Οικονομία|11.05.2022 22:10

Νέα σελίδα για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Μπαίνουν σε λειτουργία δύο νέες γερανογέφυρες-Μειώθηκαν οι καθυστερήσεις στην Πύλη 16

Τίμος Φακαλής

Σε πλήρη λειτουργία μπαίνουν από τον προσεχή Ιούλιο οι δύο γερανογέφυρες New Panamax που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την Σαγκάη πριν λίγες μέρες, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη δυναμική του λιμανιού. Με την αγορά των γερανογεφυρών (συνολικού κόστους €15,7 εκατ.) ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό όπως είπε ο Εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος κατά τη διάρκεια παρουσίασής τους, στους δημοσιογράφους.

Οι δύο γερανογέφυρες προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα στο ΣΕΜΠΟ κατά 40%, είναι σημαντικά πιο εύκολες στην αντιμετώπιση βλαβών και έχουν πολλές δυνατότητες που ενισχύουν τις υποδομές συνολικά του ΟΛΘ. Έχουν ύψος 72 μέτρα, πλάτος 20 μέτρα και μήκος 28 μέτρα και έχουν τη δυνατότητα ανύψωσης 65 και 50 τόνους, σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα. Επίσης μπορούν να εξυπηρετήσουν και μεγάλα πλοία, τύπου «New Panamax», με χωρητικότητα άνω των 10.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) και συμβάλλουν σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών. . Πλέον ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διαθέτει έξι γερανογέφυρες: μία κατασκευής του 1983, δύο κατασκευής 1989-1990, δύο κατασκευής 1996-1997 και τις δύο νέες κατασκευής 2021-2022.

Παράλληλα με την επέκταση του Προβλήτα 6, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημαντική πύλη εξυπηρέτησης για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.

«Για τον ΟΛΘ, η αγορά και παραλαβή των συγκεκριμένων STS (Ship To Shore) γερανογεφυρών, είναι ζωτικής σημασίας  καθώς μαζί με τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται να γίνουν, όπως είναι η επέκταση του 6ου Προβλήτα, το Λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας, εκτός από τα feeder (τροφοδοτικά), προσελκύοντας και πλοία κύριων γραμμών. Με αυτές τις δύο γερανογέφυρες, που θα τεθούν σε λειτουργία αρχές Ιουλίου, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται ανταγωνιστικό σε όλη την ευρύτερη περιοχή, αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα, οπότε οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες από τη στιγμή που εκσυγχρονίζουμε και αναβαθμίζουμε τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις υποδομές της ΟΛΘ Α.Ε.» δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Λιάγκος.  

Ο νέος εξοπλισμός αναβαθμίζει ουσιαστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμένα, βελτιστοποιεί το επίπεδο εξυπηρέτησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα. «Η εκφόρτωση των Γερανογεφυρών και η εγκατάστασή τους στον 6ο Προβλήτα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 7 ημερών, ενώ εκτιμάται να παραδοθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στις αρχές Ιουλίου του τρέχοντος έτους», δήλωσε από την πλευρά τοου ο Διευθύνων Σύμβουλος – Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo, προσθέτοντας ότι είναι μια ιστορική μέρα για το λιμάνι.


Μειώθηκαν οι καθυστερήσεις των φορτηγών στην Πύλη 16

Στο μεταξύ κατά 20% έχει μειωθεί ο χρόνος καθυστέρησης στην είσοδο και την έξοδο των φορτηγών από την Πύλη 16 του λιμανιού μετά το σύμφωνο συναντίληψης που υπέγραψαν η ΟΛΘ Α.Ε. και οι τελωνειακές Αρχές.  Η εικόνα αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο.

«Πριν 4 ημέρες η ΟΛΘ ΑΕ. υπέγραψε σύμφωνο συναντίληψης με τις τελωνειακές αρχές, ώστε τα κενά φορτηγά που βγαίνουν από το λιμάνι να εξέρχονται από την Πύλη 10, προκειμένου να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης από την Πύλη 16, που είναι η πύλη  που οδηγεί στο τέρμιναλ των containers», δήλωσε ο Εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος.

ΟΛΘΛιμάνι Θεσσαλονίκηςειδήσεις τώραγερανοί