Τεχνολογία|30.09.2023 12:21

Πώς μια χρέωση 20 λεπτών έκανε άνω κάτω τον κόσμο του gaming - Η «βόμβα» της Unity, το μένος των προγραμματιστών και το αβέβαιο μέλλον

Newsroom

Η Unity, μια αμερικανική εταιρεία της οποίας το λογισμικό χρησιμοποιείται για τη σχεδίαση και την εκτέλεση χιλιάδων παιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων επιτυχιών όπως το Pokemon GO και το Genshin Impact, ανακοίνωσε στις 12 Σεπτεμβρίου νέες χρεώσεις για τους προγραμματιστές.

Η εταιρεία επρόκειτο να χρεώνει 20 σεντς κάθε φορά που ένα παιχνίδι που υποστηρίζεται από την Unity εγκαθίσταται σε οποιαδήποτε συσκευή, μια κίνηση που οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι θα μπορούσε να καταρρεύσει τα στούντιο και να ακυρώσει νέες κυκλοφορίες.

Δέκα ημέρες αργότερα, μετά από μια έντονη και πολλές φορές χυδαία αντεπίθεση από τα στούντιο και τους προγραμματιστές, η Unity πήρε πίσω κάποιες από τις αλλαγές. Αλλά για πολλούς προγραμματιστές, η ζημιά μπορεί να είναι ανεπανόρθωτη.

«Αν αναγκαστώ να δεχτώ τις τρέχουσες συνθήκες, θα φύγω», δήλωσε ο Alain Puget, διευθυντής του γαλλικού στούντιο Alkemi.

Η Unity ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία της υποστηρίζει το 70% των 1.000 κορυφαίων παιχνιδιών για κινητά και ότι οι χρήστες κατεβάζουν εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με το λογισμικό της τέσσερις δισεκατομμύρια φορές τον μήνα. Η επιβολή έστω και ενός μικρού τέλους θα αποφέρει μεγάλα οφέλη, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Taipei Times.

«Οι δημιουργοί παιχνιδιών έχουν ήδη αρχίσει να εξετάζουν το ενδεχόμενο αλλαγής μηχανής παιχνιδιών», δήλωσε ο Rhys Elliott, αναλυτής αγοράς στην εταιρεία συμβούλων Newzoo.

Η αρχή της πτώσης

Όλα ήταν πολύ διαφορετικά το 2005, όταν η Unity κυκλοφόρησε με την υπόσχεση ότι θα εκδημοκρατίσει την ανάπτυξη παιχνιδιών. Η πλατφόρμα λογισμικού της ήταν φθηνή και εύκολη στη χρήση και γρήγορα έγινε το αγαπημένο προϊόν των ανεξάρτητων και μικρότερων προγραμματιστών.

Η κύρια καινοτομία ήταν ότι οι σχεδιαστές μπορούσαν να βασιστούν σε στοιχεία από άλλα παιχνίδια, όπως ο φωτισμός ενός φόντου ή οι κινήσεις των χαρακτήρων. Πριν την εμφάνιση της Unity και των ανταγωνιστών της, κάθε παιχνίδι κατασκευαζόταν κατά παραγγελία, με τα γραφικά και όλα τα υπόλοιπα να κατασκευάζονται από την αρχή.

Μετά από μια αστρική άνοδο, η εταιρεία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2020. Για πολλούς παρατηρητές του κλάδου, η εισαγωγή στο χρηματιστήριο ήταν η αρχή της πτώσης...

Η εταιρεία, η οποία προβλέπει έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ φέτος, προχώρησε σε πολλά «κύματα» απολύσεων και αποξένωσε τους χρήστες με τη βελτίωση του λογισμικού και της τιμολόγησης.

Στη συνέχεια ήρθε η «βόμβα» της 12ης Σεπτεμβρίου και μετά τις αντιδράσεις η εταιρεία επέστρεψε με μια συγγνώμη. «Ακούσαμε τις ανησυχίες σας, εσείς είστε αυτό που κάνει την Unity σπουδαία» και μια νέα προσφορά για τον περιορισμό της εισφοράς στα πιο επιτυχημένα παιχνίδια.

Ο Puget πιστεύει ότι η εταιρεία έκανε μια «εντελώς παράλογη» αρχική πρόταση, έτσι ώστε η μεταγενέστερη προσφορά τους, η οποία εξακολουθεί να τους αποφέρει ένα τεράστιο κέρδος, να μοιάζει πιο συμπαθητική.

Το μένος είναι μεγάλο

Το μένος των προγραμματιστών υποδηλώνει ότι η Unity έχει πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να γίνει ξανά αποδεκτή στην κοινότητα.

Λίγο μετά την αρχική ανακοίνωση, δημιουργήθηκε ένας λογαριασμός στο X για να συγκεντρώσει τις αντιδράσεις με τον τίτλο «f***ed by Unity», ο οποίος απέκτησε περισσότερους από 15.000 οπαδούς μέσα σε λίγες ημέρες.

Ενώ ορισμένοι προγραμματιστές εξέδωσαν ειλικρινείς επιστολές, άλλοι κατέφυγαν σε εικόνες με υψωμένα μεσαία δάχτυλα μπροστά από το λογότυπο της Unity ή σε σύντομα μηνύματα με αισχρές εκφράσεις δυσαρέσκειας.

«Σταμάτα. WTF;», ήταν η σκληρή απάντηση της Innersloth, της οποίας το παιχνίδι Among Us, φτιαγμένο με το λογισμικό Unity, έχει περίπου 500 εκατομμύρια παίκτες.

Ο Puget δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρος αν υπάρχει τρόπος να επανέλθει η Unity, λέγοντας ότι «όπως όλοι οι άλλοι» θα εξετάσει εναλλακτικές λύσεις.

video gamesβιντεοπαιχνίδι