Moto|14.12.2023 07:22

Vespa: Η εταιρεία του ενός δισεκατομμυρίου

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Η κορυφαία εταιρεία στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων Interbrand αποτίμησε την αξία του εμβληματικού εμπορικού σήματος της Vespa, που ανήκει στο Piaggio Group, σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ!

Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν μάλιστα αύξηση 19% της εμπορικής αξίας της Vespa, σε σχέση με το 2021 όταν και άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ. Ο Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand δήλωσε: «Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.»

Προκειμένου η Interband να προσδιορίσει την οικονομική αξία του εμπορικού σήματος Vespa, χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης. Ενσωμάτωσε έτσι ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές για τη Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Η.Π.Α., Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Με την ολοκλήρωση της αποτίμησης η Vespa κατάφερε ταυτόχρονα να επιβεβαιώσει την ηγετική της θέση στις αγορές των ευρωπαϊκών χωρών, ενώ διαπιστώθηκε αύξηση της παρουσίας της σε Η.Π.Α. και Ασία. Ιδιαίτερη ανάπτυξη παρατηρήθηκε στην Ινδονησία, όπου ο Όμιλος Piaggio εγκαινίασε πρόσφατα τη λειτουργία ενός νέου εργοστασίου, για την τοπική αγορά. Η έρευνα της Interbrand επιβεβαίωσε και κάτι ακόμα, ότι η Vespa δεν αποτελεί απλώς μία εταιρεία κατασκευής scooter, αλλά ένα σύγχρονο lifestyle. Αυτό φαίνεται και από τις συνεργασίες της με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, Lego, Walt Disney αλλά και με τον διάσημο τραγουδιστή της pop, Justin Bieber.

Στη μελέτη της Interbrand αναλύθηκαν επίσης και οι παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score), όπου η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώθηκαν ως οι βασικές αρχές της Vespa. Αποδεικνύεται έτσι περίτρανα, όχι μόνο η βαθιά εγγύτητα της ιταλικής εταιρείας με τους πελάτες της, αλλά και η ικανότητα δημιουργίας συναισθηματικού δεσμού μαζί τους μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Ουσιαστικά, η Vespa επιβεβαιώνει ότι είναι μία εταιρεία μόδας και lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία κοιτάζει το μέλλον έχοντας μία ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν πίστα και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Από την μία, η αποτίμηση του εμπορικού σήματος που ξεπερνάει το 1 δις ευρώ, αναδεικνύει την σχέση που έχει αναπτύξει η εταιρεία με το κοινό της σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την άλλη, η Vespa δείχνει ισχυρή, αποτελώντας δυνατό χαρτί στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και όχι μία ζημιογόνο επιχείρηση. Μια ακόμα ιστορία επιτυχίας για τον Όμιλο Piaggio, που είδε φέτος τα έσοδά του να αυξάνονται κατά 25%, φτάνοντας συνολικά τα 2 δις ευρώ από όλες τις εμπορικές του δραστηριότητες.

εταιρείαVespaειδήσεις τώρα