν οι Performance και Track χαρτογραφήσεις που δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να εκμεταλλευτεί τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με γνώμονα την ακραία σπορ οδήγηση. Στην TRACK ο αναβάτης μπορεί ο ίδιος να ρυθμίσει το TractionControl 10 επιπέδων και το WheelieControl 5 επιπέδων, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απενεργοποίησης αν το θέλει. Η απόκριση της γκαζιέρας στη συγκεκριμένη χαρτογράφηση είναι ιδιαίτερα άμεση. Το LaunchControl φροντίζει ώστε η εκκίνηση να είναι πάντα η καλύτερη δυνατή.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των Αυστριακών, ήθελαν να δημιουργήσουν την υπέρτατη σπορ γυμνή μοτοσυκλέτα στη μεσαία κατηγορία, κάτι που φαίνεται και από την εργονομία της.

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι ολοκαίνουργιο και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και την ιδανική πληροφόρηση του αναβάτη, έχοντας σφυρήλατα τμήματα. Το αλουμινένιο υποπλαίσιο ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τους αεραγωγούς κάτω από την σέλα, η οποία απέχει 825 χιλιοστά από το έδαφος. Το νέο ψαλίδι είναι και αυτό από αλουμίνιο, με την KTM να έχει υπολογίσει τα επίπεδα στρεβλώσεων με βάση τη χρήση σε δημόσιους δρόμους, όπου η απόλυτη ακαμψία δεν είναι επιθυμητή.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WPAPEX 43 χιλιοστών και ένα μονό αμορτισέρ με νέο, ελαφρύτερο ελατήριο και νέες ρυθμίσεις. Ο αναβάτης εκτός από την προφόρτιση, έχει και 5 κλικ ρύθμισης απόσβεσης της επαναφοράς.

Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα BridgestoneS22, με διαστάσεις 120/70-17 και 180/55-17, μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Οι αλουμινένιοι τροχοί με μπράτσα κρατάνε το μη αναρτώμενο βάρος χαμηλά.

Την πέδηση αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 300 χιλιοστών μπροστά με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και ένας 240 χιλιοστών, πίσω. Η επιλογή Supermoto για το ρυθμιζόμενο ABS βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό. Σε αυτόν ανήκουν ακόμη η έγχρωμη TFT οθόνη οργάνων με δυνατότητα συνδεσιμότητας και η θύρα φόρτισης USB-C.

μοτοσικλέταειδήσεις τώρα