X-RAY|03.10.2025 06:00

Οι βόμβες της Κοβέσι προς το Μαξίμου, ο προξενικός υπάλληλος ονόματι Γεραπετρίτης και η ηχηρή διαφοροποίηση Δένδια

X-Raytor

Η Κοβέσι είπε ό,τι σκέφτεται η κοινωνία

Τις έριξε τις βόμβες της η Λάουρα Κοβέσι χτες περιγράφοντας με ακρίβεια τα όσα συνέβησαν και ακόμα συμβαίνουν σε τρανταχτά σκάνδαλα που η υπηρεσία της διερεύνησε στην Ελλάδα. Είπε ότι δέχτηκε πολλές πολιτικές παρεμβάσεις προκειμένου να εμποδιστεί η δουλειά της Εισαγγελίας, πως υπάρχουν προσπάθειες εκφοβισμού, πως δεν νιώθει ικανοποιημένη για το πώς εξελίχθηκαν οι έρευνες για τα Τέμπη όσον αφορά πολιτικά πρόσωπα και πως δεν αποδόθηκε δικαιοσύνη λόγω του Άρθρου 86, που αφορά την ευθύνη υπουργών.

Η Ευρωπαία Εισαγγελέας με λίγα λόγια επιβεβαίωσε όσα γνωρίζει και νιώθει η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, που βλέπει να επικρατεί πλήρης ατιμωρησία πολιτικών προσώπων για τα Τέμπη, τον ΟΠΕΚΕΠΕ και άλλες υποθέσεις.

Συνωμοσία της Κοβέσι

Αν αυτές οι δηλώσεις της Ευρωπαίας Εισαγγελέα γίνονταν σε άλλη χώρα, μια χώρα της δυτικής Ευρώπης, θα είχε τρανταχτεί το σύμπαν. Εδώ στην Ελλάδα όμως, που το επικοινωνιακό παιχνίδι ελέγχεται απολύτως από την κυβέρνηση, λίγοι θα ακούσουν αυτές τις ατάκες. Και αν τις ακούσουν, ίσως κουνήσουν απλά συγκαταβατικά το κεφάλι τους.

Το αυτί των κυβερνώντων, δε, δεν περιμένω να ιδρώσει. Βλέπετε, πριν η Κοβέσι πατήσει το πόδι της στην Αθήνα, έπιασαν δουλειά οι δημοσιογράφοι – τηλεπερσόνες που βάλθηκαν να πείσουν το κοινό ότι υπάρχει μια τεράστια πολιτική συνωμοσία για να πέσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ναι, ζήλεψε η Ευρωπαία Εισαγγελέας τις επιτυχίες του Μαξίμου και αποφάσισε να την ρίξει. Τι άλλο θα ακούσουν τα αυτιά του κόσμου...

Η Κοβέσι και οι εγχώριοι ανώτατοι δικαστικοί

Κλείνω με την Κοβέσι, κάνοντας μια απλή σύγκριση: Η Ευρωπαία Εισαγγελέας με όσα είπε χτες έφτιαξε την εικόνα μιας χώρας μπανανίας με ισχυρό παρακράτος που βάζει εμπόδια στη δικαιοσύνη και την αποκάλυψη της αλήθειας. Στον αντίποδα, πριν λίγες μέρες η πρόεδρος και ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου τα έβαζαν με τους γονείς των θυμάτων των Τεμπών δικαιολογώντας την απόφαση να μην εισακουστεί το αίτημα του Πάνου Ρούτσι. Είδαμε δηλαδή από τη μία την Ευρωπαία Εισαγγελέα να λέει τα αυτονόητα, που κανένας ανώτατος δικαστής ή εισαγγελέας στην χώρα μας δεν θα τολμήσει ποτέ να πει. Και από την άλλη ακούσαμε δυο ανώτατους Έλληνες δικαστικούς να προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα καταλήγοντας να κάνουν τα τζουκ-μπόξ του Μαξίμου (μέχρι βέβαια να τους αδειάσει η κυβέρνηση μεγαλοπρεπώς). Πώς νιώθετε;

