Οικονομία|28.04.2019 16:46

Ιωάννα Δρέττα: «Ελλάδα δεν είναι εκείνο που βλέπεις, αλλά αυτό που σε κάνει να αισθάνεσαι»

Έφη Καραγεώργου

H Marketing Greece είναι σήµερα το βαρύ «πυροβολικό» του ελληνικού τουρισµού για την προβολή του διεθνώς. Πρόκειται για µία εταιρεία που στόχο έχει να αναδείξει όχι µόνο τους προορισµούς αλλά και την εµπειρία που αποκοµίζει ο επισκέπτης. Μάλιστα η τελευταία καµπάνια «Oh, My Greece | Unlock the feeling» έγινε viral µέσα σε λίγες µέρες. Η Ιωάννα ∆ρέττα είναι η διευθύνουσα σύµβουλος της Marketing Greece και, όπως λέει σε συνέντευξή της στην «Ηµερησία», «εργαζόµαστε µε πάθος για την προβολή της Ελλάδας, µε έµφαση στον άνθρωπο», σηµειώνοντας:  «Ο τουρισµός δεν είναι απλά ένας τοµέας, είναι µια αλυσίδα αξιών όπου όλοι οι κρίκοι συµµετέχουν στο τελικό αποτέλεσµα», µε τη χώρα µας να έχει πλεονέκτηµα στο κοµµάτι της αυθεντικότητας.

Τι ακριβώς είναι η Marketing Greece; Αποτελεί κυρίαρχο εργαλείο για την προβολή του ελληνικού τουρισµού;

Η Marketing Greece είναι µια µη κερδοσκοπική εταιρεία για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό. Αναπτύσσουµε συνεργασίες µε ιδιωτικούς και δηµόσιους φορείς και µέσα από τον σχεδιασµό και την υλοποίηση καινοτόµων ενεργειών προβολής προβάλλουµε τόσο τους ελληνικούς προορισµούς όσο και τις εµπειρίες που προσφέρει η χώρα µας στους επισκέπτες. Αποτελούµε µια καινοτόµα προσπάθεια, µε 100% ιδιωτική χρηµατοδότηση, όπου εργαζόµαστε για το δηµόσιο όφελος.

Φέτος η καµπάνια ξεχώρισε, έγινε viral, συζητήθηκε. Ποιο το µήνυµά της;

Η µοναδικότητα της καµπάνιας «Oh, My Greece | Unlock the feeling» έγκειται στο ίδιο το µήνυµα που επικοινωνεί, που είναι η επαφή, η οικειότητα µε τον άνθρωπο. Είναι το χαρακτηριστικό που την ανέδειξε και κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις και να αποσπάσει ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια από την πρώτη στιγµή. Η νέα ταινία της Marketing Greece «αποκρυπτογραφεί» την ταξιδιωτική εµπειρία στην Ελλάδα και εστιάζει στα συναισθήµατα που βιώνει ο επισκέπτης στη χώρα µας. Συναισθήµατα που προκαλούνται από τη φιλική, αυθεντική και αυθόρµητη υποδοχή και αντιµετώπιση που απολαµβάνει σε όλους τους προορισµούς της χώρας όλο τον χρόνο. Πραγµατεύεται, δηλαδή, το αίσθηµα της ελευθερίας που νιώθει ο επισκέπτης και, όπως πολύ εύστοχα έχει σηµειωθεί, η καµπάνια «µιλάει» για την Ελλάδα, η οποία δεν περιορίζεται απλώς σε αυτό που βλέπει κανείς, αλλά επεκτείνεται και σε αυτό που σε κάνει να αισθάνεσαι. Και αυτή είναι η µαγεία της χώρας µας.

