Moto|25.11.2023 08:11

Honda CB650R & CBR650R – Με ηλεκτρονικό συμπλέκτη Honda E-Clutch για το 2024

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R
Honda CB650R & CBR650R

Η Honda παρουσίασε, στα πλαίσια της EICMA 2023 στο Μιλάνο, τα ανανεωμένα CB650R και CBR650R του 2024, τα οποία θα εξοπλίζονται με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη Honda E-Clutch, ο οποίος προσφέρει τα πλεονεκτήματα του φυγοκεντρικού κιβωτίου που χρησιμοποιούν τα παπιά, καθιστώντας εφικτές τις αλλαγές χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη, η οποία παραμένει στη θέση της, χωρίς όμως να είναι επιτακτική η χρήση της.

Τα δύο μοντέλα, εκτός από την προσθήκη του ηλεκτρονικού συμπλέκτη, δέχτηκαν ανανέωση σε πλαστικά και χρώματα, έλαβαν νέα έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών με συνδεσιμότητα Honda RoadSync και νέους διακόπτες. Η απόδοση του υγρόψυκτου, τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 649 κυβικών παραμένει ως είχε, με 94 ίππους στις 12.000 στροφέ και 6,4 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 9.500 στροφές, ενώ υπάρχει και περιορισμένη έκδοση για διπλώματα κατηγορίας Α2.

Αυτό που ουσιαστικά έχει καταφέρει ο ηλεκτρονικός συμπλέκτης Honda E-Clutch είναι να συνδυάσει στοιχεία από την τεχνολογία και τις επιδόσεις των quickshifter, των παραδοσιακών χειροκίνητων συμπλεκτών και της τεχνολογίας μετάδοσης διπλού συμπλέκτη (DCT) που έχει δημιουργήσει και εξελίξει το Big H. Δημιούργησε έτσι ένα μοναδικό μείγμα αυτών των ήδη δοκιμασμένων προσεγγίσεων. Το σύστημα έχει μαζεμένες διαστάσεις και το βάρος του φτάνει τα μόλις 2 κιλά, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για τον συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων δεν διαφέρουν από αυτά μίας συμβατικής μοτοσυκλέτας με χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτό από μόνο του καθιστά εύκολη την δυνατότητα εφαρμογής του μελλοντικά και σε άλλα μοντέλα.

Με τον συμπλέκτη Honda E-Clutch σε λειτουργία καταργείται η ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για τις αλλαγές ταχυτήτων, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Το μόνο που μένει να κάνει ο αναβάτης είναι να χειριστεί τον λεβιέ στο αριστερό του πόδι για, όπως υποστηρίζει η Honda, γρήγορες και γλυκές αλλαγές. Μάλιστα, η μανέτα δεν χρησιμοποιείται ούτε στην εκκίνηση αλλά ούτε και σε στάσεις. Μόλις ο κινητήρας πάρει μπροστά το σύστημα ενεργοποιείται και διαχειρίζεται ομαλά τα δύο παραπάνω σενάρια, ενώ η πιθανότητα να σβήσει ο κινητήρας λόγω λάθους σύμπλεξης/αποσύμπλεξης του αναβάτη απομακρύνεται. Προσφέρει έτσι επιπλέον πόντους στην άνεση και ηρεμία στην οδήγηση, ειδικότερα εντός των αστικών τειχών όπου οι εκκινήσεις και οι στάσεις είναι συχνό φαινόμενο.

Παρά την επιπλέον ευκολία και άνεση που παρέχει το νέο σύστημα, ο αναβάτης μπορεί, αν το επιθυμεί, να κάνει τις αλλαγές με τον συμβατικό τρόπο, χρησιμοποιώντας δηλαδή τη μανέτα του συμπλέκτη. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσει τη μανέτα, τότε το E-Clutch της Honda απενεργοποιείται για περίπου ένα δευτερόλεπτο στις υψηλές στροφές, ενώ σε χαμηλότερες στροφές ενεργοποιείται ξανά μετά από 5 δευτερόλεπτα. Ο αναβάτης μπορεί επίσης να απενεργοποιήσει το σύστημα για μία συγκεκριμένη διαδρομή, μέσω του διακόπτη στο αριστερό γκριπ, ενώ όταν το κάνει θα δει στον πίνακα οργάνων το γράμμα «M», το οποίο συμβολίζει τη χειροκίνητη λειτουργία.

Ο ηλεκτρονικός συμπλέκτης της Honda δίνει επίσης την δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει την «αίσθηση λειτουργίας» του συστήματος, ρυθμίζοντας την ένταση της δύναμης που απαιτείται να ασκήσει στον λεβιέ για την αλλαγή σχέσης σε τρία επίπεδα: HARD (Σκληρή), MEDIUM (Μέτρια) και SOFT (Μαλακή). Κάθε μία εξ αυτών μπορεί να επιλεχθεί ανεξάρτητα για το ανέβασμα και το κατέβασμα ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, μέσω ενός συμβόλου στα όργανα, το σύστημα θα ενημερώνει τον αναβάτη για να κατεβάσει ταχύτητα, αν το σύστημα θεωρήσει ότι οι συνθήκες είναι ιδανικές για κάτι τέτοιο.

Για την εμπλοκή και απεμπλοκή του συμπλέκτη, το σύστημα της Honda λαμβάνει δεδομένα από την ανάγνωση παραμέτρων, όπως η ταχύτητα του οχήματος, οι μοίρες που είναι ανοιχτή η γκαζιέρα, οι στροφές του κινητήρα, η πίεση στον επιλογέα ταχυτήτων στο πόδι κ.α. Για την λειτουργία του συμπλέκτη υπάρχει μία μονάδα ενεργοποίηση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που βρίσκονται στο εσωτερικό του δεξιού κάρτερ. Καθώς ο συμπλέκτης εμπλέκεται ή απομπλέκεται, το σύστημα ελέγχει τον χρονισμό ανάφλεξης και τον ψεκασμό, προκειμένου η αλλαγή ταχυτήτων να είναι ομαλή και χωρίς κραδασμούς, σε κάθε περίσταση.

Σύμφωνα με τον Junya Ono, Large Project Leader του Honda E-Clutch: "Το σύστημα Honda E-Clutch έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους μοτοσικλετιστές ένα νέο είδος εμπειρίας που μπορεί να κάνει την οδήγησή τους ακόμα πιο διασκεδαστική και συναρπαστική. Προσθέτει επίσης ηρεμία και άνεση στην οδήγηση στην πόλη ή στην καθημερινή μετακίνηση. Ελπίζουμε ότι πολλοί αναβάτες θα δοκιμάσουν το νέο μας σύστημα, απολαμβάνοντας τον μοναδικό συνδυασμό σπορ μετάδοσης και ευελιξίας που προσφέρει".

Οι τιμές για την έκδοση E-Clutch στην Ελλάδα ανέρχονται σε 9.950€ για το CB 650R και τα 10.490€ για το CBR 650R, μία αύξηση 400€ και 500€, αντίστοιχα, από τις βασικές εκδόσεις.

Hondaειδήσεις τώραμοτοσικλέτες