Οικονομία|20.11.2019 14:33

Νίκος Σακελλαρόπουλος: «Η ποιότητα είναι το μέλλον του ελληνικού ελαιόλαδου»

Γιώργος Μανέττας

Έχει κερδίσει συνολικά 135 βραβεία σε κορυφαίους διεθνείς διαγωνισμούς. Μάλιστα, πρόσφατα βρέθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με το ελαιόλαδο Gemstone blend evoo, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε 12.092 δείγματα απ’ όλο τον κόσμο. Συνεργάζεται με πασίγνωστα πολυκαταστήματα του εξωτερικού, όπως το Selfridge’s στο Λονδίνο ενώ διάσημοι σεφ από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως ο Γάλλος, Alain Ducasse,εμπιστεύονται τα προϊόντα της.

Ο λόγος για την οικογενειακή επιχείρηση από την Λακωνία «Βιολογικοί Ελαιώνες Σακελλαρόπουλου», η οποία εδώ και 27 χρόνια δημιουργεί υψηλής ποιότητας προϊόντα ελιάς που αναγνωρίζονται εντός και εκτός συνόρων. Ο Νίκος Σακελλαρόπουλος, Χημικός Μηχανικός M.Sc.,δεύτερη γενιά της οικογένειας και υπεύθυνος παραγωγής μιλάει στην «Ημερησία» για το μυστικό της επιτυχίας, τα επόμενα βήματα και τους στόχους της επιχείρησης αλλά και το μέλλον του ελληνικού ελαιολάδου.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, οι βιολογικοί ελαιώνες Σακελλαρόπουλου βρέθηκαν στην 1η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ελαιολάδων για το 2019. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας και τα προϊόντα σας κερδίσουν τόσες πολλές διεθνείς διακρίσεις;

Σίγουρα δεν πρόκειται για μια τυχαία εξέλιξη. Είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και απόλυτης προσήλωσης στην παραγωγή προϊόντων ανώτερης ποιότητας και γεύσης εδώ και 27 χρόνια. Αφιερώνουμε πολύ χρόνο και πραγματοποιούμε άπειρες δοκιμές προτού καταλήξουμε στον προϊόν και στον τρόπο που θα το παράξουμε. Παρακολουθούμε στενά τις διεθνείς εξελίξεις, τον ανταγωνισμό, τη διεθνή βιβλιογραφία πάνω στο αντικείμενό μας και ενημερωνόμαστε για τις νέες τεχνικές που αναπτύσσονται. Επιδιώκουμε να δημιουργούμε ελαιοπροϊόντα με ταυτότητα. Θέλουμε ο καταναλωτής να επιλέγει συνειδητά τα βιολογικά προϊόντα των ελαιώνων Σακελλαρόπουλου και όχι γιατί έτυχε να τα βρει στο ράφι ενός σούπερ μάρκετ.

Πόσο εύκολο είναι για μια οικογενειακή επιχείρηση να επενδύει στην ποιότητα; Μπήκατε στον πειρασμό να ρίξετε τα στάνταρ σας για να μειώσετε το κόστος;

Ποτέ δεν μπήκαμε στον πειρασμό να κάνουμε έκπτωση στην ποιότητα. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό. Εάν τη δύσκολη στιγμή, αποφασίσεις να υποβαθμίσεις την ποιότητά σου, τότε αρχίζει και η κατηφόρα. Εμείς ακόμη και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, συνεχίσαμε να επενδύουμε στην ποιότητα, με όσες δυνάμεις είχαμε. Πιστέψαμε στην ποιότητα και αυτή ήταν που έφερε τις διακρίσεις, την αναγνωσιμότητα σε Ελλάδα και εξωτερικό και εντέλει την απόδοση και τα έσοδα για να κρατηθούμε όρθιοι. Από την αρχή πήραμε μια στρατηγική απόφαση: να επενδύσουμε στην ποιότητα και τη διαφορετικότητα των ελαιοπροϊόντων μας. Πήραμε το δύσκολο δρόμο. Εξασφαλίσαμε ότι θα έχουμε όλες τις προδιαγραφές και τις πιστοποιήσεις που χρειάζεται ένα προϊόν και παράλληλα επιδιώξαμε να φτιάξουμε μοναδικά βιολογικά ελαιοπροϊόντα. Κάτι εξίσου σημαντικό, που εκτιμάται ιδιαίτερα στο εξωτερικό είναι ότι παράγουμε προϊόντα αποκλειστικά από τους δικούς μας βιολογικούς ελαιώνες, είμαστε ο ορισμός του Single Estate, δεν εμπορευόμαστε και δεν τυποποιούμε λάδια τρίτων.

