Τηλεόραση|27.08.2022 09:00

Βικτόρια Χίσλοπ στο ethnos.gr: «Στο "Μια νύχτα του Αυγούστου" περιγράφεται μία σκληρή ιστορία, μια γυναικοκτονία»

Άγγελος Γεραιουδάκης

Η ΕΡΤ είναι από τους τηλεοπτικούς σταθμούς που έχει «ζωντανέψει» ίσως τα περισσότερα αριστουργήματα της ελληνικής λογοτεχνίας. Συνεχίζοντας, λοιπόν, την επιτυχημένη πόρεια που έχει χαράξει εδώ και χρόνια, τους επόμενους μήνες θα δούμε την πολλά υποσχόμενη σειρά «Μια νύχτα του Αυγούστου». Τη σειρά, δηλαδή, που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα -που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός- της βραβευμένης συγγραφέως Βικτόρια Χίσλοπ, η οποία έτσι συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία της, με τη δημόσια τηλεόραση, που ξεκίνησε την προηγούμενη σεζόν με το «Καρτ Ποστάλ».

Η νέα δραματική σειρά αποτελεί τη συνέχεια του μπεστ σέλερ «Το Νησί» και διαδραματίζεται τη δεκαετία του ’50. Η Σπιναλόγκα κλείνει και ακολουθεί ένα γλέντι στο χωριό. Οι υγιείς συναντούν τους πρόσφατα θεραπευμένους και όλοι μαζί γιορτάζουν την απελευθέρωση από τον φόβο και την αρρώστια. Όμως όλα παγώνουν με τη δολοφονία μιας γυναίκας από τον σύζυγό της, όταν εκείνος μαθαίνει ότι είχε για εραστή τον καλύτερό του φίλο.

Η δράση στη σειρά «Μια νύχτα του Αυγούστου» από την Κρήτη και την περιοχή της Ελούντας μεταφέρεται στον Πειραιά, καθώς οι κεντρικοί χαρακτήρες παίρνουν το πλοίο της γραμμής για μια καλύτερη ζωή μακριά από κοινωνικούς στιγματισμούς και αποκλεισμούς. «Πολλοί από τους χαρακτήρες που είδαμε στο "Νησί" ακροβατούν, προς το τέλος του βιβλίου, μεταξύ της θλίψης και της απόγνωσης. Ο φόνος της Άννας από τον σύζυγό της αλλάζει τις ζωές πολλών – και της οικογένειάς της και του εραστή της. Αισθάνθηκα ότι ήθελα να τους ακολουθήσω ενόσω προσπαθούν να βρουν τις προσωπικές τους απαντήσεις αλλά και την κάθαρση» λέει, χαρακτηριστικά, η Βικτόρα Χίσλοπ στο ethnos.gr.

Στην ιστορία της, εναλλάσσονται το γέλιο με το δάκρυ, η ελπίδα με την απόγνωση, η ζωή με το θάνατο και παράλληλα υπάρχουν αντιζηλίες, οικογενειακές συγκρούσεις, ανατροπές. «Για να είναι ελκυστική μια ιστορία, δεν σημαίνει πως πρέπει να εμπεριέχει τη δραματικότητα της απόγνωσης και του θανάτου. Δεν υπάρχουν κανόνες για την αφήγηση αλλά σίγουρα υπάρχουν στοιχεία που με παρακινούν για να τα αφηγηθώ. Προσωπικά μου αρέσει η ισορροπία όπως και η αίσθηση ότι στο τέλος υπάρχει περισσότερη ελπίδα παρά απόγνωση» προσθέτει.

Πώς είναι να παρακολουθείτε ως τηλεθεατής τις ιστορίες που δημιουργήσατε ως συγγραφέας;

Εξαιτίας του ότι δούλεψα με διαφορετικά συνεργεία στο «Νησί», «Κάρτ Ποστάλ» και τώρα με το «Μια Νύχτα του Αυγούστου», αισθάνομαι πολύ χαρούμενη και ικανοποιημένη βλέποντας τα βιβλία μου να μεταφέρονται στην οθόνη. Ένας συγγραφέας πρέπει να πάρει μια ξεκάθαρη απόφαση από την αρχή. Είτε να εμπλακεί πολύ έντονα στα πάντα, από τη συγγραφή του σεναρίου και το κάστινγκ ή να πουλήσει τα δικαιώματα της ιστορίας τους στον παραγωγό και να φύγει. Μέχρι σήμερα, έχω επιλέξει τον πρώτο δρόμο και είμαι πολύ χαρούμενη με το αποτέλεσμα!

