Οικονομία|13.11.2018 21:38

Η κυβέρνηση... φορτίζει σταθερά την ηλεκτροκίνηση

Newsroom

Πολιτικές και κίνητρα για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων επιβατικών οχηµάτων στη χώρα µας, έτσι ώστε να φτάσουν το 2030 στο 10% του συνόλου των επιβατικών οχηµάτων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία, περιλαµβάνει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα (ΕΣΕΚ) που δίνει σήµερα σε διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Την ίδια ώρα ιδιαίτερα ενθαρρυντική χαρακτηρίζει την πρόθεση της κυβέρνησης για σταδιακή αποµάκρυνση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων αλλά και την παροχή κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση, που αποκάλυψε το «Εθνος», ο Σύνδεσµος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων σε χθεσινή του ανακοίνωση.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, πέραν της προώθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος περιλαµβάνει επίσης τον πλήρη εξηλεκτρισµό των µέσων σταθερής τροχιάς (τρένο) αλλά και µεγάλη διείσδυση των βιοκαυσίµων, των οποίων το ποσοστό τριπλασιάζεται, σε αντικατάσταση των πετρελαιοειδών.

Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται η επίτευξη των φιλόδοξων περιβαλλοντικών στόχων στον τοµέα των µεταφορών, που είναι ένας από τους πρωταγωνιστές στις εκποµπές αερίων του θερµοκηπίου.

Συγκεκριµένα, η µείωση του µεριδίου των πετρελαϊκών προϊόντων στις µεταφορές από το 96% που ήταν το 2016 προβλέπεται να πέσει στο 87% το έτος 2030. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται, σύµφωνα µε παράγοντες του ΥΠΕΝ, και µέτρα για τον έλεγχο της παρουσίας αυτοκινήτων που καίνε ντίζελ στα αστικά κέντρα, αλλά και κίνητρα, φορολογικά και άλλα, για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, όπως η επιδότηση της τοποθέτησης φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων, η διεύρυνση του σχετικού δικτύου σε συνεργασία µε τους παρόχους ρεύµατος κ.λπ.

Στόχος τα ηλεκτρικά να φτάσουν το 2030 στο 10% του συνόλου των επιβατικών οχηµάτων που θα κυκλοφορούν

Σύµφωνα µε το Σχέδιο, η σταδιακή ανανέωση του υφιστάµενου στόλου επιβατικών οχηµάτων, µε νέα υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης ανά µονάδα µεταφορικού έργου, όπως τα ηλεκτρικά οχήµατα και τα αποδοτικότερα οχήµατα εσωτερικής καύσης, θα οδηγήσει σε µείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας των επιβατικών οχηµάτων της τάξης του 9% για την περίοδο 2016-2030.

Ο εξηλεκτρισµός του τοµέα των µεταφορών θα επιτευχθεί κυρίως µέσω των σιδηροδρόµων, ενώ στους υπο-κλάδους των επιβατικών οχηµάτων και λεωφορείων το έτος 2030 αναµένεται η συνεισφορά του ηλεκτρισµού να ανέλθει σε 5% και 3% αντίστοιχα.

Επίσης, τα βιοκαύσιµα αναµένεται να αναλάβουν ένα µεγάλο µερίδιο της κατανάλωσης πετρελαίου κατά την περίοδο 2016-2030, µεταβάλλοντας το ποσοστό συµµετοχής τους στον υπο-κλάδο των λεωφορείων από το 6% στο 35% και από το 1% στο 10% στα επιβατικά οχήµατα.

Ο Σύνδεσµος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ζητεί την επέκταση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των παλαιών πετρελαιοκίνητων οχηµάτων σε όλα τα µεγάλα αστικά κέντρα, συµπεριλαµβανοµένων της Πάτρας, της Λάρισας και του Ηρακλείου, στα πρότυπα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ χαρακτηρίζει επιτακτική ανάγκη την αυστηρότερη αστυνόµευση των περιορισµών.

Υπενθυµίζεται ότι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από το 2011 επιτρέπεται να κυκλοφορούν µόνον οι πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας έως 8 ετών.

Ως προς τον στόλο των επαγγελµατικών οχηµάτων (ταξί κ.λπ.), ο ΣΕΑΑ σηµειώνει πως επιτρέπεται να κυκλοφορούν έως τα 21 έτη ηλικίας, ενώ τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία µπορούν να κυκλοφορούν στον µεγάλο δακτύλιο, ακόµη και αν είναι µεγαλύτερα των 20 ετών.

Των Θοδωρή Παναγούλη, Μαρίας Λιλιοπούλου

dieselηλεκτρικά αυτοκίνητααυτοκίνητα