Γεραπετρίτης ο πρόξενος

Έρχομαι στο δεύτερο μεγάλο θέμα που προέκυψε χτες τα ξημερώματα, που δεν είναι άλλο από το ρεσάλτο των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων σε πλοία του Global Sumud Flotilla, κατά τις οποίες συνελήφθησαν Έλληνες συμμετέχοντες και συμμετέχουσες, ανάμεσά τους και μια Ελληνίδα βουλευτής, η Πέτη Πέρκα από τη Νέα Αριστερά. Διάβασα με προσοχή την ανακοίνωση της Αθήνας για την υπόθεση και για λίγο ένιωσα πως δεν διάβαζα την επίσημη τοποθέτηση ενός υπουργείου Εξωτερικών, αλλά μια ενημέρωση κάποιου απλού προξενικού υπαλλήλου. Ο Γιώργος Γεραπετρίτης φρόντισε κατά πώς φαίνεται να μην υπάρχει καμία αναφορά στο ότι απήχθη μια Ελληνίδα βουλευτής, στο ότι παραβιάστηκε το θαλάσσιο Δίκαιο ή στον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της αποστολής. Κατάντησε η ελληνική διπλωματία να μοιάζει με έναν απλό παρατηρητή που δεν έχει άποψη για τίποτα. Μόνο που στην πραγματικότητα έχει άποψη: τάσσεται αναφανδόν με το Ισραήλ και τις φρικαλεότητες των ενόπλων δυνάμεών του.

Δένδιας αναφανδόν υπέρ Ρούτσι

Και μέσα σε όλα αυτά προέκυψε χτες και η σοβαρή και ηχηρή διαφοροποίηση του Νίκου Δένδια από την «γραμμή» που ακολουθεί κεντρικά το Μαξίμου για την απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι. Σας θυμίζω πως η κυβέρνηση επέλεξε να ελιχθεί, με την εισαγγελία εφετών Λάρισσας να αποδέχεται το αίτημα για εκταφή της σορού του γιου του μόνο όμως ως προς το σκέλος της αναγνώρισης της και όχι για το σκέλος των τοξικολογικών εξετάσεων. Εχτές ο Νίκος Δένδιας έγινε ο πρώτος κορυφαίος της κυβέρνησης που είπε ευθέως πως συντάσσεται με τον Πάνο Ρούτσι. «Δεν διανοούμαι, δεν διανοούμαι, ειλικρινά σας λέω, πως μπορεί να απαγορευτεί το δικαίωμα ενός πατέρα να διερευνήσει οτιδήποτε αυτός κρίνει, με όποιο τρόπο κρίνει, τον θάνατο του παιδιού του» είπε ο υπουργός Άμυνας. Ο Δένδιας μπορεί να είπε πως μιλά ως πατέρας και πως το θέμα αφορά τη δικαιοσύνη, αλλά -μην γελιόμαστε- η παρέμβασή του είναι αμιγώς πολιτική και στρέφεται ευθέως κατά του Μαξίμου.

Σπέρνει αμφιβολίες η κυβέρνηση για τον Ρούτσι

Η κυβέρνηση πάντως κεντρικά χειρίζεται το ζήτημα της απεργίας πείνας του Πάνου Ρούτσι με τον κλασικό διττό τρόπο: Κεντρικά λέει ότι σέβεται τον αγώνα του αλλά την ίδια ώρα βάζει τον Άδωνι Γεωργιάδη να σπείρει αμφιβολίες. Ο υπουργός υγείας λίγο αφότου είπε ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου βάζει την χαροκαμένο πατέρα να κάνει απεργία πείνας, είπε χτες ότι ο απεργός δεν δέχεται την φροντίδα και τις εξετάσεις του ΕΚΑΒ και πως εμπιστεύεται μόνο την γιατρό του. Ο Άδωνις Γεωργιάδης μάλιστα είπε πως πιστεύει πως κάνει πράγματι απεργία πείνας ο Ρούτσι, αλλά σημείωσε με νόημα ότι η γιατρός που τον παρακολουθεί «είχε πάει στον Κουφοντίνα και μας έλεγε ότι 66 μέρες κάνει απεργία πείνας και έγινε ο Κουφοντίνας Σούπερμαν». Για να επιστρατεύεται ο Άδωνις για να σπείρει τον σπόρο της αμφιβολίας, επιβεβαιώνεται πως το Μαξίμου έχει σοβαρό πρόβλημα (και εσωκομματικό) στο συγκεκριμένο θέμα.

