Απόψεις|08.05.2019 14:56

Γρηγόρης Ψαριανός: Ο µεγάλος ταξιδευτής

Γεράσιμος Λιβιτσάνος

Οι µεγάλοι ποιητές και στιχουργοί του παρελθόντος δεν είναι πια µαζί µας ώστε να µας το θυµίζουν. ∆εν πειράζει όµως. Εχουµε τον µεγάλο ταξιδευτή, τον Γρηγόρη Ψαριανό. Τώρα και σε «γαλάζια» εκδοχή. Του πάνε τα µπλε; Αναµφισβήτητα αδυνατίζουν κιόλας. Οµως δεν θα τα φορέσει ακόµη. ∆ιότι θα είναι υποψήφιος µε τη Νέα Δηµοκρατία, ζητά από τους πάντες να ψηφίσουν Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά έως τις εκλογές θα παραµείνει λέει «ανεξάρτητος βουλευτής». Το ζήτησε, όπως είπε, από τον πρόεδρο της Νέας ∆ηµοκρατίας και αυτός το δέχθηκε. Τι ακριβώς σηµαίνει αυτό δεν µπορώ να καταλάβω.

Εδώ που τα λέµε, όµως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έκανε και µεγάλη παραχώρηση. ∆ιότι όταν παίρνεις στο κόµµα σου τον Γρηγόρη Ψαριανό, µάλλον δεν αναζητάς ένα πολιτικό στέλεχος που θα... µείνει για πάντα. Εναν σταθερό πολιτικό πυλώνα. Μέχρι στιγµής ο πρώην τολµηρός ραδιοφωνικός παραγωγός και από το 2007 βουλευτής στις περισσότερες πιθανές εκδοχές που µπορεί να έχει αυτή η ιδιότητα έχει να επιδείξει ακριβώς το αντίθετο.

Από το ΚΚΕ Εσωτερικού στον Συνασπισµό, από εκεί βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, µετά µε τη ΔΗΜΑΡ, ύστερα µε το Ποτάµι. Τώρα υποψήφιος µε τη Νέα ∆ηµοκρατία στον Νότιο Τοµέα της Αθήνας. Απ’ ό,τι διαπίστωσα οι περισσότεροι ιστότοποι χθες φρόντισαν να βρουν παλαιότερες δηλώσεις του. Εκείνες στις οποίες απέκλειε το ενδεχόµενο να κατέβει ποτέ µε τη Ν∆, χρησιµοποιώντας τη φράση «θα τρελαθούµε;». Προφανώς έτσι θεώρησαν ότι θα εκθέσουν τον Γρηγόρη Ψαριανό. Κάνουν λάθος όµως. Ο εν λόγω πολιτικός ανήκει σε άλλη κατηγορία. Εχει εµφανώς αποφασίσει να µετατρέψει αυτό που θεωρητικά είναι η «αδυναµία» του σε πλεονέκτηµα. Το ότι έχει περάσει από τέσσερα κόµµατα δεν θα το αφήσει να θεωρηθεί ένδειξη τυχοδιωκτισµού και έλλειψης πολιτικών αρχών. Αυτό δηλαδή που όντως είναι.

Θα το «πουλήσει» ως προτέρηµα και απόδειξη µιας ανεξάρτητης πορείας. Απ’ ό,τι πληροφορούµαι, µάλιστα, στο παρελθόν δεν δυσκολεύθηκε καθόλου να κατηγορήσει για... ευκαιριακή σχέση µε το κόµµα εσωκοµµατικούς του αντιπάλους. Οπως µαθαίνουν οι πρωτοετείς φοιτητές, στο marketing υπάρχουν τα conversion strategies. Δηλαδή οι τρόποι -όπως λέει το εγχειρίδιο- για να «µετατρέψουµε τα αδύνατα σηµεία σε δυνατά και τις απειλές σε ευκαιρίες». Αντε να δούµε πώς θα πάνε οι πωλήσεις (αυτήν τη φορά).

Γρηγόρης Ψαριανός