Moto|01.12.2023 08:30

KTM 1390 Super Duke R και R EVO 2024: Το ισχυρότερο Duke στα 30 χρόνια ιστορίας του μοντέλου

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Η αυστριακή υπερβολή των γυμνών μοτοσυκλετών μεγαλώνει σε κυβισμό, με τον δουλεμένο V2 να έχει περισσότερη δύναμη, καλύπτοντας ταυτόχρονα τις αυστηρότερες Euro5+ προδιαγραφές. Η μοτοσυκλέτα έχει επίσης νέο προβολέα στα πρότυπα του 990 Duke, νέο ρεζερβουάρ, νέες αναρτήσεις και πλήθος άλλων βελτιώσεων που ολοκληρώνουν μία εκτεταμένη αναβάθμιση στον πατριάρχη της πολυάριθμης πλέον οικογένειας Duke, που συνεχίζει να προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, R και R EVO.

Η μεγάλη διαφορά στη σχεδιαστική ταυτότητα του νέου Super Duke, σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι ο νέος προβολέας τεχνολογίας LED, ο οποίος είναι ελαφρύτερος κατά 700 γραμμάρια από προηγουμένως, ενώ ακολουθεί τα πρότυπα που πρώτο έθεσε το 990 Duke.

Αποτελείται από δύο διπλά στρογγυλά σώματα τοποθετημένα κάθετα το ένα πάνω στο άλλο και 4 DRL LED ταινίες στο εξωτερικό περίβλημα. Η ένταση του προβολέα αυξομειώνεται αυτόματα, ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες φωτισμού που επικρατούν την δεδομένη στιγμή, με ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό του να είναι η λειτουργία follow me home – οι αυστριακοί την αποκαλούν Coming home. Δεύτερη εμφανισιακή αλλαγή είναι η προσθήκη προστατευτικών καλυμμάτων δεξιά και αριστερά του ψυγείου, τα οποία εκτελούν παράλληλα και χρέη αεροδυναμικών βοηθημάτων. Τα πλαστικά που καλύπτουν τα πλαϊνά του ρεζερβουάρ έχουν δεχτεί και αυτά μικρές αλλαγές. Το κάλυμμα του υποπλαισίου έχει μικρύνει σε διαστάσεις, με τη μοτοσυκλέτα να μην έχει πλέον πίσω φωτιστικό σώμα, το οποίο έχει ενσωματωθεί στα φλας που καλούνται να εκτελέσουν και αυτή την λειτουργία.

Το Super Duke είναι το μόνο μέλος της οικογένειας που χρησιμοποιεί V2 διάταξη, με τα υπόλοιπα μικρότερα μοντέλα να εφοδιάζονται με μονοκύλινδρους και δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες. Για το 2024 αύξησε τα κυβικά του, μεγαλώνοντας τη διάμετρο του εμβόλου στα 110 χιλιοστά. Έτσι, από τα 1.301 κυβικά ανέβηκε στα 1.350 κυβικά (ακόμα μία φορά που οι Αυστριακοί χρησιμοποιούν διαφορετικό αριθμό στη ονομασία του μοντέλου από τον πραγματικό του κυβισμό). Η αύξηση αυτή είχε όφελος και στην ιπποδύναμη, κερδίζοντας επιπλέον 10 ίππους, με την ονομαστική ισχύ να φτάνει τους 190 ίππους στις 10.000 στροφές και την ροπή στα 14,78 χιλιογραμμόμετρα στις 8.000 στροφές. Οι νέοι εκκεντροφόροι έχουν πλέον διαφορετικό χρονισμό ανάφλεξης, με την κεφαλή να έχει δεχτεί και αυτή αλλαγές. Με αυτό τον τρόπο η KTM ανακοινώνει περισσότερη δύναμη και ροπή σε όλο το εύρος στροφών, ενώ οι νέοι χάρτες απόδοσης του ψεκασμού συμμορφώνονται με τις Euro 5+ προδιαγραφές.

Οι νέοι αεραγωγοί εισαγωγής είναι κοντύτεροι σε μήκος, ενώ συνδυάζονται με νέο φιλτροκούτι. Οι αλλαγές αυτές βοήθησαν την KTM να μεγαλώσει τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 1,5 λίτρο, φτάνοντας συνολικά τα 17,5 και ανεβάζοντας την αυτονομία στα σχεδόν 300 χιλιόμετρα.

Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του 1390 Super Duke είναι τα semi-slick Michelin Power GP, με τεχνολογία διπλής γόμας. Νέες είναι οι αναρτήσεις της WP. Μπροστά βρίσκεται ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 48 χιλιοστών τεχνολογίας ανοιχτού φυσιγγίου της σειράς APEX με τις ρυθμίσεις high και low (διαφορετικές για υψηλή και χαμηλή ταχύτητα κίνησης) να γίνονται χωρίς εργαλεία. Από την άλλη, πίσω υπάρχει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ της ίδιας σειράς.

Η μεγάλη διαφορά μεταξύ της R και της R EVO έκδοσης είναι η ημί-ενεργητική λειτουργία των αναρτήσεων της WP, που χρησιμοποιεί η δεύτερη, με την ΚΤΜ να υποστηρίζει ότι αποτελούν τις πιο προηγμένες, σε σχέση με τις αντίστοιχες της αγοράς. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες μαγνητικές βαλβίδες που χρησιμοποιούνται για την μεταβολή των χαρακτηριστικών τους, παρέχουν μία ευρεία κλίμακα ρυθμίσεων που κυμαίνεται από τη μέγιστη άνεση και φτάνει μέχρι μια εξαιρετικά “σφιχτή” λειτουργία, για χρήση σε πίστα.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δέχτηκαν επίσης βελτιώσεις και στις 2 εκδόσεις της μοτοσυκλέτας. Αυτά περιλαμβάνουν Riding Modes, Traction Control, χρονόμετρο και τηλεμετρία. Στον επιπλέον εξοπλισμό βρίσκεται μεταξύ άλλων και το ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα.
Θέλοντας να τιμήσει το πρώτο 990 Super Duke, που παρουσιάστηκε το 2005, η KTM θα διαθέσει τα 1390 Super Duke R και KTM 1390 Super Duke R EVO και στον εορταστικό χρωματισμό που θυμίζει τον γενάρχη του ονόματος Super Duke.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα όσοι ενδιαφέρονται για την απόκτηση του νέου streetfighter της KTM θα μπορούν να κάνουν χρήση των χρηματοδοτικών πακέτων που προσφέρει η επίσημη αντιπροσωπεία, ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.

μοτοσικλέτεςμοτοσυκλέτα