Δήμαρχος μέχρι το 2028

Άκουσα με ενδιαφέρον ην διαβεβαίωση του Χάρη Δούκα πως δεν θα είναι υποψήφιος για βουλευτής στις επόμενες εθνικές εκλογές όποτε κι αν αυτές γίνουν, επισημαίνοντας ότι θέλει να εξαντλήσει τη θητεία του στον δημαρχιακό θώκο της Αθήνας. Και δεν σας κρύβω ότι ήδη διάφοροι από το ΠΑΣΟΚ που στέκονται απέναντί του άρχισαν τους ψιθύρους πως ο Δούκας δεν θέλει να ξανακατέβει για πρόεδρος του κόμματος και άλλα τέτοια. Δεν νομίζω ότι το ένα αναιρεί το άλλο. Και αν πριν τις εκλογές τεθεί ζήτημα προέδρου του ΠΑΣΟΚ, που δύσκολο το βλέπω γνωρίζοντας τις διαθέσεις στην Χαριλάου Τρικούπη, ο Δούκας μπορεί να διεκδικήσει ξανά την αρχηγία. Και μετά δεν θα του πει κανείς να μην κατέβει για υποψήφιος πρωθυπουργός. Αλλά όλα αυτά ανήκουν σε μια άλλη πραγματικότητα, αρκετά μακρινή από το σήμερα.

Τα χαμόγελα της Δούρου και του Χαρίτση

Και μιας και λέω για τον Χάρη Δούκα, το βράδυ της Τετάρτης βράβευσε τον γενναίο ισραηλινό δημοσιογράφο Γκίντεον Λέβι απονέμοντάς του το Βραβείο Δημοκρατίας της Πόλης των Αθηνών 2025. Πολλοί και πολλές βρέθηκαν στο Ολύμπια σε αυτήν την σημαντική βραδιά, αλλά εγώ ξεχώρισα κάτι από την παρουσία της Ρένας Δούρου. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ το ίδιο βράδυ δημοσίευσε μερικές φωτογραφίες από την βραδιά, ανάμεσα στις οποίες εμφανίζεται η ίδια, έχοντας την Ράνια Σβίγκου στο πλάι της, να συνομιλεί με τον Αλέξη Χαρίτση σε πολύ θερμό κλίμα. Τα χαμόγελα είναι τόσο έντονα που φαίνεται να έχουν «σβηστεί» οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στους πρώην συντρόφους. Η Δούρου τα προσέχει αυτά, δεν θα διάλεγε τυχαία ένα τέτοιο ενσταντανέ...

Ο μιλιτέρ Στέφανος

Και μια μικρή ανάπαυλα από την μαυρίλα. Πέρασε από μπροστά μου η συνέντευξη που έδωσε ο Στέφανος Κασσελάκης στο militaire.gr. Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας φαίνεται ότι πήρε πολύ στα σοβαρά το όνομα της ιστοσελίδας και αποφάσισε να πάει να δώσει συνέντευξη φορώντας ένα κυριολεκτικά μιλιτέρ πανωφόρι. Περιμένω την επόμενη φορά να πάει πχ στην «Ναυτεμπορική» ντυμένος ναύτης.

