Οικονομία|09.10.2019 14:09

Κορυφώνονται οι αντιδράσεις για το master plan του ΟΛΠ

Γιώργος Μανέττας

«Άρχισαν τα όργανα» στον Πειραιά. Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για την έγκριση του master plan του ΟΛΠ και συγκεκριμένα για τις δυο επενδύσεις που δεν έχουν ακόμη εγκριθεί, κλιμακώνονται οι αντιδράσεις από τις «φωνές» που αντιτίθενται στην εφαρμογή του.

Πρόκειται για την 4η προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και τη δημιουργία car terminal. Συγκεκριμένα, το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ απέστειλε το πρωί της Τετάρτης επιστολή στον πρόεδρο της ΕΣΑΛ, επισημαίνοντας πως δεν πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την έγκριση του επενδυτικού σχεδίου για το λιμάνι του Πειραιά καθώς δεν προηγήθηκε η απαραίτητη διαβούλευση, παρ’ ότι προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Υπογραμμίζει μάλιστα, πως κανείς από τους φορείς δεν γνωρίζει τι έχει εγκριθεί και τι όχι μέχρι στιγμής, αφού δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη τα πρακτικά της προηγούμενης συνεδρίασης

Επιπρόσθετα, στην επιστολή αναφέρεται πως o περιορισμός των θέσεων ναυπηγοεπισκευής αντίκεινται στις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης και θα προκαλέσει μείωση των θέσεων επισκευής και ως εκ τούτου πρόβλημα επιβίωσης ενός κρίσιμου κλάδου για την ελληνική οικονομία με δυνητική απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας ενώ όσον αφορά στο νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, επισημαίνεται πως θα δημιουργήσει επιπλέον περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και την απομείωση της αξίας της ακίνητης περιουσίας των κατοίκων της περιοχής.

Το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμη ότι παρ’ ότι είχε ζητήσει το master plan μέσω της διαδικασίας Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ήδη από τις 11 Σεπτεμβρίου, τελικά το έλαβε στις 8 Οκτωβρίου μετά την πρώτη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ, την αναβολή της δεύτερης και παραμονή της επανάληψης της ενώ κλείνοντας εκφράζει την ελπίδα ότι αυτή είναι η τελική εκδοχή του.

Να σημειωθεί πως πέρα από τους Δημάρχους της περιοχής του Πειραιά που αντιδρούν, και οι οποίοι έχουν αποστείλει ήδη εξώδικο προς τον γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κάνοντας λόγο για μη τήρηση των όρων της σύμβασης παραχώρησης και για έλλειψη στοιχείων στα σχέδια ανάπτυξης, τη διαφωνία του για την απόφαση μετατροπής του νέου μώλου Δραπετσώνας σε τερματικό σταθμό αυτοκινήτων εξέφρασε και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με επιστολή του προς τον κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας & Λιμενικών Υποδομών.

Σημειώνεται ότι το σύνολο των έργων που περιλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ και είχε αποδεχτεί στην τελευταία της συνεδρίαση η επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στις αρχές Ιουλίου, ενέκριναν στην προηγούμενη τους συνεδρίαση τα μέλη της ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Ωστόσο, αποφασίστηκε για τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019 και αφορούν στην επέκταση των container και του car terminal, να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων έως αύριο, προκειμένου να επανέλθει η ΕΣΑΛ για τη λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών.

ΟΛΠmaster plan