Τηλεόραση|19.09.2022 10:00

Έρωτας Φυγάς: Είδαμε τα πρώτα επεισόδια από τη νέα παραγωγή υψηλών προδιαγραφών του OPEN λίγο πριν από την πρεμιέρα

Άγγελος Γεραιουδάκης

Η ελληνική μυθοπλασία έχει ανθίσει ξανά στη μικρή οθόνη. Η φετινή σεζόν θα είναι γεμάτη από νέα αλλά και ήδη επιτυχημένες σειρές. Περισσότερες από 35 παραγωγές μετράμε μέχρι στιγμής, οι οποίες υπόσχονται δυνατή πλοκή και συγκλονιστικές ερμηνείες, ενώ τα κανάλια εξετάζουν νέα σενάρια που σκοπεύουν να εντάξουν στο πρόγραμμά τους, στο δεύτερο μισό της σεζόν. Ιστορίες που θα γεμίσουν τ’ απογεύματα και τα βράδια μας, με αγωνία, έρωτα, νοσταλγία, ίντριγκα, γέλιο και όμορφες στιγμές. Τα πληκτρολόγια των σεναριογράφων έχουν πάρει ήδη «φωτιά», γράφοντας πυρετωδώς τις καταιγιστικές εξελίξεις των πολυδιάστατων ηρώων τους.

Στη μάχη της μυθοπλασίας ρίχνεται και το OPEN, έχοντας λίγες και καλές σειρές να προτείνει στους τηλεθεατές με μια εξ’ αυτών να είναι ο «Έρωτας Φυγάς» που κάνει πρεμιέρα σήμερα, Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, στις 17:45. Μία παραγωγή υψηλών προδιαγραφών που θα μας ταξιδέψει στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’50, η οποία ξεπερνά τα σκοτάδια της, προχωρά και εξελίσσεται, μέσα από έναν έρωτα μοιραίο, σταυροδρόμια ηθικής που συναντάμε ακόμη στο σήμερα, έντονους χαρακτήρες και συναισθήματα.

Ο αγνός και ουσιαστικός έρωτας του Μάρκου (Σταύρος Σβήγκος) και της Αλεξάνδρας (Ντάνη Γιαννακοπούλου) παίρνει σάρκα και οστά την περίοδο που οι αυθεντικές αξίες γίνονται πυξίδα και οδηγός για τη χώρα μας, που στα απόνερα του Β’ Παγκοσμίου και του Εμφυλίου πολέμου, διεκδικεί και λαχταρά ν’ αλλάξει, να εξελιχτεί, να προοδεύσει, ενώ παράλληλα κρατιέται σχεδόν πεισματικά από γνώριμες πρακτικές και εικόνες του παρελθόντος, σ’ έναν κόσμο που προχωρά σαρωτικά και χωρίς γυρισμό.

Το πρόσωπο της χώρας ήταν μελαγχολικό στη χαραυγή της δεκαετίας του ’50

Σε μια ταραγμένη πολιτικά εποχή με νωπές τις μνήμες του Εμφυλίου και τις εκτοπίσεις αριστερών πολιτών στη Μακρόνησο, η Ελλάδα προσπαθεί να σταθεί ξανά στα πόδια της. Αν και χιλιάδες Έλληνες πήραν το δρόμο της ξενιτιάς, είναι η εποχή που ιδρύονται δύο μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις του ΟΤΕ και της ΔΕΗ, στήνονται οι πρώτες βιομηχανικές μονάδες και αρχίζει η ανακατασκευή των ελληνικών πόλεων και η υψηλή οικοδομική δραστηριότητα στα μεγάλα αστικά κέντρα, που αντικατέστησε τις μονοκατοικίες και τα χαμηλά κτίρια με απρόσωπες τσιμεντένιες πολυκατοικίες. Τα σπίτια αλλάζουν όχι μόνο εξοπλισμό και όψη, αλλά και δομή έχοντας τώρα περισσότερες ανέσεις. Οι μηχανές αρχίζουν και μπαίνουν στις ζωές των ανθρώπων. Ο κόσμος αρχίζει ν’ εξελίσσεται. Οι πόλεμοι, οι στερήσεις και οι κακουχίες των προηγούμενων δεκαετιών δημιουργούν την ανάγκη για μια καλύτερη ζωή, κάνοντας τους ανθρώπους να έχουν όνειρα και επιθυμίες.