Πολύς ο δρόμος για την... Ιθάκη της αγοραστικής δύναμης

Μακρύς είναι ο δρόμος, ως φαίνεται, για να φτάσει να καλυφθεί το κενό που έχει η χώρα με το μέσο όρο της ΕΕ, σε σχέση με την αγοραστική δύναμη των πολιτών. Όπως διάβασα στην τριμηνιαία έκθεση που δημοσίευσε, χθες, το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή (ΓΠΚΒ), η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά (είναι περίπου στο 70% του μέσου όρου της Ευρωζώνης). Είμαστε στα μισά του δρόμου., λένε από το ΓΠΚΒ. Δηλαδή, θα περάσουν ακόμα πολλά χρόνια (ακόμα και μια δεκαετία) για τη σύγκλιση. Κι αυτό υπό την προϋπόθεση ότι η ελληνική οικονομία θα επιτυγχάνει ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 2%. Για να γίνει αυτό, απαιτείται, όπως επανειλημμένα, έχει πει κι ο ΣΕΒ, ενίσχυση της παραγωγικότητας, που έρχεται με επενδύσεις και καινοτομία. Μόνο που το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει και οι προβλέψεις για το τι έρχεται μετά, μάλλον, γκρίζες είναι.

Νέα εργαλεία

Κι όπως ειπώθηκε από το ΓΠΚΒ και τον επικεφαλής καθ. Ιωαν.Τσουκαλά, η κάλυψη του κενού της χρηματοδότησης, που θα αφήσει το ΤΑΑ, θα πρέπει να έλθει από μια νέα ανάλογη δράση της ΕΕ, τις τράπεζες, τα μεγάλα επενδυτικά σχήματα, αλλά και τις δημόσιες επενδύσεις. Για να δούμε....

Ο αντιφιλελέ...Τραμπ

Η kyβέρνηση Τραμπ, το αμερικανικό κράτος δηλαδή, απέκτησε πρόσφατα σημαντική μετοχική θέση στην Intel, γιατί επιθυμεί να συμμετέχει και στρατηγικά στη βιομηχανία και στο μέλλον των επεξεργαστών και του ΑΙ.

Προχθές ανακοινώθηκε ότι η αμερικανική κυβέρνηση απέκτησε συμμετοχή στην Lithium America, μια κατ' αρχήν συμμετοχή της τάξης του 5%. Η συγκεκριμένη εταιρεία κατέχει μια έκταση στη Νεβάδα και ξεκινάει εξόρυξη λιθίου, ενός στοιχείου αναγκαίου για τη βιομηχανία αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρίες κ.λ.π.).

Ποια; Η Κυβέρνηση Τραμπ! Μπαίνει το αμερικανικό κράτος σε εταιρείες!

Ε ρε και να γινόταν εδώ κάτι τέτοιο, τι θα ακούγαμε από τους λογής – λογής αντικρατιστές (λάτρεις του αμερικανικού μοντέλου μην ξεχνάμε...). Τι σοβιετοποίηση, τι κρατικοποίηση, από όλους αυτούς που έσκουζαν για χρόνια για ιδεοληψία των αντιπάλων τους. Όταν η εθνική στρατηγική δεν έχει καμμιά σχέση με ιδεοληπτικά κολλήματα, τότε μιλάμε για σπουδαίες χώρες...

Αυτοί τρέχουν

Σαρωτικά αυτά που έρχονται με την ΑΙ. Η Meta θα βάλει ΑΙ στη διαφήμιση των κοινωνικών της δικτύων (μην νομίζετε ότι αυτό που βλέπαμε με τις στοχευμένες διαφημίσεις ήταν κάτι σπουδαίο...), η Google αποκαλύπτει ότι φέρνει κουδούνια εισόδου σπιτιών με το πρόγραμμα Gemini, δηλαδή με το δικό της ΑΙ και η Apple ετοιμάζει νέα έξυπνα γυαλιά, για να ...βάλει τα γυαλιά στη ΜΕΤΑ...

Ας λείψουν τα σχόλια για το τι ακριβώς κάνει η Ευρώπη....

