Αθλητισμός|04.09.2022 17:59

Formula 1: Τίποτα δεν σταματά τον Μαξ Φερστάπεν - Νικητής στο... σπίτι του και αγκαλιά με τον τίτλο

Newsroom

Τίποτα και κανείς δεν μπορεί να σταματήσει τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull απ' την κατάκτηση του δεύτερου σερί τίτλου στη Formula 1. Ο 24χρονος Ολλανδός πιλότος κυριάρχησε στο... σπίτι του καθώς τερμάτισε πρώτος στην πίστα του Ζάντβουρτ. Ο Μαξ πανηγύρισε τη δέκατη εφετινή νίκη του (τέταρτη συνεχόμενη) και την 30ή στην καριέρα του που τον φέρνει αγκαλιά με τον τίτλο καθώς η Ferrari και ο Σαρλ Λεκλέρκ, ο οποίος τερμάτισε τρίτος, δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του.

Ήδη ο Ολλανδός βρίσκεται στο +109 απ' τον Μονεγάσκο αλλά και απ' τον Σέρχιο Πέρες καθώς απομένουν μόλις επτά αγώνες (Βαθμολογία: Φερστάπεν 310, Λεκλέρκ 201, Πέρες 201). Ωστόσο είναι φανερό πως η κυριαρχία της Red Bull είναι αδιαμφισβήτητη εφέτος.

Πάντως το γκραν πρι του Ζάντβουρτ έδειξε την ανοδική πορεία που έχει η Mercedes, η οποία με τη βελτίωση του μονοθέσιού της αλλά και με τη στρατηγική της, βρέθηκε να διεκδικεί τη νίκη. Τα χάλασε όμως στο φινάλε με την επιλογή των ελαστικών του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος έμεινε εκτός βάθρου. Αντιθέτως, ο Τζορτζ Ράσελ με την έτερη Mercedes, τερμάτισε δεύτερος και ανέβηκε για έκτη φορά στο βάθρο. Βρίσκεται μάλιστα στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης μπροστά από Σάινθ και Χάμιλτον.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα έχει ως εξής: Φερστάπεν, Ράσελ, Λεκλέρκ, Χάμιλτον, Πέρες, Αλόνσο, Νόρις, Σάινθ, Οκόν, Στρολ. Το επόμενο γκραν πρι είναι προγραμματισμένο για την ερχόμενη Κυριακή (11/9) στην Ιταλία, στο... σπίτι της Ferrari.

Μάχη στρατηγικής και ελαστικών

Στο γκραν πρι της Ολλανδίας παίχτηκε μια μάχη στρατηγικής κυρίως. Οι εγκαταλείψεις του Τσουνόντα στον 46ο γύρο και του Μπότας στον 55ο έφεραν ανατροπές καθώς το virtual safety car και το safety car αντιστοίχως, άλλαξε τα δεδομένα με τα ελαστικά. Αρχικά η Red Bull και ο Φερστάπεν είχαν ξεκάθαρο προβάδισμα μέχρι την πρώτη εγκατάλειψη, εν συνεχεία η Mercedes και ο Χάμιλτον, που είχαν επιλέξει σκληρή γόμα και στρατηγική ενός πιτ-στοπ, φάνηκε να έχουν τον πρώτο λόγο, αλλά η δεύτερη εγκατάλειψη (του Μπότας), έδωσε εκ νέου το προβάδισμα στη Red Bull που άλλαξε σε μαλακή γόμα. Αντιθέτως, ο Χάμιλτον έμεινε στην πίστα με τη μέση γόμα και βγήκε χαμένος.

Κάτι που φάνηκε άλλωστε στην πρώτη κιόλας στροφή μετά την έξοδο του safety car στον 61ο γύρο, καθώς ο Φερστάπεν πέρασε στο τέλος της ευθείας τον Χάμιλτον. Κι ακολούθως στον 63ο γύρο τον προσπέρασε άνετα και ο teamate του Τζόρτζ Ράσελ. Το γεγονός αυτό έκανε έξαλλο τον Χάμιλτον που είπε μερικά «γαλλικά» προς την ομάδα του για την στρατηγική επιλογή να μην αλλάξει ελαστικά! Λίγο αργότερα στον 66ο γύρο και ο Λεκλέρκ προσπέρασε τον Χάμιλτον.

FerrariGP ΟλλανδίαςΛιούις ΧάμιλτονMercedesΤζορτζ ΡάσελFormula 1Σαρλ ΛεκλέρκRed BullΜαξ Φερστάπεν