Σίγουρα, η συζήτηση περί Grexit και τα capital controls μας επηρέασε, όπως και όλες τις επιχειρήσεις στην χώρα, μικρότερες και μεγαλύτερες. Και βεβαίως υπήρξαν στιγμές ανησυχίας, όμως πείσαμε τους συνεργάτες και πελάτες μας, να συνεχίσουν να μας εμπιστεύονται και να πιστεύουν στην ποιότητα. Όπως τους στηρίζουμε και εμείς σε μια δύσκολη στιγμή τους, έτσι μας στήριξαν και αυτοί και μπορέσαμε να συνεχίσουμε.

Τι ρόλο παίζουν τα διεθνή βραβεία στην ανάπτυξη των εργασιών σας; Με άλλα λόγια πόσο διευκολύνουν την προσπάθειά σας να οικοδομήσετε νέες συνεργασίες και να ανοίξετε καινούριες αγορές;

Έχουμε φθάσει αισίως στα 135 διεθνή βραβεία. Ένας μοναδικός αριθμός βραβεύσεων για Έλληνα ελαιοπαραγωγό. Πέρα από την γεύση και την ποιότητα έχουμε λάβει αρκετές διακρίσεις για την υγειοπροστατευτικότητα των ελαιοπροϊόντων μας. Και εξηγούμε: κάποια από τα προϊόντα μας, βοηθάνε στην καταπολέμηση της υψηλής χοληστερίνης ή θωρακίζουν την υγεία της καρδιάς. Σίγουρα, λοιπόν οι διεθνείς διακρίσεις έχουν βοηθήσει στην αναγνωρισιμότητά μας και έχουν ανοίξει πόρτες. Και αυτό γιατί αποτελούν εγγύηση και παρέχουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον καταναλωτή και τον συνεργάτη ότι το συγκεκριμένο προϊόν πληροί όλες τις προδιαγραφές και αξίζει την τιμή του. 

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι που θέτετε; Που οδεύουν οι Βιολογικοί Ελαιώνες Σακελλαρόπουλου;  

Βασικός στόχος των βιολογικών Ελαιώνων Σακελλαρόπουλου είναι να εξελίξουμε τα ελαιοπροϊόντα μας. Να δημιουργήσουμε καινοτόμα προϊόντα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Θέλουμε να επενδύσουμε περισσότερο στα λειτουργικά προϊόντα, που έχουν ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Προς αυτή την κατεύθυνση οδεύουμε. Ήδη, έχουμε κάνει συνεργασίες με μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως το Harvard αλλά και της Ελλάδας, όπως η Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα, εξελίσσουμε διαρκώς τις φυτεύσεις και αυξάνουμε την παραγωγή μας, προκειμένου να αυξήσουμε το πελατολόγιο αλλά και το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας.

Ποιο θεωρείτε πως είναι το μέλλον του ελληνικού ελαιόλαδου; Προς ποια κατεύθυνση πρέπει να στοχεύσουν οι Έλληνες παραγωγοί;

Θεωρώ πως ο κλάδος μας πρέπει να επενδύσει στην υψηλή ποιότητα. Πιστεύω ότι η ποιότητα είναι μονόδρομος για το μέλλον του ελληνικού ελαιολάδου. Η εποχή των πολύ μαζικών φορτίων έχει περάσει. Τα προϊόντα που συνεχίζουν και πηγαίνουν καλά ανεξαρτήτως των περιστασιακών δυσκολιών, είναι αυτά που αποδεδειγμένα έχουν πάρα πολύ υψηλή ποιότητα και αναγνωσιμότητα. Πλέον ο καταναλωτής θέλει κάτι περισσότερο για να πεισθεί να αγοράσει ένα προϊόν. Εκτιμώ ότι όσες εταιρείες έχουν δουλέψει σοβαρά πάνω στην ποιότητα και στην τυποποίηση του ελαιολάδου και των ελιών θα παραμείνουν. Όσες εξαρτώνται από τη χαμηλή τιμή, και τα τεράστια φορτία είναι πολύ πιθανόν να αντιμετωπίσουν προβλήματα.

ελαιόλαδοελληνικό ελαιόλαδο