Είναι μεγάλο ρίσκο κάποιος να επανέρχεται με τη συνέχεια μιας σειράς που στο παρελθόν είχε κάνει μεγάλη επιτυχία; Εσείς πώς αισθάνεστε λίγες εβδομάδες πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα;

Θα το έλεγα μεγάλη «πρόκληση» κι όχι ρίσκο. Οι προκλήσεις μάς κάνουν πάντα να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Και πιστεύω πως αυτό ακριβώς συμβαίνει με τη σειρά «Μια Νύχτα του Αυγούστου».

Αν και το «Νησί» προβαλλόταν μέσα από τη συχνότητα του MEGA, εσείς επιλέξατε την ΕΡΤ για τη συνέχεια του νέου κύκλου. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πάρετε αυτή την απόφαση;

Αυτή ήταν η απόφαση της εταιρείας παραγωγής, Need a Fixer. Σίγουρα για να ληφθεί μια τέτοια απόφαση εμπλέκονται οικονομικά θέματα όπως και προγραμματισμού.

Το «Νησί» έχει ταυτιστεί με συγκεκριμένα πρόσωπα μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Ένα από αυτά είναι και ο Θοδωρής Παπαδουλάκης. Υπήρξε πρόταση συνεργασίας, δεδομένου ότι ξέρει το πρότζεκτ;

«Το Νησί» ήταν η πρώτη μεγάλη τηλεοπτική σκηνοθεσία του Θοδωρή Παπαδουλάκη και σίγουρα αναφέρθηκε το όνομά του για να κάνει και τη συνέχεια. Ωστόσο, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε με τη Ζωή Σγουρού, η οποία ήταν βοηθός σκηνοθεσίας του Θοδωρή όταν γυρίσαμε «Το Νησί». Ήμουν πολύ πρόθυμη να δώσουμε σε μια γυναίκα αυτή την ευκαιρία. Έχω την αίσθηση ότι οι γυναίκες δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στην Ελλάδα ακόμη κι όταν είναι πολυτάλαντες και αφοσιωμένες. Η Ζωή κάνει μια εξαιρετική δουλειά και είμαι ενθουσιασμένη που δουλεύω μαζί της. Στο επίκεντρο αυτής της ιστορίας είναι μια «γυναικοκτονία». Ο σύζυγός σκοτώνει τη γυναίκα του, δυστυχώς εξαιρετικά επίκαιρο θέμα για την Ελλάδα αυτόν τον καιρό. Οπότε φαίνεται ακόμη πιο σωστό να σκηνοθετεί μια γυναίκα. Είναι μια σκληρή ιστορία.

Κάποιοι από τους ηθοποιούς που έπαιζαν στο «Νησί», όπως η Μαρία Πρωτόπαππα και ο Αιμίλιος Χειλάκης, αποφάσισαν να μην βρίσκονται στον νέο κύκλο της σειράς. Ήταν κάτι που σας στεναχώρησε;

Νομίζω πως δεν έπαιξαν στη σειρά επειδή ήδη είχαν ανειλημμένες υποχρεώσεις και είχαν δεσμευτεί. Ωστόσο έχουμε πολλούς από τους ηθοποιούς που έπαιζαν στο Νησί. Τη Γιούλικα Σκαφιδά, τον Γιάννη Στάνκογλου, τον Τάσο Νούσια, τον Αλέξανδρο Λογοθέτη και πολλούς ακόμη. Οπότε υπάρχει ένας πραγματικός πυρήνας της ιστορίας που συνδέει σθεναρά το παλιό σύνολο των ηθοποιών. Και υπάρχουν εξαιρετικοί νέοι ηθοποιοί που ταιριάζουν απίστευτα. Το κοινό θα πρέπει να αδημονεί για αυτές τις επιπλέον ιστορίες που θα δουν στις οθόνες τους.

