Απόψεις|18.05.2019 14:38

Ερασιτέχνες δηµοσκόποι

Έθνος Γνώμη

Οι εταιρείες δηµοσκοπήσεων πολύ συχνά τα τελευταία πολλά χρόνια πέφτουν έξω στα προεκλογικά γκάλοπ που κάνουν, κυρίως για δύο λόγους: Χρησιµοποιούν δείγµα µε έναν τρόπο προσέγγισης (σταθερά τηλέφωνα, απαντούν στο σπίτι άνθρωποι µεγάλης ηλικίας) και όχι µε συνδυαστικές µορφές, που θα µετρούσαν και άλλα δυναµικά κοινά (µε προσωπική επιτόπου συνέντευξη, µε social media και emails), κάτι όµως που απαιτεί πολλαπλάσιο δείγµα επιστηµονικά ορισµένο και πολλαπλάσιο κόστος.

Και συνήθως, µε απαίτηση του πελάτη τους, µοιράζουν τους αναποφάσιστους, κάτι που είναι αυθαίρετο, αφού συνήθως οι τελευταίοι παραµένουν αναποφάσιστοι έως την κάλπη. Γιατί αν η διαφορά µεταξύ Ν∆ και ΣΥΡΙΖΑ είναι π.χ. 6% (υπόθεση εργασίας) και οι αναποφάσιστοι 18%, τότε µπορούν να συµβούν πολλά: από συντριβή του ΣΥΡΙΖΑ µέχρι και ανατροπή… Ωστόσο υπάρχουν πρακτικά σηµάδια που δείχνουν την κατεύθυνση ροής των αναποφάσιστων ψηφοφόρων. Ποια είναι τα σηµάδια;

Αν υποθέσουµε ότι και τα δύο µεγάλα κόµµατα µπορούν να οργανώσουν καλές συγκεντρώσεις για τους αρχηγούς τους, άρα η µαζικότητά τους δεν αποτελεί κριτήριο, η τηλεθέαση των οµιλιών και των συνεντεύξεών τους είναι ένα µέτρο αδιάψευστο του ενδιαφέροντος της κοινής γνώµης, άρα και των αναποφάσιστων.

Και εδώ ο Τσίπρας ξεπερνά ακόµη και τα προκριµατικά της Eurovision µε την ελληνική και κυπριακή συµµετοχή. Οι συνεντεύξεις του αφήνουν τον Μητσοτάκη στα µισά… Το αν πείθει ή όχι… υποµονή. Κυριακή κοντή γιορτή.

δημοσκοπήσεις