Οικονομία|07.01.2020 13:30

Handelsblatt: «Φιλέτο» το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Newsroom

Εκτενής ανάλυση της εφημερίδας Handelsblatt αναφέρεται στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, που φιλοδοξεί να βάλει αυτή τη χρονιά περίπου στα 2,44 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών θεωρείται «φιλέτο» για το φετινό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. «Το πακέτο μετοχών ενδέχεται να αποφέρει πάνω από ένα δισ. ευρώ. Τα σχέδια πώλησης φέρνουν κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων», σημειώνει χαρακτηριστικά η Handelsblatt, προσθέτοντας ακόμη ότι «μέχρι πρότινος το πρόγραμμα είχε στιγματιστεί από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αποτυχίες».

«Μετά το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης χρέους η τότε σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στους πιστωτές το 2011 κέρδη ύψους 50 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις μέσα σε μόλις πέντε χρόνια. Ένας απολύτως ουτοπικός στόχος», τονίζεται στο δημοσίευμα. «Στην πραγματικότητα μπήκαν στα ταμεία μέχρι το 2015 μόλις 3,2 δισ. ευρώ. Στο μεταξύ ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ» συνεχίζει η Handelsblatt προσθέτοντας πως «τη μία οι ιδιωτικοποιήσεις σκόνταφταν σε νομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια και την άλλη στο ότι κατά τα χρόνια της κρίσης οι περισσότεροι επενδυτές απέφευγαν την Ελλάδα».

Σύμφωνα με την εφημερίδα «δεν υπήρχε και πολιτική βούληση: Πολιτικοί όλων των κομμάτων αντιστέκονταν στο να παραδώσουν τον έλεγχο κρατικών επιχειρήσεων. Διότι επί δεκαετίες οι εταιρείες αυτές βοηθούσαν στο να τροφοδοτείται η κομματική πελατεία με επικερδείς θέσεις». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρει στο δημοσίευμά της η εφημερίδα, «θέλει να σπάσει αυτή την παράδοση: Τον βοηθά το γεγονός ότι στο μεταξύ έχει ξυπνήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών ενώ επιστρέφει και η εμπιστοσύνη στην πολιτική σταθερότητα και το οικονομικό μέλλον της Ελλάδας. Για το πακέτο μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έλαβε αμέσως δέκα προσφορές».

Αναφερόμενη στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), περιφερειακών λιμανιών, όπως, για παράδειγμα, της Αλεξανδρούπολης αλλά και παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η εφημερίδα σχολιάζει: «Ο Μητσοτάκης δεν επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις μόνον εξαιτίας των προσδοκώμενων κερδών που προορίζονται για την απομείωση του χρέους. Ο πρωθυπουργός ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει και τη θέση του εν όψει των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς για τη χαλάρωση των δημοσιονομικών επιταγών».

Handelsblattαεροδρόμιο Ελευθέριος ΒενιζέλοςΚυριάκος Μητσοτάκης