Οικονομία|24.02.2019 16:45

NIKE: Σπριντ διαρκείας στις πωλήσεις - Αύξηση 34,6εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Πένυ Κούτρα

Στα 34,6 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει 2% αύξηση των πωλήσεων για την τελευταία οικονοµική χρήση παρουσίασε η αµερικανική πολυεθνική αθλητικών Nike στην Ελλάδα, η οποία σταδιακά από τον Μάιο µέχρι τον χειµώνα του 2022 αλλάζει βασικό συνεργάτη στην τοπική αγορά. Η πολυεθνική, η οποία, ως γνωστόν, διατηρεί συµβόλαια µέσω των θυγατρικών της στην Ελλάδα µε τη Folli Follie, αναµένεται να ανανεώσει την εµπιστοσύνη της στην τοπική αγορά µε νέο εταίρο, µε τις συζητήσεις για το νέο σχήµα να καλλιεργούν προσδοκίες περαιτέρω ενίσχυσης των επιδόσεων του brand.

Ειδικότερα, η εταιρεία, που αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα διεθνή σήµατα, επανεξετάζει την τοποθέτησή της στην ελληνική αγορά, µετά τις περιπέτειες που αντιµετωπίζει ο συνεργάτης της, όµιλος Folli Follie. O ελληνικός όµιλος δεν είχε αποκλειστική σχέση µε τη Nike, όπως εκείνη που διατηρούσε η παλιά Elmec Sport, καθώς η ξένη πολυεθνική προµηθεύει κεντρικά από την Ολλανδία τους µεγάλους βασικούς πελάτες της στην Ελλάδα. Η FFG στην Ελλάδα εξυπηρετεί ένα µικρό δίκτυο πελατών χονδρικής (καθώς η Nike απέφυγε να επωµιστεί το κόστος διαχείρισης ενός low key customer δικτύου) και παράλληλα ήλεγχε δίκτυο λιανικής που αριθµεί συνολικά 19 καταστήµατα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουµανία.

Επαφές 

Παρά τη σχετικά µικρή πιθανή επίπτωση στη συνολική της παρουσία στην Ελλάδα η Nike δεν αφήνει στην τύχη της τη συγκεκριµένη εµπορική σχέση και ήδη πραγµατοποιεί επαφές προκειµένου να προετοιµαστεί µε µια νέα διάδοχη κατάσταση. Σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµά της, σταδιακά από τον Μάιο του 2019 µέχρι τον χειµώνα του 2022, οπότε και λήγει η τελευταία χρονικά σύµβαση του οµίλου FFG µε τη Nike, τα σχετικά συµβόλαια εισαγωγής και διανοµής των επώνυµων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της εταιρείας Nike και των θυγατρικών της δεν θα ανανεωθούν.

Παρά τη λήξη τον Μάιο του 2019 του συµβολαίου, που αφορά τη διανοµή στην Ελλάδα των προϊόντων Nike προς τους καταστηµατάρχες µε χαµηλή κατανάλωση, η FFG θα διατηρήσει την απρόσκοπτη εισαγωγή και διανοµή των προϊόντων Nike καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, ενώ η διάθεση των προϊόντων Nike από τα εν λειτουργία σήµερα καταστήµατα της εταιρείας θα συνεχιστεί κανονικά για το διάστηµα 2020-2022 κατά περίπτωση.

Σύµφωνα µε ασφαλείς πληροφορίες, την πόρτα της Nike χτύπησαν ούτε λίγο ούτε πολύ 19 ελληνικές εταιρείες λιανεµπορίου, επιδεικνύοντας το ενδιαφέρον τους ως πιθανοί νέοι αντιπρόσωποι. Πληροφορίες πάντως αναφέρουν πως η Nike συζητά το ενδεχόµενο εκχώρησης της συγκεκριµένης εµπορικής δραστηριότητας σε συνεργάτη της εξ Ιταλίας.