H Αλεξάνδρα, όπως βλέπουμε στο πρώτο επεισόδιο της καθημερινής σειράς, είναι μοδίστρα και ζει με τον ετεροθαλή αδελφό της και την γυναίκα του. Είναι ερωτευμένη με τον Μάρκο που δουλεύει σ’ ένα συνεργείο αυτοκινήτων και σχεδιάζουν να παντρευτούν. Ο αδελφός της έχει πάθος με τα χαρτιά και χρωστάει παντού. Γι’ αυτόν τον λόγο εμπλέκει την Αλεξάνδρα μ’ έναν άνθρωπο του υποκόσμου, με σκοπό να ξεπληρώσει τα χρέη του και να σώσει τη ζωή του. Όταν το ανακαλύπτει ο Μάρκος, φτάνει στο έγκλημα για χάρη της αγαπημένης του. Με τη βοήθεια του αφεντικού του αποφασίζει να το σκάσει από την Αθήνα, όταν το μαθαίνει όμως η Αλεξάνδρα, τον ακολουθεί και αυτή. Και οι δύο γίνονται φυγάδες και φτάνουν άγνωστοι σε ένα μέρος που τους περιμένουν πολλές εκπλήξεις…

Στη συνέχεια, ο Μάρκος και η Αλεξάνδρα, φυγάδες πια, φτάνουν στην επαρχία και ψάχνουν τρόπους, για να επιβιώσουν. Αναγκάζονται να πουλήσουν τις βέρες τους σ’ ένα ενεχυροδανειστήριο, ώστε να εξασφαλίσουν λίγα χρήματα και να μπορέσουν να πληρώσουν την προσωρινή διαμονή τους, ενώ παράλληλα ψάχνουν να βρουν δουλειά. Στο μέρος που βρίσκονται ο Μάρκος θα συναντήσει τυχαία τον Στρατή, έναν παλιό του φίλο απ’ το στρατό και θα μάθει πως είναι ο επιστάτης ενός πλούσιου γαιοκτήμονα, του Ιάσονα Δεμερτζή. Η εμφάνιση του ζευγαριού όμως στο κτήμα, θα φέρει μεγάλες αναταράξεις από την πρώτη στιγμή. Νέες κόντρες θα δημιουργηθούν αλλά και νέοι έρωτες…

Αρκετές φορές οι σειρές εποχής, καθώς ξεδιπλώνονται μπροστά στην οθόνη των θεατών, προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για κάποια ιστορικά γεγονότα ή πρόσωπα. Από την άλλη, κάποιες άλλες φορές επιβεβαιώνουν ότι όσο περισσότερο αλλάζουν τα πράγματα τόσο περισσότερο μένουν ίδια. Με το σενάριο σε διασκευή της Ρένας Ρίγγα και επιμέλεια του Δημήτρη Αποστόλου είναι σίγουρο πως θα μαγνητίσει το ενδιαφέρον μας, ενώ τα βλέμματα στρέφονται και στο κάστινγκ των ηθοποιών. Εκεί η αλήθεια είναι πως συναντάμε κάποια ονόματα, με σημαντική διαδρομή στο χώρο της υποκριτικής. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βλέπουμε την Πέμη Ζούνη, τον Αντώνη Καρυστινό, την Έφη Παπαθεοδώρου, τον Σταύρο Ζαλμά, τον Λεωνίδα Καλφαγιάννη, τη Ντάνη Γιαννακοπούλου, τον Σταύρο Σβήγκο, τον Γεράσιμο Γεννατά και τη Μαριάνα Πολυχρονίδη, οι οποίοι με τις ερμηνείες τους μεταφέρουν το ερωτικό στοίχημα του OPEN στη μικρή οθόνη.

