Οικονομία|22.03.2019 17:29

Θεσσαλονίκη: Νέα μηχανήματα στο λιμάνι - Άμεσα ο διαγωνισμός για τον 6ο προβλήτα (pics+vid)

Τίμος Φακαλής

Σε έξτρα επενδύσεις, οι οποίες ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ και δεν εντάσσονται στο υποχρεωτικό επενδυτικό σχέδιο της κοινοπραξίας, προχώρησε η διοίκηση του ΟΛΘ με στόχο τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του λιμανιού ενώ άμεσα ξεκινά ο διαγωνισμός για τον 6ο προβλήτα.

Από το πρωί της Παρασκευής τέθηκαν  σε λειτουργία 12 νέα οχήματα μεταφοράς στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων (straddle carriers) τα οποία έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν έως και τρια containers το ένα πάνω στο άλλο εκσυγχρονίζοντας έτσι τον μηχανολογικό εξοπλισμό του λιμανιού, καθώς τα παλαιότερα μηχανήματα μπορούσαν να «σηκώσουν» μέχρι δύο containers. Καθένα από αυτά έχει αυξημένη παραγωγικότητα κατά 30%, έναντι όσων αξιοποιούνταν μέχρι σήμερα. Παράλληλα, το λιμάνι προμηθεύθηκε 7 νέα ζεύγη τρέιλερς και πέντε άρπαγες εμπορευματοκιβωτίων, που ενισχύουν επιπλέον τον μηχανολογικό εξοπλισμό του. 

«Είναι μια πολύ σημαδιακή μέρα για την εταιρεία μας για την ΟΛΘ Α.Ε. και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια επένδυση που ήταν αναγκαία να γίνει. Πήραμε την πρωτοβουλία να το κάνουμε γιατί το είχαμε απόλυτη ανάγκη, να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης του λιμανιού» είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Σωτήριος Θεοφάνης κατά τη διάρκεια παράδοσης των οχημάτων και την τελετή αγιασμού που έγινε στο χώρο εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ το μεσημέρι της Παρασκευής.

Αυτή είναι η πρώτη φάση της αναβάθμισης του εξοπλισμού του λιμανιού η οποία δεν ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις. 

«Είμαστε αποφασισμένοι και συνεπείς στο να υλοποιήσουμε έγκαιρα τις υποχρεωτικές επενδύσεις  και να κάνουμε πραγματικά όλοι εργαζόμενοι και η διοικητική ομάδα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένα πρότυπο λιμάνι  όχι μόνο στην Βαλκανική και στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα» πρόσθεσε ο κ. Θεοφάνης. 

Παράλληλα με τις υποχρεωτικές επενδύσεις η διοίκηση του ΟΛΘ βρίσκεται ήδη σε διαδικασία για να προσθέσει στο στόλο της ένα ακόμη ελαστιχωφόρο γερανό ενώ το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει ο διαγωνισμός δύο γερανογεφυρών που θα αντικαταστήσουν δύο παλιές  γερανογέφυρες. 

Όπως εξήγησε ο κ. Θοεφάνης η ΟΛΘ ΑΕ προχωρά στο επόμενο βήμα επικαιροποίησης και έγκρισης της μελέτης του 6ου προβλήτα η οποία, όπως είπε, θα γίνει πολύ σύντομα προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός το συντομότερο δυνατό 

«Εκτιμούμε και είναι πρόθεσή μας τον Σεπτέμβριο να είναι εργολάβος στην εκτέλεση του μεγάλου έργου» είπε ο κ. Θεοφάνης.  

Εξάλλου, την επόμενη επταετία η ΟΛΘ ΑΕ έχει δεσμευθεί να προχωρήσεις στις παρακάτω επιμέρους επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ:

·Επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα και συγκεκριμένα:

-Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 440 μέτρων, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 400 μέτρα πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος -16,5μ. τουλάχιστον.

-Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκους του παραπάνω νέου κρηπιδώματος.

-Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

·Προμήθεια εξοπλισμού του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του Σταθμού Χύδην Φορτίου, στον 6ο Προβλήτα.

·Επενδύσεις γενικής ανάπτυξης λιμένα, περιλαμβανομένων των Έργων Αποκατάστασης του Κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου.

Σωτήρης ΘεοφάνηςΟΛΘΙβάν ΣαββίδηςΛιμάνι Θεσσαλονίκης