ΑΙ στην άλλοτε γειτονιά του Παπαστράτου

Να μείνω σε ΑΙ περιβάλλον, και να σας πω ότι στα παλιά βιομηχανικά κτίρια της Παπαστράτος στον Πειραιά, αναπτύσσεται ένας κόμβος καινοτομίας, με ένα κόμβο ΑΙ, από την TP Greece. Η ελληνική θυγατρική του γαλλικού κολοσσου, όπως είπε η Charlotte Foucteau, CEO της TP Greece, σε άψογα ελληνικά, που θα τα ζήλευαν πολλοί, κάνει τη χώρα κέντρο καινοτομίας και κόμβο παροχής υπηρεσιών υψηλής στάθμης. Η εταιρεία τρέχει με μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης φέτος. Πέρυσι είχε περίπου 5% άνοδο σε σχέση με το 2023 κι έκλεισε με πωλήσεις 467 εκατ. ευρώ. Διεθνώς η εταιρεία κάνει 10 δισεκ. τζίρο. Από την Ελλάδα όπου έχει «βάσεις» σε Πειραιά, Χανιά και Θεσσαλονίκη προσφέρει εξυηρέτηση πελατών, με χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, σε 78 εταιρείες, από κλάδους των τραπεζών, των αεροπορικών εταιρειών, αλλά και με «βαριά» ονόματα όπως Netflix, Daimler κτλ.

Διάκριση με σημασία

Με τις ψήφους των ίδιων των αεροπορικών εταιρειών, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αναδείχθηκε στον απόλυτο νικητή του Routes World 2025 , κατακτώντας την πρώτη θέση μεταξύ όλων των αεροδρομίων και των κατηγοριών («Overall Winner") και, παράλληλα, κυριαρχώντας στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία αεροδρομίων άνω των 20 εκ. επιβατών!

Το φετινό παγκόσμιο Συνέδριο Routes που πραγματοποιήθηκε στο Χονκ Κονγκ, συγκέντρωσε περισσότερους από 2.500 επαγγελματίες αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών, με το αεροδρόμιο της Αθήνας να αναγνωρίζεται ως κορυφαίο διεθνώς για τη στρατηγική αεροπορικού μάρκετινγκ καθώς και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα κίνησης και ανάπτυξης δικτύου στην Αθήνα.

Ο θεσμός

Το Αεροδρόμιο Μακεδονία έχει προταθεί ("shortlisted") για τα World Routes Airport Marketing Awards, στην κατηγορία "4-20 εκατομμύρια επιβάτες".

O θεσμός είναι πολύ σημαντικός για τον κλάδο, καθώς στόχος του είναι η ενίσχυση της συνδεσιμότητας αεροπορικώς — δηλ. να ανοίξουν νέες πτήσεις ανάμεσα σε λιγότερο εξυπηρετούμενους προορισμούς, να ενισχυθούν υπάρχουσες διαδρομές, και να αναπτυχθούν στρατηγικές που συνδυάζουν αεροπορική κυκλοφορία και τουρισμό. Το 2026 το Συνέδριο θα γίνει στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας.

Πετούν οι ναυτικοί με KLM

Να μείνω σε αεροπορικό κλίμα και να σας πω ότι η KLM κλείνει 95 χρόνια στην Ελλάδα. Πετάει, δηλαδή, από το 1930. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στη σχετική γιορτή χθες σε κεντρικό χώρο των Αθηνών, η εταιρεία και φέτος πήγε καλά, λίγο καλύτερα από το 2024. Όπως μου λένε οι φίλοι μου από τον κλάδο, είχε πάνω από 90% πληρότητες στις πτήσεις που κάνει, 4 το καλοκαίρι και 3 το χειμώνα. Μάλιστα έχει ένα ποσοστό 60% σε πελάτες που ταξιδεύουν για δουλειές, μια και το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, είναι παγκόσμιος κόμβος. Σημαντικό μερίδιο έχει και η ναυτιλία στο τμήμα αυτό, καθώς πολλές ναυτιλιακές την χρησιμοποιούν για τα πληρώματά τους, ώστε να τα μεταφέρουν ανά τον κόσμο.