Η σκηνοθεσία του Βασίλη Τσελεμέγκου σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Πορτοκαλάκη είναι, επίσης, ιδιαίτερη με πολλά εξωτερικά γυρίσματα κινηματογραφικής αισθητικής ν’ αποτυπώνουν πιστά την αστική αλλά και αγροτική ζωή στην ύπαιθρο την περίοδο εκείνη. Όπως και στα εσωτερικά γυρίσματα η επιλογή επίπλων και αντικειμένων έγινε με προσοχή ώστε ν' αποτυπώνεται πιστά η εποχή. Το ίδιο ισχύει και στο ενδυματολογικό κομμάτι της σειράς, αλλά και στο φιζίκ των ηθοποιών.

Στα δύο πρώτα επεισόδια που παρακολουθήσαμε πριν από τη μεγάλη σημερινή πρεμιέρα την προσοχή έκλεψαν οι σκηνές του ερωτευμένου ζευγαριού που είναι αρκετά έντονες και τρυφερές. Οι δύο ηθοποιοί έχουν χημεία και πείθουν ακόμα και τον πιο δύσπιστο τηλεθεατή.

Η Πέμη Ζούνη ως Μαργέτα Δεμερτζή

Η Πέμη Ζούνη ως Μαργέτα δίνει έναν ξεχωριστό αέρα στην πλοκή της σειράς. Η μητέρα του γαιοκτήμονα Ιάσωνα Δεμερτζή είναι δυναμική και λίγο απόμακρη, τους κρατάει όλους σε μια απόσταση για να μπορεί να φτάσει τα πράγματα εκεί που θέλει. Παράλληλα, είναι ένα χειριστικός άνθρωπος με αρκετές στερεοτυπικές αντιλήψεις. Για παράδειγμα, πιέζει τον μονάκριβο γιο της να βρει μία σύζυγο ώστε να του κάνει τον απόγονο και να συνεχιστεί με αυτό τον τρόπο τ' όνομα της οικογένειάς τους, ενώ κατά τη διάρκεια της σειράς αποκαλύπτεται πως έχει ήδη χωρίσει μία φορά, καθώς η πρώην σύζυγός του δεν μπόρεσε να μείνει έγκυος και να κάνει παιδιά. Από την άλλη, βέβαια, η Μαργέτα δείχνει και μία πιο ανθρώπινη πλευρά, σχετικά με τον τρόπο που θα πρέπει ο επιστάτης των κτημάτων τους να συμπεριφέρεται στους εργάτες. Μάλιστα, υπάρχει και μία σκηνή που του κάνει παρατήρηση, καθώς έχει αντιληφθεί πως δεν τους μιλάει με τον πιο ευγενικό τρόπο.

Κλείνοντας, το ομότιτλο τραγούδι, σε στίχους και ερμηνεία της Ειρήνης Τουμπάκη είναι σύγχρονο, συναισθηματικό με έντονα στοιχεία της πλούσιας μουσικής παράδοσης. Η μελωδία μας ταξιδεύει σε μία άλλη εποχή, περιγράφοντας τις δυσκολίες, αλλά και τη δύναμή που μπορεί να κρύβει ένας έρωτας. «Μου φτάνει να με αγαπάς. Κι ας το ξέρω στο μέλλον ότι ο τίτλος μας θα είναι έρωτας φυγάς. Δώσ’ μου το χέρι, πλάι σου να πορευτώ. Είναι μαχαίρι που αν δεν το δω θα κοπώ».

μυθοπλασίαπρεμιέραειδήσεις τώραΣταύρος ΣβήγκοςΠέμη ΖούνηΑντώνης ΚαρυστινόςΈρωτας ΦυγάςOPEN