Το αποτύπωµα της εταιρείας αθλητικών στην Ελλάδα παραµένει σηµαντικό σε πωλήσεις και αναγνωρισιµότητα. Ειδικότερα, η Nike Retail Ελλάς, που αντιπροσωπεύει τον τοµέα λιανικής αθλητικών ειδών της πολυεθνικής και η οποία απασχολεί 166 άτοµα (από 163 πέρυσι), στην οικονοµική χρήση 1/6/2017 - 31/5/2018 εµφάνισε πωλήσεις 33,925 εκατ. ευρώ από 31,821 εκατ. ευρώ στην προηγούµενη χρήση µε αύξηση 6,61%.

Τα κέρδη έπειτα από φόρους ανήλθαν σε 352.017 ευρώ, λίγο κάτω από τα περσινά 355.347 ευρώ, ενώ αυξήθηκαν οι δαπάνες για εξοπλισµό καταστηµάτων στα 113.590 ευρώ από 34.018 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς να αλλάξει ο αριθµός των σηµείων πώλησης. Εκτιµάται, δε, ότι θα µείνει σταθερός στα επτά και στην τρέχουσα χρήση.

Εν τω µεταξύ, η Νike Eλλάς, η οποία δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες διαφήµισης και marketing, απασχολώντας 40 άτοµα προσωπικό (από 52 το 2017), εµφάνισε κύκλο εργασιών 7,241 εκατ. ευρώ στη χρήση 1/6/2017- 31/5/2018 από 8,551 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν µε καθαρά αποτελέσµατα έπειτα από φόρους 467.859,22 ευρώ από 551.948,80 ευρώ αντίστοιχα.

Σηµειώνεται ότι τόσο η Nike Retail Ελλάς όσο και η Nike Ελλάς δεν έχουν διανείµει µέρισµα στις χρήσεις 2016-2018, ούτε σκοπεύουν να το πράξουν την τρέχουσα χρονιά

Η εταιρεία εφαρµόζει και στην Ελλάδα την ανθρωποκεντρική στρατηγική «Consumer Direct Offense» που εξήγγειλε η µητρική, Νike Inc. Στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής δίνει έµφαση σε 12 πόλεις-κλειδιά: Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Σανγκάη, Πεκίνο, Λος Αντζελες, Τόκιο, Παρίσι, Βερολίνο, Μεξικό, Βαρκελώνη, Σεούλ και Μιλάνο. Ολες αυτές οι πόλεις και οι αντίστοιχες χώρες υποστηρίζονται από µια απλοποιηµένη γεωγραφική δοµή, η οποία µεταβλήθηκε από έξι περιοχές (territories) σε τέσσερις, µε την Ελλάδα, που περιλαµβάνεται στις χώρες ΕΜΕΑ, να συµµετέχει στην υποπεριοχή του Νότου µαζί µε την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία.

Η Νike Eλλάς υλοποιεί ένα από τα πιο δυναµικά προγράµµατα προώθησης στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα αναλαµβάνει πρωτοβουλίες για την προστασία της µάρκας (πέρυσι έγιναν σε Ελλάδα και Κύπρο κατασχέσεις 84.913 τεµαχίων αποµίµησης). Ειδικότερα για το 2019 έµφαση δίνει στην προώθηση των κατηγοριών running και ποδοσφαίρου, ενώ συνεχίζει την προώθηση του µπάσκετ.

Σηµειώνεται τέλος ότι τόσο η Nike Retail Ελλάς, που ελέγχεται κατά 99,33% από τη Nike Retail BV και κατά 0,67% από τη Nike European Operation Νetherlands (µέλη του αµερικανικού οµίλου Nike Inc.), όσο και η Nike Ελλάς που ελέγχεται κατά 99,8% από τη Nike Galaxy Holding BV και κατά 0,2% από τη Nike Group Holding BV (και οι δύο έχουν έδρα την Ολλανδία και ανήκουν στη Νike Inc) δεν έχουν διανείµει µέρισµα στις χρήσεις 2016-2018 και οι διαχειριστές τους δεν σκοπεύουν να προτείνουν διανοµή µερίσµατος για τη χρήση 2019 – σχετική απόφαση θα λάβει η γενική συνέλευση.

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

πωλήσειςΕλλάδαNikeFolli Follie