Απόψεις|03.12.2018 15:26

?ώδεκα απλά µαθήµατα για τις σχολικές καταλήψεις

Ευάγγελος Χεκίμογλου

Η επικοινωνία µας µε τους έφηβους θυµίζει διαβητική γιαγιά που ξέχασε να πάρει το χάπι της και πηγαίνει µε ξεκούµπωτη ρόµπα να αγοράσει γάλα από το µπαρ της γωνίας. Το µπαρ δεν διαθέτει γάλα, εποφθαλµιά όµως το πορτοφόλι της κυρίας. Εµείς δεν ξέρουµε τι να πούµε στους εφήβους, εποφθαλµιούµε όµως την ψήφο των γονιών τους και λίαν προσεχώς τη δική τους. Κι επειδή έχουµε ξεχάσει να πάρουµε το χάπι µας, η σύγχυσή µας δεν περιγράφεται.

«Η Μακεδονία είναι ελληνική» είναι σύνθηµα ανακριβές. «Η δηµοκρατία πούλησε τη Μακεδονία» είναι σύνθηµα αντικοινοβουλευτικό. «Αλήτες, προδότες πολιτικοί» είναι σύνθηµα ναζιστικό. Πρόκειται για διαφορετικά πράγµατα, τα οποία συνήθως συγχέουµε κι έτσι τα συγχέουν και οι έφηβοι. 

Το «Η Μακεδονία είναι ελληνική» το λέει όποιος αγνοεί τη διαφορά από το «Η Μακεδονία είναι ελληνικό όνοµα». Η σύγχυση θεραπεύεται µε τέσσερα µαθήµατα για τα βιλαέτια της Ρούµελης στην περίοδο 1850-1912. Το «Η δηµοκρατία πούλησε τη Μακεδονία» το λέει όποιος επιδιώκει την κατάλυση του κοινοβουλευτισµού, διότι πιστεύει ότι ένας δικτάτορας θα τα καταφέρει καλύτερα. Θεραπεύεται µε τη διδασκαλία των µαθηµάτων «Η δικτατορία Πάγκαλου», «Η δικτατορία Μεταξά», «Η δικτατορία Παπαδόπουλου» και «Η δικτατορία Ιωαννίδη».

Το «Αλήτες, προδότες πολιτικοί» το λέει όποιος επιδιώκει την κατάργηση της πολιτικής και την εγκαθίδρυση ναζιστικού καθεστώτος. Θεραπεύεται µε τα µαθήµατα «Αουσβιτς», «Νταχάου» και «Οι καταστροφές  της Γερµανίας από τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο». Σύνολο ωρών έντεκα.

∆ύο µέρες της επόµενης εβδοµάδας επαρκούν για να διδαχτούν αυτά τα µαθήµατα. Λείπει η δωδεκάτη ώρα, για να συµπληρωθεί το εξάωρο, κι αυτή θα έχει θέµα «Η τεχνική των σχολικών καταλήψεων». Ας διδαχτούν τα έρηµα να κάνουν τουλάχιστον µια κατάληψη της προκοπής. Αν είναι κάποιος να τους το µάθει, ας είναι το δηµοκρατικό σχολικό σύστηµα κι όχι οι ναζιστές που µισούν τις καταλήψεις και γι’ αυτό δεν θα µάθουν ποτέ την τεχνική τους 

καταλήψεις σχολείωνΜακεδονία