Δεδομένου ότι το «Νησί» και το «Μία νύχτα του Αυγούστου» είναι κατά κάποιο τρόπο σειρές εποχής και το «Καρτ Ποστάλ» είναι γυρισμένη στο σήμερα, εσάς σας αρέσουν περισσότερο τα σήριαλ εποχής ή τα πιο σύγχρονα;

Μου αρέσουν και τα δύο το ίδιο. Μου άρεσε η ευκαιρία να γυρίσουμε μια μοντέρνα με σύγχρονη αισθητική σειρά – όπως επίσης και να αναδημιουργήσουμε μια διαφορετική περίοδο. Και τα δύο απαιτούν διαφορετικές ικανότητες. Κι όταν κινηματογραφείς κάτι στην Κρήτη (αυτό ήταν το σκηνικό για τη σειρά Καρτ Ποστάλ) υπάρχει και η προστιθεμένη χαρά του να κινηματογραφείς κάπου που είναι εντελώς εκτός χρόνου.

Μέχρι στιγμής, έχουν μεταφερθεί τρία βιβλία σας στη μικρή οθόνη. Υπάρχει κάποιο άλλο που θα θέλατε; Ή ακόμα και να γίνει ταινία;

Έχουν πουληθεί τα δικαιώματα κι από άλλα βιβλία μου τα οποία βρίσκονται στη διαδικασία της μεταφοράς. Ελπίζω ότι Το Νήμα θα είναι το επόμενο που θα δει το κοινό. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο της συγγραφής του σεναρίου.

Υπάρχουν ακόμα οι προϋποθέσεις ώστε να γίνονται μεγάλες παραγωγές στην ελληνική τηλεόραση;

Σίγουρα υπάρχει πολύ διαθέσιμο ταλέντο! Το τεχνικό προσωπικό και οι ηθοποιοί είναι παραπάνω από έτοιμοι για μια διεθνή παραγωγή. Είναι θέμα επένδυσης και μόνο. Σε πολλές από τις σειρές στο Netflix, το κάθε επεισόδιο κοστίζει εκατομμύρια δολάρια. Αλλά είμαι σίγουρη πως η ελληνική τηλεόραση είναι έτοιμη γι’ αυτό. Ίσως να πρέπει να βρεθούν προκαταβολικά ξένοι επενδυτές.

Τι παρακολουθείτε συνήθως στη μικρή οθόνη;

Λατρεύω τη γαλλική Τηλεόραση (Το Lupin και το Marseille είναι μέχρι στιγμής τα αγαπημένα μου). Αγαπώ πολύ και τα ντοκιμαντέρ. Πιστεύω πως πολλοί δημιουργοί ντοκιμαντέρ είναι σαν τους ντετέκτιβ – στοχεύουν στην αλήθεια των γεγονότων.

Τα περισσότερα από τα βιβλία σας ανήκουν στα κοινωνικά μυθιστορήματα που κρύβουν δυνατές ιστορίες, έρωτες, πάθη. Έχετε σκεφτεί να γράψετε σε διαφορετικό ύφος και είδος;

Έχω πολλές ιδέες για κωμωδία αλλά είναι πιο δύσκολο να διατηρήσεις το κωμικό στοιχείο σε όλη τη διάρκεια ενός βιβλίου. Αλλά θα συνεχίζω να προσπαθώ.

Αν ήσασταν εσείς ηρωίδα σε μία ιστορία σας, ποιος θα ήταν ο στόχος της γυναίκας αυτής;

Οτιδήποτε «άδικο» και «αθέμιτο». Κι αυτά έχουν πολλές εκφάνσεις.

Τι σας κρατάει δημιουργική;

Το να ταξιδεύω και να μιλάω σε ξένους.

Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σχέδια σας;

Ξεκίνησα ήδη να γράφω μια νέα ιστορία… ελπίζω ότι θα είναι έτοιμη τη νέα χρονιά

Βικτόρια ΧίσλοπΕΡΤ1Ψυχογιόςειδήσεις τώρασυνέντευξηΕΡΤ