Απόψεις|28.04.2020 14:51

Μην ανοίξουν τώρα τα σχολεία πλην Γ' λυκείου

Τέρενς Κουίκ

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το θέμα της επανέναρξης των σχολείων ΔΕΝ είναι κάτι απλό. Πρόκειται για ένα τεράστιο ζήτημα που έχει να κάνει πρωτίστως με τη διασφάλιση της υγείας των παιδιών και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου και δευτερευόντως με την επιμόρφωση.

Το γεγονός και μόνο ότι η επανέναρξη των μαθημάτων, έστω και σταδιακά, πήρε το πράσινο φως κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή των επιστημόνων που διαχειρίζονται τον φονιά κορωνοϊό, είναι ενδεικτικό του προβληματισμού αυτών των εξειδικευμένων γιατρών.

Βεβαίως και διαπιστώνεται μία ομοφωνία και σε επίπεδο γονέων, της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και του πολιτικού κόσμου, να επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές της Γ’ λυκείου ώστε να πάνε όσο μπορούν πιο ομαλά στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Αλλά από την άλλη, καταγράφονται πολλές ενστάσεις και μεγάλη ανησυχία από τους ίδιους φορείς, για το αν θα πρέπει να γυρίσουν σταδιακά στα θρανία κατά σειρά οι μαθητές της Α΄ και Β’ Λυκείου, του Γυμνασίου και μετά του Δημοτικού.

Κατανοώ απόλυτα το δημοσκοπικό εύρημα, που θέλει μια σοβαρή ποσόστωση των γονέων να μην θέλουν να στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία, την ώρα όπου η πανδημία δεν είναι υπό έλεγχο και οι ίδιοι οι επιστήμονες μιλάνε για το φόβο της εισβολής νέου κύματος.

Είναι πράγματι, να αναρωτιέται κανείς, εάν αξίζει τον κόπο για δύο-τρεις, άντε τέσσερεις εβδομάδες μάθημα και τεχνικά κάτω από δύσκολες συνθήκες, να αναλάβει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και το Υπουργείο Υγείας, το ρίσκο να ξεσπάσει μία επικίνδυνη διασπορά του covid-19 στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα, στις οικογένειές τους (με αδέλφια, γονείς και παππούδες/γιαγιάδες), και επί της ουσίας διασπορά στον περαιτέρω κοινωνικό ιστό.

Όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση πολλών σχολικών αιθουσών στην Επικράτεια και τον αριθμό των μαθητών ανά σχολείο και τάξη. Δεν είναι παντού ιδανικές οι υποδομές. Οι τάξεις δεν είναι πανεπιστημιακές αίθουσες όπου τα 10 άντε 20-25 παιδιά, μπορούν να αναπτυχθούν με τις αποστάσεις ασφαλείας. Και στο κάτω-κάτω της γραφής, μιλάμε για παιδιά που λίγο δύσκολο να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ελέγξουν ως προς τον τρόπο συμπεριφοράς τους κατά την προσέλευση, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και κατά την αναχώρησή τους από τα σχολεία.

Τα Ελληνόπουλα δεν είναι ούτε Κινεζάκια ούτε Γιαπωνεζάκια ως προς τη συμπεριφορά τους. Ακόμα και στο περιβάλλον του lock down με τα σημειώματα ή με τα sms με τον αριθμό 6, ήταν εμφανές ότι τα παιδιά, κυρίως από το Γυμνάσιο και πάνω, συμπεριφερόντουσαν στον περίπατό τους στις γειτονιές ή στα άλση, με τη λογική της παρέας και όχι της μεταξύ τους απόστασης. Τους έβλεπα, καθημερινά στο άλσος της Πανεπιστημιούπολης,

Προσωπικά πιστεύω ότι δεν πρέπει οι δύο Υπουργοί Υγείας και Παιδείας να πάρουν το κρίμα στο λαιμό τους, αν συμβεί το όποιο κακό.

Θα πρότεινα, με τη δική μου λογική, τα παιδιά, πλην της Γ΄ λυκείου, να επανέλθουν στα σχολεία από τη νέα χρονιά, όπου θα έχουμε και καλύτερη εικόνα για την αντιμετώπιση του κορωνοΪού.

Εάν τίθεται, ορθώς, το θέμα της μη απώλειας σημαντικού μέρους της διδακτέας ύλης, τα παιδιά στη νέα τάξη που θα πάνε το Σεπτέμβριο ή τέλη Αυγούστου, ας ξεκινήσουν τον πρώτο μήνα με μία σύνοψη των μαθημάτων που έχασαν την προηγούμενη χρονιά, στην προηγούμενη τάξη τους.

Πρόταση καταθέτω. Από εκεί και πέρα, την απόλυτη ευθύνη, ακόμα και έναντι ζωών ανθρώπων, θα την έχουν από τον Πρωθυπουργό, τους αρμόδιους Υπουργούς, αλλά και εκείνους της επιστημονικής Επιτροπής για τον κορωνοϊό, που αποτέλεσαν την πλειοψηφία μιας μη ομόφωνης απόφασης για τη λειτουργία των σχολείων.

σχολείαάρση μέτρων