Moto|03.12.2023 07:40

MotoGP Valencia Test: O Marc Marquez ξαναβρήκε το χαμόγελο του - και το έκοψε στον ανταγωνισμό!

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Ducati
Ducati
Ducati
Ducati

Το πρώτο τεστ μετά το τέλος της σεζόν του 2023, με τις μοτοσυκλέτες του 2024, διεξήχθη στη Valencia την Τρίτη 28/11, δίνοντας τις πρώτες ενδείξεις αλλά και τους πρώτους οιωνούς για την νέα σεζόν. Στο επίκεντρο των συζητήσεων ο Marc Marquez που καβάλησε για πρώτη φορά τη μοτοσυκλέτα της Ducati, γύρισε ταχύτατα με το καλημέρα, και έδειξε να το διασκεδάζει, γράφοντας σχετικά εύκολα τον 4ο ταχύτερο χρόνο, μοιράζοντας χαμόγελα στο box της ομάδας του και… ανησυχία σε όλους τους υπόλοιπους.

Μία ισχυρή ένδειξη για το τι ακριβώς συνέβη με την μετάβαση του Marc Marquez από την Honda στην Ducati, είναι ότι ο ταχύτερος χρόνος του στο 1:29.424, που τον έστειλε στην 4η θέση, ήταν 990 ολόκληρα χιλιοστά του δευτερολέπτου κάτω από αυτόν που κατάφερε δύο μέρες πριν στον τελευταίο γύρο της σεζόν του 2023 καβάλα στη Honda RC213V (1:30.414). Μάλιστα την αμέσως επόμενη μέρα, ο Ισπανός χειρουργήθηκε για το σύνδρομο γνωστό ως “arm pump”, όπου οι πήχεις των χεριών πρήζονται δυσχεραίνοντας την λειτουργία των μυών, ένα φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια επηρεάζει πολλούς αναβάτες των MotoGP. Αυτό κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακή την απόδοση του Marc, στα δοκιμαστικά της Valencia, όπου μέχρι το μεσημέρι βρισκόταν στην δεύτερη θέση, όντας η ταχύτερη Ducati!

Ο Maverick Vinales, που ήταν ταχύτερος στο τέλος της ημέρας παίρνοντας την πρώτη θέση, είδε να εκτυλίσσεται ξανά η… ιστορία της ζωής του. Απίστευτος όταν γυρίζει μόνος του, όμως στους αγώνες δυσκολεύεται να κρατήσει σταθερή απόδοση και να δείξει ανταγωνιστικός. Παρ’ όλ’ αυτά, ο Ισπανός κράτησε ψηλά την σημαία της Aprilia σημειώνοντας μάλιστα και ρεκόρ γύρων, πλησιάζοντας τους… 90!

Δεύτερος έρχεται ο Brad Binder, ο οποίος σημείωσε και πτώση αμέσως μετά τον ταχύτερο χρόνο του, δείχνοντας πόσο πίεζε την μοτοσυκλέτα της KTM. Ένας Binder που καθ’ όλη την διάρκεια του τεστ βρισκόταν αρκετά πιο πίσω.

H πρώτη Ducati είναι αυτή του Marco Bezzecchi στην 3η θέση, ενώ στην 4η τον ακολουθεί ο Marc Marquez που ήταν ο δεύτερος ταχύτερος αναβάτης με μοτοσυκλέτα του Borgo Panigale. Μάλιστα, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν με διαφορά ο ταχύτερος αναβάτης στο ντεμπούτο του με μοτοσυκλέτα διαφορετικού εργοστασίου. Αμέσως επόμενος ήταν ο Luca Marini που από την Ducati βρέθηκε στην Honda και απεδείχθη ο ταχύτερος αναβάτης του ιαπωνικού εργοστασίου, στη 10η θέση, με λίγο πιο πίσω του τον Joan Mir στη 12η.

Εξαιρετικός ήταν ο Raul Fernandez της δορυφορικής Aprilia, η οποία βρίσκεται σε μία άσχημη διαμάχη μεταξύ Dorna – RNF Racing TEAM και Aprilia Racing. Ο Ισπανός ήταν και ο μόνος αναβάτης της πρώην RNF ομάδας που έλαβε μέρος στις δοκιμές, καθώς ο Oliveira αναρρώνει ακόμα από τον τραυματισμό του. Δίπλα του ήταν οι τεχνικοί της Aprilia Racing, με τον δοκιμαστή του ιταλικού εργοστασίου Luca Salvadori να δοκιμάζει ένα νέο carbon πλαίσιο. Ο Fernandez κατάφερε να πλασαριστεί στην 5η θέση, αφού πρώτα είχε σημειώσει αρκετές φορές τον ταχύτερο γύρο.

