Παιδεία|17.11.2021 10:38

Κορονοϊός: Μακριά από τις τάξεις παραμένουν μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

Νικολίτσα Τρίγκα

Μέτρα για τους μαθητές οι οποίοι έχουν προβλήματα υγείας και λόγω της πανδημίας δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα δια ζώσης μαθήματα στο σχολείο τους, ζητούν γονείς και εκπαιδευτικοί ώστε τα παιδιά να μη χάσουν τη χρονιά τους. Ανάλογα αιτήματα έρχονται και από τα πανεπιστήμια από φοιτητές αλλά και οι καθηγητές οι οποίοι ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες ή με σοβαρά προβλήματα υγείας και φοβούνται να βρεθούν μέσα στα αμφιθέατρα. Μάλιστα σχετική επιστολή έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας και στον πρύτανη φοιτητές της Νομικής σχολής της Αθήνας.

Για το θέμα αυτό μάλιστα κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μερόπη Τζούφη η οποία ζητά απαντήσεις και άμεσα μέτρα για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας γιατί αδυνατούν να συμμετάσχουν στη δια ζώσης διδασκαλία.

Όπως τονίζει η κυρία Τζούφη, τα συγκεκριμένα παιδιά αν και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, δεν υποστηρίζονται -όπως προβλέπεται- με κατ’ οίκον διδασκαλία (είτε δια ζώσης είτε με τηλεκπαίδευση) λόγω έλλειψης πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, η Μερόπη Τζούφη ζητά από τη Νίκη Κεραμέως να αιτιολογήσει την καθυστέρηση δύο μηνών στην παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας σε μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, ενώ την καλεί να παρουσιάσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών.

Νομική Αθήνας

Να τους δοθεί η δυνατότητα να παρακολουθούν τα μαθήματα τους εξ αποστάσεως ζητούν φοιτητές της Νομικής Αθήνας αλλά και άλλων πανεπιστημίων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας ή συγκατοικούν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Όπως τονίζουν οι φοιτητές «ανάμεσά μας υπάρχουν φοιτητές καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς, νεφροπαθείς, με νευρολογικά νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι λόγω θεραπευτικής αγωγής, πάσχοντες από αυτοάνοσα νοσήματα και από άλλες παθήσεις, που καθιστούν την έκθεση στον ιό απειλητική για τη ζωή».

Το υπουργείο Παιδείας δεν έδωσε φέτος τη δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης ούτε στα πανεπιστήμια παρά το γεγονός ότι το ζήτησαν επιτακτικά τόσο καθηγητές όσο και φοιτητές με προβλήματα υγείας με αποτέλεσμα κάποιοι να μην πηγαίνουν καθόλου στο πανεπιστήμιο και άλλοι να πηγαίνουν ζώντας με την αγωνία ότι μπορεί να ασθενήσουν παρά το γεγονός ότι έχουν κάνει και τα εμβόλια. Οι φοιτητές σε επιστολή που έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας, στον πρύτανη του πανεπιστημίου και στον κοσμήτορα της σχολής τους υπογραμμίζουν ότι «αποτελεί όνειδος για τον πολιτισμό μας, το ότι η κατηγορία των φοιτητών και φοιτητριών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες αντιμετωπίζεται ως “ανύπαρκτη” από τους λαμβάνοντες τις αποφάσεις και τους έχοντες θέσεις ισχύος».

Η επιστολή των φοιτητών

«Αξιότιμη κ. Υπουργέ, αξιότιμε κ. Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών, αξιότιμε κ. Κοσμήτορα της Νομικής Σχολής,

οι κάτωθι υπογράφοντες φοιτητές και φοιτήτριες, ανήκοντες – οι ίδιοι ή άτομα με τα οποία συνοικούμε – σε ευπαθείς ομάδες, θα θέλαμε να σας καταστήσουμε ενήμερους ότι υπό τις παρούσες συνθήκες η διά ζώσης παρακολούθηση μαθημάτων είναι αδύνατη για εμάς, καθώς συνεπάγεται άμεσο και σοβαρό κίνδυνο για την υγεία μας. Ανάμεσά μας υπάρχουν φοιτητές καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς, νεφροπαθείς, με νευρολογικά νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι λόγω θεραπευτικής αγωγής, πάσχοντες από αυτοάνοσα νοσήματα και από άλλες παθήσεις, που καθιστούν την έκθεση στον ιό απειλητική για τη ζωή. Ωστόσο, η συνέχιση των σπουδών μας είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας. Η μη ύπαρξη δυνατότητας εξ αποστάσεως παρακολούθησης μας αποκλείει από την απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση και μας στερεί την πολύτιμη εμπειρία της ζωντανής ακρόασης και παρακολούθησης των παραδόσεων, την οποία κανένα σύγγραμμα δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

Στη Νομική Σχολή διδασκόμαστε ότι το Σύνταγμά μας, ως κατ’ εξοχήν ανθρωποκεντρικό νομοθέτημα, μεριμνά και προνοεί για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και υγείας. Οι συνταγματικές προβλέψεις ορθώνουν αδιαπέραστο προστατευτικό πλέγμα για την ανθρώπινη αξία και ζωή, αναγνωρίζουν ρητά το δικαίωμα στην υγεία, ενώ προστατεύουν και το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Αποτελεί όνειδος για τον πολιτισμό μας το ότι η κατηγορία των φοιτητών και φοιτητριών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες αντιμετωπίζεται ως “ανύπαρκτη” από τους λαμβάνοντες τις αποφάσεις και τους έχοντες θέσεις ισχύος. Παρακαλούμε θερμά να επιληφθείτε του ζητήματος υιοθετώντας το υβριδικό μοντέλο ή δίνοντας τη δυνατότητα αναμετάδοσης για όλα τα μαθήματα, προκειμένου να μην στερηθούμε την ουσιαστική φοίτηση στη Σχολή, και προκειμένου αυτή να αποδειχθεί χώρος που προωθεί έμπρακτα τη συμπεριληπτικότητα και την ισότητα των ευκαιριών απέναντι σε όλα τα μέλη της.

Με τιμή,

οι ανήκοντες σε ευπαθείς ομάδες, οι συνοικούντες με αυτούς και οι υποστηρίζοντες το αίτημα αυτών, φοιτητές και φοιτήτριες της Νομικής Σχολής Αθηνών».

μαθητέςΚορονοϊόςΝίκη Κεραμέωςσχολείατηλεκπαίδευσηυπουργείο Παιδείας