Διατηρητέα 58 «σύρματα» στη Μήλο

Mια πολύ σημαντική απόφαση έλαβε χθες ο Υφ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη Μήλο, η οποία δεινοπαθεί από τον επελαύνοντα υπερτουρισμό. Συγκεκριμένα η απόφαση ανακηρύσσει διατηρητέα 58 «σύρματα» και ό,τι τα περιβάλλει στον παραθαλάσσιο οικισμό Μαντράκια, που είναι γνωστός για την γραφικότητά του και το τοπικό Φεστιβάλ «Μandrakia Artis».

Mακάρι η απόφαση αυτή να επεκταθεί και σε άλλα σημεία του πανέμορφου νησιού, πάνω στο σώμα του οποίου ετοιμάζονται να ...προσγειωθούν 40 πεντάστερα ξενοδοχεία, κόντρα στις αποφάσεις του Δημου, αλλά με τις ευλογίες της Περιφέρειας Ν. Aιγαίου και της εκλεκτής της στο νησί.

Καλά νέα για τους νησιώτες

Καλά νέα για τους νησιώτες είναι η νέα προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Ναυτιλίας. Όλες οι άγονες γραμμές που ανέρχονται σε 75, προβλέπεται να είναι διάρκειας τεσσάρων ετών. Έτσι εξασφαλίζεται η κάλυψη των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας, καθώς καθίσταται δυνατή η έγκαιρη έγκριση των δρομολογίων των πλοίων. Διασφαλίζεται, ο προγραμματισμός των θαλάσσιων συγκοινωνιών προς όφελος των επιβατών και ακολούθως, συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των τοπικών κοινωνιών και την ενίσχυση των νησιωτικών οικονομιών.

Η διάρκειας των συμβάσεων με τις ανάδοχες ακτοπλοϊκές εταιρείες ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου 2025 και ολοκληρώνονται την 31η Οκτωβρίου 2029. Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί ανέρχεται σε 668 εκατ. ευρώ για την τετραετία (δηλαδή από 148 εκατ. ευρώ/έτος αυξάνεται σε 167 εκατ. ευρώ/έτος), ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες του ακτοπλοϊκού δικτύου.

Νέα σύγχρονα πλοία

Παράλληλα, προβλέπεται η δυνατότητα αξιοποίησης και ένταξης νεότευκτων πλοίων, που θα ναυπηγηθούν από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά τη διάρκεια της 4ετίας, με σκοπό την αναβάθμιση των υπηρεσιών, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Έτσι, στηρίζεται η ανανέωση του στόλου, η βιώσιμη ανάπτυξη και η ποιοτική εξυπηρέτηση των νησιωτών, υποστηρίζει το Υπουργείο.

«Με τετραετή ορίζοντα, με αυξημένη χρηματοδότηση και με τη δυνατότητα εισαγωγής νεότευκτων πλοίων, διασφαλίζουμε ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αξιόπιστες και σύγχρονες. Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, δίνουμε στις ακτοπλοϊκές εταιρείες το πλαίσιο για να επενδύσουν και ανοίγουμε τον δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον στην ελληνική ακτοπλοΐα», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, που έλυσε με τον καλύτερο τρόπο ένα γόρδιο δεσμό.

Θετικά τα νέα και για τον ΟΛΘ

Καλά είναι τα νέα και για τον ΟΛΘ, ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε αύξηση των καθαρών κερδών της για το α΄ εξάμηνο του 2025 κατά 16,7% έναντι του α΄ εξαμήνου του 2024, φτάνοντας τα 15,9 εκατομμύρια ευρώ και επιβεβαιώνοντας τη σταθερά αναπτυξιακή πορεία του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Ως ένα βαθμό τα καλά νέα οφείλονται σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλο Ξηραδάκη και στο γεγονός ότι ο ΟΛΘ πρωτοπορώντας εισήγαγε ένα νέο σύγχρονο κανονισμό ρυμούλκησης πλοίων ο οποίος είχε σαν αποτέλεσμα τη χρήση νέων πιο σύγχρονων ρυμουλκών, την μείωση του αριθμού τους, και την μείωση των δαπανών του Οργανισμού.