Αναμφίβολα, ο Alex Marquez θα νιώθει κάπως περίεργα στην 6η θέση, δύο θέσεις πίσω από τον αδερφό του, που τον ακολουθεί όπου πηγαίνει, κερδίζοντας κάθε φορά την μάχη μεταξύ τους. Ακόμη και εδώ που ο Alex είχε το προβάδισμα, λόγω του περισσότερου χρόνου που οδηγεί μοτοσυκλέτα της Ducati, σε αντίθεση με τον Marc που είχε μόλις την πρώτη του επαφή με την GP23.

Ο Di Giannantonio βρέθηκε στην 7η θέση, δείχνοντας για ακόμη μία φορά ότι αξίζει να βρίσκεται στην μεγάλη κατηγορία των MotoGP. Μέχρι τον γύρο της Valencia το μέλλον του ήταν αμφίβολο, καθώς είχε χάσει την θέση του από την Gresini, ενώ η μεταγραφή του στην VR46 έγινε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Ο αναβάτης της Ducati, Enea Bastianini, που παραμένει στην εργοστασιακή ομάδα και το 2024, έκλεισε μια κακή για τον ίδιο σεζόν με έναν συμπαθητικό -αλλά όχι ιδιαίτερα καλό-χρόνο για να πάρει την 8η θέση. Βρέθηκε όμως μπροστά από τον Bagnaia, που ολοκλήρωσε τα δοκιμαστικά… 11ος, δίνοντας στον ομόσταυλό του την ικανοποίηση ότι ήταν ταχύτερος. Ίσως βέβαια ο Πρωταθλητής 2022 και 2023 να μην είχε κάτι να αποδείξει, σε αυτό τουλάχιστον το σημείο, αποφεύγοντας να πιέσει περισσότερο. Στο τέλος ο Bagnaia έχοντας καλή διάθεση έπαιξε με τις κάμερες, προσποιούμενος ότι κοιμάται, δείχνοντας ότι αξίζει και με το παραπάνω μία ξεκούραση μετά από μία τόσο έντονη σεζόν, όπου κατάφερε να μπει στο κλειστό γκρουπ των 13 αναβατών που έχουν κατακτήσει back-to-back Παγκόσμια πρωταθλήματα.

Καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης της Yamaha στο τεστ της Valencia ήταν ο Fabio Quartararo, όμως σίγουρα η 12η θέση δεν τον άφησε ικανοποιημένο. Να σημειωθεί ότι ο Γάλλος έχει ήδη προειδοποιήσει τους Ιάπωνες ότι θα τους εγκαταλείψει, αν δεν δει γρήγορα κάποια βελτίωση στο YZR-M1.

Ο δεύτερος μεγάλος πρωταγωνιστής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2023, Jorge Martin, όχι απλώς σημείωσε την πρώτη πτώση με μοτοσυκλέτα του 24, αλλά είχε και δεύτερη κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών. Οι δύο πτώσεις συνδυάστηκαν με έναν κακό χρόνο που τον έστειλε στην 15η θέση, με τον Ισπανό να χρειάζεται ξεκούραση και επανεκκίνηση πριν την νέα σεζόν, αφού έχασε μέσα από τα χέρια του τον τίτλο του 2023.

Ο Morbidelli ήρθε από την κακή Yamaha στην εξαιρετική μοτοσυκλέτα της Ducati, όμως η 16η θέση δεν δίνει μεγάλες προσδοκίες για την νέα χρονιά, τερματίζοντας μάλιστα πίσω από τον πρώην ομόσταυλό του, Quartararo… Είναι νωρίς ακόμα, αλλά ο Ιταλός έδωσε χλιαρή πρώτη εντύπωση και θα χρειαστεί να βάλει τα δυνατά του για να δείξει ότι αξίζει την εμπιστοσύνη της νέας του ομάδας.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Johann Zarco με Honda, με την 17η θέση του Γάλλου να κρίνεται από μέτρια έως και κακή. Βρέθηκε μόλις μία θέση μπροστά από τον νεαρό rookie της MotoGP κατηγορίας, Pedro Acosta, ο οποίος στο ντεμπούτο του με την RC16 της ομάδας της GASGAS έγραψε τον 18ο ταχύτερο χρόνο, ενώ κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών είχε και την παρθενική του πτώση στη μεγάλη κατηγορία, χωρίς ευτυχώς κάποιο τραυματισμό.

Η ολοκλήρωση του τεστ της Valencia, οι αναβάτες μπορούν πλέον να ξεκουραστούν και να ρίξουν λίγο τους ρυθμούς τους, ετοιμάζοντας τα σχέδιά τους για την επάνοδό τους το 2024, με την νέα χρονιά να τους βρίσκει στα δεύτερα δοκιμαστικά της σεζόν στην Sepang στις 1-3 Φεβρουαρίου 2024.

μοτοσυκλέταειδήσεις τώραDucatiΙσπανία