Moto|30.11.2023 08:10

BMW R 12 nineT 2024: Βελτιώσεις και μετονομασία στο classic βαυαρικό μοντέλο

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Το ανανεωμένο R nineT για το 2024 εμπεριέχει πλέον και τον αριθμό “12”, που αφορά τα δύο πρώτα ψηφία του κυβισμού του, με τη μοτοσυκλέτα να δέχεται εκτεταμένες βελτιώσεις σε πλαίσιο αναρτήσεις και όργανα, δίχως αλλαγές στην απόδοση του Euro5+ κινητήρα του.

Η οικογένεια R nineT μετράει ήδη μία δεκαετία ζωής, από το 2013 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Αιτία ήταν η μόδα των νέο-ρετρό μοτοσυκλετών που τότε ξεκινούσε, χωρίς ακόμα να έχει δημιουργήσει σαφή πλαίσια για την κατηγορία. Η BMW συνδύασε την κλασσική εμφάνιση με τη σύγχρονη τεχνολογία, προσφέροντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του R nineT να επιδοθεί σε ατελείωτο customizing, μετατρέποντάς το σε ό,τι αυτός ήθελε μέσα από μία πληθώρα επίσημων και μη αξεσουάρ. Το νέο R 12 nineT διατηρεί την ίδια φιλοσοφία, με ποικιλία διαφορετικών εκδόσεων αλλά και το επίπεδο παραμετροποίησης των προκατόχων του.

Ο αεροελαιόψυκτος δικύλινδρος boxer κινητήρας κρατά τα 1.170 κυβικά του, ενώ απουσιάζει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων ShiftCam της BMW. Οι ρίζες της συγκεκριμένης μηχανολογικής πλατφόρμας βρίσκονται πίσω στο 2007, όταν χρησιμοποιήθηκε στο HP 2 Sport. Για το 2024 έχει συμμορφωθεί με τις Euro 5+ προδιαγραφές ρύπων, οι οποίες σύμφωνα με τους Βαυαρούς δεν επηρέασαν την ισχύ του, με τη νέα μοτοσυκλέτα να αποδίδει τους ίδιους 109 ίππους στις 7.000 στροφές. Αλλαγές έχουν γίνει στο φιλτροκούτι, το οποίο βρίσκεται πλέον εξολοκλήρου κάτω από την σέλα. Τα διπλά τελικά “Twin Pipe” με κωνικές απολήξεις στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, αναλαμβάνουν την έξοδο των καυσαερίων, ταιριάζοντας αρμονικά με την υπόλοιπη σχεδιαστική ταυτότητα της μοτοσυκλέτας.

Ολοκληρωτικά νέο είναι το ατσάλινο μονοκόμματο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, με το αφαιρούμενο βιδωτό υποπλαίσιο να είναι από το ίδιο υλικό. Η προηγούμενη γενιά των R nineT είχε πλαίσιο δύο τμημάτων, το οποίο καταργήθηκε μαζί με την ύπαρξη συνδέσμων μεταξύ των δύο διαφορετικών τμημάτων, με αποτέλεσμα το χαμηλότερο βάρος. Το νέο πλαίσιο συνεπικουρεί στην κλασσική εμφάνιση, κρατώντας καθαρές γραμμές.

Στον τομέα των αναρτήσεων, μπροστά υπάρχει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 χιλιοστών. Αυτό που έχει δεχθεί αλλαγές είναι το σύστημα Paralever πίσω, όπου το μονό αμορτισέρ έχει τοποθετηθεί πλέον υπό κλίση σε σχέση με τον άξονα (προηγουμένως ήταν κάθετα τοποθετημένο), ενώ έχει αναθεωρημένες αποσβέσεις. Τέλος, έχει ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς.

Περνώντας στα φρένα, μπροστά υπάρχουν δύο δίσκοι 310 χιλιοστών με monobloc ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, ενώ πίσω βρίσκεται ένας δίσκος 265 χιλιοστών με δαγκάνα δύο εμβόλων. Όπως απαιτεί και η ευρωπαϊκή νομοθεσία, το cornering ABS Pro ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

Την πληροφόρηση του αναβάτη στο νέο R 12 nineT αναλαμβάνουν δύο στρογγυλά αναλογικά όργανα, ένα ταχύμετρο και ένα στροφόμετρο. Στην αριστερή του πλευρά υπάρχει μία θύρα φόρτισης USB-C, ενώ δεξιά μία πρίζα 12V. Χρησιμοποιώντας το σύστημα LIN-Bus (στην ουσία ένα οικονομικότερο και ελαφρύτερο CAN-Bus) τα όργανα μπορούν εύκολα να αλλάξουν, για χάρη του customizing, καθώς οι εντολές ελέγχου διαχωρίζονται από τις ενδείξεις. Στον κατάλογο των έξτρα αξεσουάρ υπάρχει και ψηφιακή οθόνη.

Το ρεζερβουάρ με τα άβαφα βουρτσισμένα φιλέτα, σε συνδυασμό με τη σέλα και την ουρά δημιουργούν μία σχεδόν ευθεία γραμμή στο πάνω μέρος. Ο νέος σχεδιασμός φέρνει χαμηλότερα το ρεζερβουάρ κατά 30 χιλιοστά, ενώ έχει στενέψει στο πίσω μέρος του, προσφέροντας διαφορετική εργονομία, σε σχέση με πριν. Ο αναβάτης κάθεται πλέον πιο μπροστά και πιο κοντά στο τιμόνι, με τη στήριξη στο σημείο που τα γόνατα έρχονται σε επαφή με την μοτοσυκλέτα να έχει βελτιωθεί.

Ο βασικός εξοπλισμός του R 12 nineT περιλαμβάνει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Rain, Road και Dynamic), DTC (Dynamic Traction Control) το οποίο έχει ενσωματωμένο και το engine drag control για πιο ομαλή μεταφορά της ροπής στον πίσω τροχό, full LED φωτιστικά σώματα και keyless κεντρικό διακόπτη. Ο κατάλογος των έξτρα αξεσουάρ είναι υπερπλήρης, ακολουθώντας τα πρότυπα της BMW, περιλαμβάνοντας μέχρι και adaptive προβολέα Headlight Pro, που προσαρμόζει τη δέσμη του ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας.

Ο βασικός χρωματισμός του R 12 nineT 2024 είναι ο Blackstorm metallic. Πληρώνοντας επιπλέον ο ιδιοκτήτης έχει την δυνατότητα να επιλέξει τον San Remo Green metallic, ενώ υπάρχει και η έκδοση Option 719 “Aluminium” που χαρακτηρίζεται από τον συνδυασμό βουρτσισμένου αλουμινίου και Night Black.

Η τιμή του R 12 nineT στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 18.900 ευρώ, με την περιορισμένη έκδοση για Α2 διπλώματα να έχει την ίδια τιμή.

BMWειδήσεις τώραμοτοσυκλέτα