Ποιος θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης;

«Σήμερα, ένα χρόνο μετά την έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού ρυμούλκησης του ΟΛΘ και αφού υπήρξε λυσσαλέα αντίδραση ορισμένων πλοιοκτητών και χρηστών του λιμένα στον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια στον χώρο των ρυμουλκήσεων, όλα αυτά για τα οποία κατηγορήθηκε ο ΟΛΘ, ακόμη και δικαστικά, καταρρίφθηκαν, δήλωσε ο κ. Ξηραδάκης και πρόσθεσε ότι «θα είχε πράγματι μεγάλο ενδιαφέρον να ακούγαμε την γνωστή συντεχνιακή ομάδα τι έχει τώρα να πει. Είναι, ίσως, λυπηρό, αλλά πάντως αναμφισβήτητο ότι η λαϊκή ρήση επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά: «Κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται'». Αναμένουμε τώρα με πολύ ενδιαφέρον τον κανονισμό ρυμούλκησης του ΟΛΠ ελπίζοντας ότι θα ακολουθήσει το παράδειγμα του ΟΛΘ προς όφελος της ασφάλειας και της ανταγωνιστικότητας του λιμένα του».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για το ζήτημα της ανταγωνιστικότητας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι τρεις μεγάλες εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ χρησιμοποίησαν τη χρονική περίοδο από 1 Ιουλίου 2023 μέχρι 30 Ιουνίου 2024 και με βάση τον Κανονισμό ρυμούλκησης που ίσχυε έως τότε, 1002 ρυμουλκά ενώ με τον Κανονισμό του ΟΛΘ χρησιμοποίησαν 870 ρυμουλκά, δηλ. 132 ρυμουλκά λιγότερα.

Δυο κινήσεις για το CO2 στον Πρίνο

Και μια και ο λόγος για τα ειδικά αυτά πλοια ρυμουλκήσεων και άλλων υπεράκτιων εγκαταστάσεων και του πόσο σημαντικά είναι για την εθνική οικονομία, να σας πω ότι το σκάφος Hydna (Tug), βρίσκεται στην περιοχή του Πρίνου, όπου διεξάγει γεωφυσικές έρευνες για τη χαρτογράφηση του βυθού, όπου θα κατασκευαστούν οι αγωγοί που θα μεταφέρουν το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από τη στεριά στη «Μονάδα Αποθήκευσης CO2», στην αδρανή πλέον λεκάνη του άλλοτε κοιτάσματος. Είναι το έργο που τρέχει η EnEarth Greece θυγατρική της Energean. Εκκρεμότητα είναι η έγκριση της ΑΕΠΟ για να τρέξει το έργο που χρηματοδοτείται από τα Ταμείο Ανάκαμψης. Στόχος είναι το 2026 να γίνουν οι σχετικές γεωτρήσεις στην υποθαλάσσια λεκάνη, που άλλοτε υπήρχε πετρέλαιο, ώστε να γίνει η σχετική υποδομή για την απάντληση του νερού, που βρίσκεται πλέον, εκεί, ώστε στη συνέχεια μέσα από τη σχετική εγκατάσταση αγωγών, να διοχετευθεί σε υγρή μορφή το CO2. Να σημειώσω ότι η άδεια αποθήκευσης θα πρέπει να δοθεί από την ΕΔΕΥΕΠ, μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, για να μπορέσει τότε να τρέξει παράλληλα το μη δεσμευτικό market test σε ένα έργο σημαντικό για την Ελλάδα και την ΕΕ. Όλοι ελπίζουν να μην υπάρξουν καθυστερήσεις...

Αλέξης ΧαρίτσηςΤέμπηΛωρίδα της ΓάζαςΣΥΡΙΖΑΡένα ΔούρουΧάρης ΔούκαςΙσραήλΠΑΣΟΚπρωθυπουργόςΟΠΕΚΕΠΕΜαξίμουκυβέρνησηΓιώργος ΓεραπετρίτηςΝίκος Δένδιας