Οικονομία|18.09.2021 20:45

Efood: Από το success story στην κατακόρυφη πτώση

Newsroom

Η πλατφόρμα Efood αποτελεί τα τελευταία επτά χρόνια ένα από τα επιχειρηματικά success stories, που οι πολιτικοί θέλουν να προβάλλουν ως μια επιτυχημένη συνταγή της επιχειρηματικότητας των νέων που επέλεξαν να μείνουν στην πατρίδα τους. Ωστόσο, αυτό το επιχειρηματικό success story, τα τελευταία 24ωρα κλυδωνίζεται, βλέποντας την απήχησή του στην κοινωνία να κατακρημνίζεται, συγκεντρώνοντας πάνω του εκατοντάδες χιλιάδες αρνητικά βλέμματα, ενώ βρέθηκε και στο επίκεντρο μιας πολιτικής μάχης.

H κατακόρυφη πτώση της Efood τα τελευταία 24ωρα, δεν ήταν σίγουρα στα σχέδια του Παμίνου Κυρκίνη όταν μαζί με τον αδερφό του, Κωνσταντίνο, ίδρυσαν την πρώτη online πλατφόρμα delivery στην Ελλάδα.

Πτώση της μετοχής

Σήμερα, επτά χρόνια μετά, η Efood βρίσκεται αντιμέτωπη με τον μεγαλύτερο κίνδυνο από την ημέρα της έναρξής της. Την κατακόρυφη πτώση της τιμής της μετοχής της, αλλά κυρίως την απαξίωση που βιώνει από χιλιάδες πελάτες της, που δεν είδαν με καλό μάτι την προσπάθεια αλλαγής της εργασιακής σχέσης με τους εργαζομένους της.

Αν και νέος σε ηλικία, ο ιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας, επέλεξε έναν… επικίνδυνο τρόπο για να αυξήσει περαιτέρω τα έσοδα της εταιρείας και κατ’ επέκταση και τα δικά του, σε μια εποχή, μάλιστα, που ο εν λόγο κλάδος παρουσίασε αύξηση κατά 49% το 2020 σε σχέση με το 2019. Μιλάμε για επιπλέον κέρδη 64,4 εκατ. ευρώ, από 43,1 εκατ. ευρώ το 2019.

Τελεσίγραφο στους εργαζόμενους

Αντί, όμως, οι εργαζόμενοι διανομείς να λάβουν μπόνους παραγωγικότητας για τις καλές τους επιδόσεις, εξαναγκάστηκαν σε απόλυση εάν δεν δέχονταν να αλλάξουν το εργασιακό καθεστώς τους. Η εταιρεία Τετάρτη έστειλε μήνυμα στους διανομείς, των οποίων η τρίμηνες συμβάσεις είχαν λήξει, προτείνοντας να συνεχίσουν την εργασία τους αλλά ως εργαζόμενοι με μπλοκάκι (freelancer), χωρίς να τους δίνει εναλλακτική επιλογή, ενώ τους καλούσε να απαντήσουν άμεσα.

Η είδηση δεν προκάλεσε μόνο την κατακραυγή στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που κατακεραύνωσαν την Efood με αρνητικά hastags και αρνητική βαθμολόγηση της πλατφόρμας. 

Χιλιάδες χρήστες έσπευσαν να βαθμολογήσουν την εφαρμογή με ένα αστέρι, με αποτέλεσμα το rating της εταρείας να πέσει από το «πολύ καλό» 4,6 που ήταν στις αρχές της εβδομάδας στο 2,1 χθες το μεσημέρι για να καταλήξει στο 1,1 «πολύ κακό» το βράδυ της ίδιας μέρας.

Νέο μήνυμα στους διανομείς μετά τον σάλο

Έπειτα από το μαζικό κύμα κατακραυγής, η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία έκανε λόγο για «λάθος επικοινωνία». Λίγες ώρες αργότερα, το βράδυ της Παρασκευής έστειλε νέο μήνυμα προς τους διανομείς με το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να ανανεώσουν τη σύμβασή τους με τους ίδιους όρους ή να συνεχίσουν ως freelancers. 

Στο νέο νυχτερινό μήνυμα, η efood έγραψε : «Αγαπημένοι μας riders, δεδομένης της λανθασμένης επικοινωνίας που έλαβαν ορισμένοι συνάδελφοί μας την Τετάρτη, και όπως αναφέραμε και στο σχετικό δελτίο Τύπου, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι η διασφάλιση των δικαιωμάτων σας είναι αδιαπραγμάτευτη. Γι' αυτόν τον λόγο, αντιθέτως με τα όσα ακούγονται και έχουν γραφτεί περί εκβιασμού, διευκρινίζουμε ότι όλοι οι διανομείς θα συνεχίσετε να έχετε την επιλογή:
•    Να ανανεώσετε με τη λήξη την υπάρχουσα σύμβασή σας με τους ίδιους όρους
•    Εφόσον το επιθυμείτε να γίνετε freelancers.

efoodεπιχειρήσεις