Δραστηριοποιείστε έξι χρόνια. Ποιο είναι, κατά τη γνώµη σας, το µεγαλύτερο επίτευγµα που έχει επιτύχει η εταιρεία;

∆εν θα ήταν υπερβολή να πούµε ότι η εταιρεία, µέσα στα έξι χρόνια λειτουργίας της, έχει καταφέρει να υποστηρίξει τον ελληνικό τουρισµό, κάτι που βλέπουµε να µας πιστώνεται από όλους και οµολογούµε ότι µας χαροποιεί ιδιαίτερα. Μέσα από τις δράσεις µας έχουµε συµβάλει στην εξέλιξη του τρόπου προβολής του προορισµού και στην καλύτερη κατανόηση της αναγκαίας στόχευσης, κάνοντας πράξη την αποστολή µας που είναι να λειτουργούµε συµπληρωµατικά και αθροιστικά. Επιπρόσθετα, ως κοινό σηµείο επαφής ανάµεσα σε ιδιώτες και δηµόσιους φορείς, έχουµε καταφέρει να αναδείξουµε τη σηµασία και την αναγκαιότητα της συνεργασίας. Και είναι γεγονός πως στον τουρισµό αντιληφθήκαµε νωρίς ότι οι συµµαχίες µπορούν να φέρουν καλύτερα, µεγαλύτερα και πιο ουσιαστικά αποτελέσµατα.

Ποιες είναι οι στρατηγικές προτεραιότητες για τη Marketing Greece; Και πώς θα τις υλοποιήσει;

Για το 2019 έχουµε θέσει στο επίκεντρο των δράσεών µας τον άνθρωπο και την ανάδειξη της αξίας του στο destination marketing. Οι διεθνείς τάσεις υπογραµµίζουν το ανθρώπινο στοιχείο ως το κύριο στοιχείο αυθεντικότητας και στην Ελλάδα έχουµε ήδη το προβάδισµα. Η χώρα µας σε σχέση µε τον ανταγωνισµό «γράφει» πολύ καλύτερα σε όλα τα επίπεδα, όταν υπάρχει η επαφή µε τον άνθρωπο. Ενα δείγµα είναι και η καµπάνια µας «Oh, My Greece | Unlock the feeling». Παράλληλα, έχουµε ήδη ενεργοποιήσει ακόµα ένα µεγάλο project που αφορά τον επανασχεδιασµό και την αναβάθµιση της πλατφόρµας µας, discovergreece.com, το βασικό όχηµα πάνω στο οποίο αναπτύσσουµε τις καµπάνιες προβολής της Ελλάδας. Στόχος µας είναι η βέλτιστη εξυπηρέτηση των περισσότερων από 15.000 επισκεπτών την ηµέρα, καθώς και η ουσιαστική επιρροή στη λήψη απόφασης του ταξιδιώτη, σε διαφορετικά στάδια του ταξιδιού.

Οι συνεργασίες και οι συνέργειες πόσο βασικές είναι για τη Marketing Greece, προκειµένου να επιτύχει τους στόχους της;

Οι συνέργειες και οι συµµαχίες αποτελούν βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας µας και αναµφισβήτητα είναι στρατηγικής σηµασίας για την περαιτέρω ανάπτυξή µας. Πιστεύουµε ότι η σύνθεση δυνάµεων, σε όλα τα επίπεδα, είναι εκείνη που µεγιστοποιεί τα αποτελέσµατα, διαµορφώνει το τοπίο και δίνει νέα δυναµική στον ελληνικό τουρισµό. Ο τουρισµός δεν είναι απλά ένας τοµέας, είναι µια αλυσίδα αξιών όπου όλοι οι κρίκοι συµµετέχουν στο τελικό αποτέλεσµα. Οι προκλήσεις στις οποίες καλείται να αντεπεξέλθει ο τουρισµός µπορούν να αντιµετωπιστούν πιο ολοκληρωµένα και αποτελεσµατικά όταν υπάρχει συντονισµένη και στοχευµένη προσπάθεια από όλους.

Ποιο το όραµά σας για τη Marketing Greece;

Να συνεχίσουµε να εργαζόµαστε µε το ίδιο πάθος για το κοινό όφελος που προκύπτει από την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισµού. Να εξακολουθήσουµε να εξελισσόµαστε καθηµερινά και να δηµιουργούµε καινοτόµες δράσεις και ενέργειες ενισχύοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Να ενισχύσουµε τη εξωστρέφειά µας και να µοιραστούµε µε ακόµα περισσότερους την τεχνογνωσία µας. Και, τέλος, να καθιερωθούµε ως βασικός συνοµιλητής για τον ελληνικό τουρισµό µε όλους.

συνέντευξητουρισμός